Vihlontaa pakarassa/lonkassa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AliG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu, ei tuo LASEQUE kauhean tarkka ole enää pitkään jatkuneissa ongelmissa, vaikka muuten varsin hyvä testi onkin.

Kävin eilettäin fysioterapiassa ensimmäistä kertaa. Aluksi käytiin eri laitteilla läpi selän liikkuvuutta. Kylkilaitteessa huomattiin että oikean puolen liikkuvuus on n. 10 astetta huonompi entä vasemman. Samoin selkälihakset olivat aivan jumissa oikealta puolelta. Jalkojen liikkuvuuskin vois olla parempaa.

Tultiin siihen tulokseen että säännöllinen hieronta ois voinu estää tämän välilevy ongelman. Säännöllisesti oon venytelly aina reettavan lihasryhmän, mutta näköjään pelkkä venyttely ei riitä jos reenataan kovaa. Hieronnan jälkeen on kyllä paljon parempi olo, pakarat aukes hyvin ja enään ei tunnu kipuja läheskään niin paljon mitä ennen hierontaa.

Aitajuoksijan asennossa kun yrittää saada molemmat istuinluut kiinni alustaan, niin piriformis venyy varsin mukavasti. Venytystä voi lisätä vielä taivuttamalla kroppaa sitä koukussa olevaa jalkaa kohti.

Piriformis on ulkokiertäjä, joten kaikki asennot joissa reisuluu kiertyy sisäänpäin periaatteessa sitä venyttävät. Kannattaa kokeilla miten saa sen venytyksen itselleen kohdisrtumaan parhaiten.

Jep oon yrittänyt venyttää yleensäkin auki takareisi-pakara-alaselkää mutta ei tunnu vaan aukeevan. Urheiluhierojallakin pari kertaa käyny mutta aika tiukassa on.

Kuule J. Ikonen, jos kuvitellaan, että jostain (viheltelee...) löytyisi sellainen tyyppi, joka ei pääse tuollaiseen asentoon tai lähellekään sitä kireiden lonkankoukistajien, etureisien ja pakaroiden takia, niin olisko jotain vaihtoehtoja?

Koivet ja pakarat kun on niin kireät, että tuolilla istuessa ei saa edes nostettua nilkkaa toisen polven päälle semmoiseen rehvakkaaseen ja rentoon asentoon. Itse asiassa koko ukko on alakerrasta niin jumissa, että venyttely jää olemattomiin koska ei meinaa taipua mihinkään tunnettuun venytysasentoon.

Saman venytyksen voi tehdä myös seisten. Nostat etujalan esim. puolapuulle, omalle tasolle ja lähdet painamaan vartaloa eteen päin. Venyvyyden lisääntyessä nostat jalkaa ylemmäs puolapuun tasolle ja kohta oletkin valmis tekemään liikettä lattialla.
Jos minäkin niin sinäkin :)

Onkohan samankaltaisesta kivusta tai vaivasta kysymys, jos kipu ei lähde selästä vaan suoraan pakarasta ja säteilee siitä takareiden kautta pohkeeseen ja sääreen.

Tämä vaiva tulee minulle aina ajottain, ensimmäisen kerran joskus 15-16-vuotiaana ja sen jälkeen muutaman kerran kestäen parista kuukaudesta yli puolen vuoteen.

Kipu tuntuu etenkin venytettäessä takareittä ja se siis heijastuu miltei koko jalkaan pakarasta sääreen ja pohkeeseen asti. Joskus kipu tuntuu myös ituessa tai ihan seistessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkohan samankaltaisesta kivusta tai vaivasta kysymys, jos kipu ei lähde selästä vaan suoraan pakarasta ja säteilee siitä takareiden kautta pohkeeseen ja sääreen.

Tämä vaiva tulee minulle aina ajottain, ensimmäisen kerran joskus 15-16-vuotiaana ja sen jälkeen muutaman kerran kestäen parista kuukaudesta yli puolen vuoteen.

Kipu tuntuu etenkin venytettäessä takareittä ja se siis heijastuu miltei koko jalkaan pakarasta sääreen ja pohkeeseen asti. Joskus kipu tuntuu myös ituessa tai ihan seistessä.

Veikkaisin että jokin hermopinne siellä luultavasti on..tai sitten vaan on jäänyt pakarat venyttelemättä ja lihakset on päässy kunnolla jumiin.

Hmmm... Osaiskohan joku auttaa..? Itellä vaivaa sama paikka, eli lonkka/reisi/pakara. Erotuksena vaan se, että mulla lonkka kävellessä jotenkin välillä aina "muljahtaa" pahasti (tai tavallaan hetkeksi pettää alta?) ja se sattuu!! Kipua on vaikee paikantaa, mutta eniten se tuntuu etulonkassa ja tulee jostain syvältä... Välillä, mutta harvemmin, kipua on myös seistessä tai istuessa. Ja mulla kipu ei muuten säteile muihin paikkoihin. Tätä näyttää nyt tapahtuvan lähes joka päivä ja monesti päivässä. En osaa ite oikeen ajatella onko tää lihas- vai nivelperäistä vai mitä. Joten, oisko ideoita?

Joo nuo oireet kyllä sopii just tähä mun vaivaan, kävin 2 viikkoa sitten eka kerran urheiluhierojalla, helvetin kipeää se kyllä kävi vaan ei se auki lähteny. uus aika ois jo pitäny ottaa tässä vaan kävin kumminki sievästi herkisteleen kyykkyä salilla eikä tuntunu ees kovin pahalta ja nyt tuntuu että se ois vähä lähteny paraneen :)

ainaki 6-8 hoitokertaa pitää saada sarjahoitona 2-3x viikossa , jotta siihen tulee vaikutusta. Ei mikään vaiva parane hieromal 1 tai 2 kerralla

Hmmm... Osaiskohan joku auttaa..? Itellä vaivaa sama paikka, eli lonkka/reisi/pakara. Erotuksena vaan se, että mulla lonkka kävellessä jotenkin välillä aina "muljahtaa" pahasti (tai tavallaan hetkeksi pettää alta?) ja se sattuu!! Kipua on vaikee paikantaa, mutta eniten se tuntuu etulonkassa ja tulee jostain syvältä... Välillä, mutta harvemmin, kipua on myös seistessä tai istuessa. Ja mulla kipu ei muuten säteile muihin paikkoihin. Tätä näyttää nyt tapahtuvan lähes joka päivä ja monesti päivässä. En osaa ite oikeen ajatella onko tää lihas- vai nivelperäistä vai mitä. Joten, oisko ideoita?

Jahas, nostetaan tätä hiukan, jos jollain vaikka olis hajua asiasta ja vastailisi... Tää sama vaiva edelleen kiusaa mua. :( Olis kiva tietää edes arvioo siitä, tarvisko mennä hierojalle tai jonnekin, vai menisköhän tää ihan itestään ohi.

mc emakko: -No jos ei perusvenytyksin ja muunlaisin kotikonstein ole helpottanut, kannattaahan tuo käydä ammattilaisella tarkistuttamassa. Samalla kun esim. fysioterapeutti tarkastaa liikkuvuudet ym. voi hän kireiksi toteamansa lihakset myös hieroa läpi. Helpompi arvailla kivun/ongelman syytä, kun pääse kopeloimaan samalla.

oiskohan mulla jotain tänne kuuluvaa? eilen tehtiin miehen kaa reipas 1h10min kävely, joka ei tunnu enää niinkään jaloissa vaan nivusissa, "siellä" ihan keskellä. tuntuu eniten kävellessä. ei mitään ulkoista tai elimellistä vikaa, tuntuu lihasongelmalta. en ole siis pitkään tehnyt tuommoisia pitempiä, rankempia (aika paljon nousuja, pari kertaa juostiin lyhyt pätkä (mitä en oo tehny aikoihin)) lenkkejä...

Mulla oli just samanlainen vaiva, alaselästä siirtyi jalkaan. Riuhdoin varmaan mavessa rikki, en oo varma. Pari kuukautta vaivas ja sitte lähti yhessä yössä. Välillä saattaa kuitenkin vielä vihlaista.Ajan kans paranee. Jos ei niin hierontaa/venyttelyä.

tuskin tuo piriformis ongelma paranee jos semmonen on...

Olisikohan itselläkin tuo piriformis syynä tähän kipuun, vaikea sanoa kun näköjään niin pirun monta mahdollisuutta mitkä aiheuttaa alaselän/pakaran alueelle kipua.

Tämän viikon ollut selkä ihan paska. Samantyylinen, mutta lievempi kipujakso oli alkukesästä ja samassa kohtaa. Alkuviikosta tein istuen selkä kiertyneenä töitä 1-2 tuntia ja myös kyykyssä, epäilen olisiko siitä alkanut. Tuli muutaman kerran eri tilanteissa terävä kipu vasempaan alaselkään/pakaraan ja meinasi jalat lähteä alta, muuna aikana oli kivuton. Sitten loppuviikosta alkoi olla jatkuvasti kipeä ja varsinkin aamulla ja liikkumattomuuden jälkeen oli vaikea saada sukkia jalkaan. Välillä tuntui että olisi kihelmöinyt jalkaterässä asti. Päivän mittaan liikkuessa vertyi aika hyvin, mutta kumartelua ja nostamista ei sietänyt. Jalkojennostoa rekistä roikkuen ei kärsinyt tehdä. Vasemman takareiden ja pakaran venytyksessä alkuun tuntui kramppimaista kipua, mutta kun jatkoi venytystä niin muuttui normaalin venytyksen tuntuiseksi, paitsi oli pirun jäykkä. Oikean jalan kun nosti korokkeelle niin ei mitään erikoista tuntemusta. Tänä aamuna oli jo parempi, mutta vielä vähän muistuttelee. Aloitin eilen 6*400mg ibuprofeeni ja Voltaren Forte 2krt/vrk. Alakropan venyttelyä, foam rollausta ja tennispallolla pakaraa runnoen.

Osaako joku sanoa minkälaiseen vaivaan tuo viittaa?
Lihashuolto ja syvien vatsojen vahvistus erilaisilla liikkeillä varmaan lääkkeenä poissapitämiseen?

Back
Ylös Bottom