Vihannekset ja hedelmät dieetillä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha-82
  • Aloitettu Aloitettu
Eli täytyykö dietillä laskea vihanneksista ja hedelmistä saatavat kalorit? Kun osa sanoo, että täytyy ja osa taas, että painoa pudottaessa täytyy syödä mahdollisimman paljon vihanneksia, hedelmiä yms. Eli miten on? ja onko jollain nettiosotetta mistä löytyis eri ruoka-aineiden sisältämät ravintoarvot?

mä oon sillä kannalla että ei keho eristä että pitäiskö vihanneksia laskea tai ei. se mitä syöt menee käyttöön ja vaikuttaa energiabilanssiin. siksi lasken kaiken

Juha-82 varmaan tarkotti onko -käytännössä- suurempaa vaikutusta... Kaloreita noissa rehuissa niin vähän et kortisolitason nousu laskemisesta johtuen polttaa lihasta liikaa :kippis1:

kai myös riippuu vihanneksesta kun vihanneksestä.... lehtisalaatin,, porkkanan tai vaikka avokadon energiasisältö ja vaikutus elimistöön on aika erilaista...
koska itse vaan en ole jaksanut painaa muistiinsa niitä kaikkia sit olen havainnut helpommaksi vaan laskea ne kaikki...

olen sit laiska kun valitsen helpomman tien :)

itse en oikein laske. joskus otan vaikka 50 kaloria jostain salaatista, mitä itten olen tehnyt, mutta en muuten oikeen. Jos vaikka olen dietillä, ja syön 2500 kaloria, niin tavallaan tulee yli sen, koska en tosissaan laske margariinia, salaattia. Mutta sitten mennään niin alas omissa laskuissa, että alkaa laihtuu.

Kyllä minun mielestäni kannattaa laskea hedelmien ja kasvisten kalorit, joskaan ei ehkä ihan niin orjallisesti noiden kasviksien osalta. Mutta jos paljon tykkää porkkanaa, pakastevihanneksia sun muuta pupeltaa niin ei niitä nyt ihan pois laskuistakaan voi jättää :)
On niissä suurimmassa osassa kuitenkin 25-35 kcal/100g. Kun itsellä saattaa kummiskin mennä reilusti 500g-1kg päivässä noitakin.

Mutta ehkei jokaista kurkkuviipaletta tarvitse nyt alkaa ylös merkkailemaan kuitenkaan ;)

Back
Ylös Bottom