Viikingit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja asdx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On Fimmelissä ja Hunnamissa jotain kaukaista samaa viikinki-lookkia, mutta huomaahan heistä heti että ovat eri henkilöt. Noh ihmiset näkee asiat eri tavalla.

Sama. Törmään tähän aika usein että ihmiset ei erota joitain tyyppejä toisistaan, jotka on mun mielestä ihan selkeesti eri näkösiä. Ehkä se johtuu siitä että oon piirtäny koko ikäni ja sitä kautta kiinnitän huomiota johonkin mihin muut ei.

''Alunperin hämeenlinnalaisen piti näytellä norjalaista Haakonia, mutta ohjaaja vaihtoi roolihahmon suomalaiseksi.

- Ohjaaja pyysi tutkimaan, millaisia nimiä Suomessa on ollut viikinkiajalla. Veli selvitti, että Tapio ja Kauko olivat yleisimmät, Ahola kertoo Iltalehden haastattelussa.''
Voimamies Jouko Ahola menestyssarjassa: Hiuslisäkkeet ja liikuntakielto! | Viihde | Iltalehti.fi

Ai se olikin noin. :D no, pääasia ettei tarvinnut kuitenkaan esittää Hååkkania.

Mä katoin muutama päivä sit ekan tuotanto kauden ja tykkään kyl sarjasta! Mua vaan vähän häiritsee ku viikingit oli kuitenkin pitkiä verrattuna muuhun maailmaan, niin olis voinu kuvata niin, et muut kansat on päätä lyhyempiä :)

Mä katoin muutama päivä sit ekan tuotanto kauden ja tykkään kyl sarjasta! Mua vaan vähän häiritsee ku viikingit oli kuitenkin pitkiä verrattuna muuhun maailmaan, niin olis voinu kuvata niin, et muut kansat on päätä lyhyempiä :)

Pohjois-eurooppalaisethan ei olleet kuin keskimäärin muutamia senttejä muita pidempiä, mutta ilmeisesti tohon raidaamishommaan otettiin vähän isompia karpaaseja mukaan. Viron rannikolta löytyi pari vuotta sitten 2 viikinkien venettä luurankoineen, niin ne kaverit oli muistaakseni 176-182cm pitkiä, joka on tohon aikaan reilusti yli keskipituuden pohjoisessakin.

Omasta mielestä nuo 2 ekaa jaksoa ovat olleet tylsiä, odotin jotenkin enemmän toimintaa ja tapahtumaa. Mutta annetaan viellä sarjalle mahdollisuus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs mieltä porukka on näyttelijöistä? Omasta mielestä ovat kyllä hyviä näiden jaksojen perusteella mitä on tullut subilta.

Pohjois-eurooppalaisethan ei olleet kuin keskimäärin muutamia senttejä muita pidempiä, mutta ilmeisesti tohon raidaamishommaan otettiin vähän isompia karpaaseja mukaan. Viron rannikolta löytyi pari vuotta sitten 2 viikinkien venettä luurankoineen, niin ne kaverit oli muistaakseni 176-182cm pitkiä, joka on tohon aikaan reilusti yli keskipituuden pohjoisessakin.

Kyl mä oon aika paljon lukenut Viikingeistä ja eri kirjoituksissa pituudet vaihtelee, mutta jokaisessa ovat kuitenkin pitempiä kuin muualla maailmassa... joitain inkkareita ja afrikkalaisia heimoja lukuunottamatta... Johtui ravinnosta jota söivät. Yksi Arabi kingi käytti aina henkivartioinaan viikinkejä koska olivat todella isoja ja kovia taistelemaan. En muista nimeä mutta joku ählämi lähettiläs eli viikinkien keskuudessa ja kirjoitukset ovat säilyneet tähän päivään asti kirjoitti että viikingit olivat pitkiä kuin palmupuut ja heidän vartalonsa olivat täydellisiä!

Muistan lukeneeni jonkun tutkimuksen missä kerrottiin että viikingeillä oli kasvuhormooni häiriö jonka vuoksi olivat isoja ja niillä oli jykevät leuat... sekoittueessaan muihin kansoihin häiriö katosi.

Katos tää kirjoitus! Siin sanotaan et viikinki miesten keskipituus oli 172cm eli aika helvetin paljon enemmän ku muualla euroopassa!
Terveet elämäntavat | Historia

Kyl mä oon aika paljon lukenut Viikingeistä ja eri kirjoituksissa pituudet vaihtelee, mutta jokaisessa ovat kuitenkin pitempiä kuin muualla maailmassa... joitain inkkareita ja afrikkalaisia heimoja lukuunottamatta... Johtui ravinnosta jota söivät. Yksi Arabi kingi käytti aina henkivartioinaan viikinkejä koska olivat todella isoja ja kovia taistelemaan. En muista nimeä mutta joku ählämi lähettiläs eli viikinkien keskuudessa ja kirjoitukset ovat säilyneet tähän päivään asti kirjoitti että viikingit olivat pitkiä kuin palmupuut ja heidän vartalonsa olivat täydellisiä!

Muistan lukeneeni jonkun tutkimuksen missä kerrottiin että viikingeillä oli kasvuhormooni häiriö jonka vuoksi olivat isoja ja niillä oli jykevät leuat... sekoittueessaan muihin kansoihin häiriö katosi.

Niin siis kansana vaan pari senttiä muita pidempiä, mutta se porukka joka lähti ryöstöreissuille saattoi olla vähän vielä isommista kavereista valittua, jonka takia ne kuvataan usein isokokoisina. Tähän viittaa se että hautalöytöihin perustuen pohjois-eurooppalaiset miehet oli keskimäärin reilut 170cm pitkiä, kun taas esim. juuri nämä Viron rannikon surmatut viikingit oli kaikki huomattavasti isompia. Mutta siis viikingeistähän sä puhuitkin etkä mistään kansasta.

Se arabilähettiläs oli Ibn-Fadlan.

Katos tää kirjoitus! Siin sanotaan et viikinki miesten keskipituus oli 172cm eli aika helvetin paljon enemmän ku muualla euroopassa!
Terveet elämäntavat | Historia

172cm on juurikin vain pari senttiä keskivertoa enemmän.

Niin siis kansana vaan pari senttiä muita pidempiä, mutta se porukka joka lähti ryöstöreissuille saattoi olla vähän vielä isommista kavereista valittua, jonka takia ne kuvataan usein isokokoisina. Tähän viittaa se että hautalöytöihin perustuen pohjois-eurooppalaiset miehet oli keskimäärin reilut 170cm pitkiä, kun taas esim. juuri nämä Viron rannikon surmatut viikingit oli kaikki huomattavasti isompia. Mutta siis viikingeistähän sä puhuitkin etkä mistään kansasta.

Se arabilähettiläs oli Ibn-Fadlan.

Ilmeisesti oot oikeessa! Vähän tutkistelin nettiä ni keskiverto pituus oli 170cm muualla. Jotenkin on harhakuva et olivat paljon lyhyempiä ihmiset viikinki aikoina... Koulussa opetettiin yli 20v sitten et olivat kääpiöitä :) Joitain intiaaneja ja afrikan heimolaisia oli ni niil saatto keskipituus olla 190cm

172cm on juurikin vain pari senttiä keskivertoa enemmän.

Oot oikeassa ilmeisesti! Tuli vähän tutkittua netissä ni keskipituus oli 170cm muualla eli ei oo ku 2cm eroa. Koulussa opetettiin yli 20v sitten et keskiajalla ihmiset oli kääpiöitä, mut ei ne nyt niin lyhyitä ollut :)

Eihän tämä ole mikään GoT tai raakuudeltaan Spartacus, mutta tykkäsin silti. Aihe itsessään on jo mielenkiintoinen, Travis vetää todella hyvin roolinsa, upeat maisemat ja kyllähän tässäkin veri lentää, kun kirveellä lyödään. Kakkoskauden DVD-julkaisua odotellessa varmasti katson aloituskauden vielä uudestaan.

Ekan kauden katsoin, mutta en varmaan jaksa enempää. Puitteet on kyllä kunnossa ja ihan hienonnäköinen sarja on, mutta dialogi ja juoni on aika ennalta-arvattavaa huttua. Lisäksi varsinkin pääosan esittäjän näyttely on aikamoista paskaa. Vituttaa katsella sitä suupielten nostelua ja nykimistä.

Pikkasen hollywood-maku tällaisesta jäi, mutta kelpaa viihteeksi kerta viikossa.

edit. ärsyttävä harmaa-sävytys, kuin jossain hipsteri/ameerikan hapatuksessa

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom