Vihaamanne musiikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Touu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vihaan grungea edelleen, sillä se tappoi hevin ja monta hyvää hevy/rock levyä jäi tekemättä, kun MusicTelevision päätti että nyt on grunge muotia.

Onneksi hevi on tullut takaisin.

Räpin sais myös kieltää, siinä maailmassa ihannoidaan lain nurjaa puolta ja ne vitun kulta ja timantti korut, näillä räppi-artisteilla. "Bling-Bling". Mikä vitun plink-plink.
Aikuiset miehet ovat korujen perään kuin akat.
Anna mun kaikki kestää.

Räpistä en tykkää yhtään. Suomiräpistä vielä vähemmän. Ainakin minusta tuntuu, että kaikki suomiräppi kuulostaa samalta ja kappaleet käsittelevät samoja asioita. Ei vaan iske minuun yksinkertaisesti.

Käytännössä kaikki paska mikä soi novalla, nrj:llä, voicella jne kanavilla. Aivan järkyttävää paskaa ja vielä paskemmat ja rasittavammat juontajat.

Nyky rääkymismetallit.
Metalcore, deathcore, mallcore ja mitä näitä olikaan. Helvetin surkeita. Vaikken räpistä tykkääkkään ollenkaan niin tämä tanssiräpin aikakausi vituttaa vielä enemmän. Jopa harmittaa kunnon räpin kuuntelijoiden puolesta tämä tanssipaska.
Nykybiisit, iskelmä, yms. jossa kertosäe tulee vähintään joka puolen minuutin välein vituttaa. Power metal on myös aika ihme vinkumista.
Itse olen mieltynyt black/death metalliin ja vielä enemmän old school meininkiin. Uusissa yhtyeissä on paljon niitä paskoja yrittäjiä.

Nyky rääkymismetallit.
Metalcore, deathcore, mallcore ja mitä näitä olikaan. Helvetin surkeita. Vaikken räpistä tykkääkkään ollenkaan niin tämä tanssiräpin aikakausi vituttaa vielä enemmän. Jopa harmittaa kunnon räpin kuuntelijoiden puolesta tämä tanssipaska.
Nykybiisit, iskelmä, yms. jossa kertosäe tulee vähintään joka puolen minuutin välein vituttaa. Power metal on myös aika ihme vinkumista.
Itse olen mieltynyt black/death metalliin ja vielä enemmän old school meininkiin. Uusissa yhtyeissä on paljon niitä paskoja yrittäjiä.

Miltei täysin samaa mieltä paitsi että jos nyt Power Metalliin lasketaan manowar niin kyllä se on parasta :hyvä:

Muuten nämä uudet bändit on täyttä kuraa old school is the way to go :worship:

Olen melko laajamakuinen, mutta kaikki "mies ja kitara" -mupellukset saavat kyllä aikaan melkoista yökkäysrefleksiä. Voisi kai sitä olla herkkä ja syvällinen ilman että on paskahousu.

Vaikken räpistä tykkääkkään ollenkaan niin tämä tanssiräpin aikakausi vituttaa vielä enemmän. Jopa harmittaa kunnon räpin kuuntelijoiden puolesta tämä tanssipaska.

Mä kutsun sitä "tanssiräppiä" Rhythm & bluesiksi.

PS. Trance,dance,tekno jne. Mutta kaikki Psy:t menee.-

Kalle Aholan sooloura olisi kyllä saanut jäädä toteutumatta. Don Huonot oli aikoinaan ihan ok musiikkia mutta nämä Kallen iänikuiset uudelleen kierrätysideat on kyllä niin väsyneitä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei helvetti, pakko avautua asiasta. Pistää niin kovin nuppiin sellaset biisit, jota porukka kuuntelee sen takia, koska se on nyt in ja muutkin kuuntelee. Pätee erityisesti tommoseen tanssimusiikkiin ja muuhun amisteluun. Lisäksi viime aikoina on tullut hirveesti kappaleita missä otetaan suoraa joltain toiselta esittäjältä. Asteen biisissä oli joku kertsi-systeemi(naurettava esittäjä ja sanat, ei jumalauta) kopioitu, samaan kastiin menee kaikki poppiscoverit. Kaikki pikkuorava ääniset ja muuten typerät renkutukset ottaa Jeesuksen kovin pattiin. Tässä hyvä esimerkki edellämainitusta. Helvetin idiootti biitti, typerät sanat ja ärsyttävä tulkinta.

Sama massanmukanakulkeminen näkyy aika paljon vaatetuksessa, kaikilla (ainakin omanikäsillä) samanlainen räppärilippis, jossa on pakko olla se tarra mukana. Toki sama näkyy myös omassa leirissä, nuoret mötley-tytöt. Ehkä siksi potuttaa näin paljon, kun kaveriporukassa yhdellä on samantyylinen musiikkimaku. Itse olen tämän pikkukaupungin ainut "pitkäletti". Turpiin voi tulla ja vittuilua sataa niskaan.

Hevimiehenä luonnollisesti hevi menee, mutta kyllä muutakin menee, tosin hyvin vähän. Ihan ok, että toiset kuuntelee erilaista musiikkia. Räppi ja poppikin voi olla ihan jees, nuorempana tykkäsinkin tollasesta "raikkaankuulosesta" popista ja hetken jopa räpistä, mutta jossain vaiheessa vaan tajusin, että rajumpi meno iskee. Noissa vaan on lähinnä se, että sitä tyrkytetään joka välistä.

Toinen juttu mitä en oikeen käsitä on noi grindcoret jne., jossain määrin black/death metalkin. Kaikki tehdään mahdollisimman sekavaksi, huudetaan mitä sattuu, rummut vaan sairaan nopeesti ja säröt kaakkoon ja jotain sinnepäin. Siltä se mun korvaan kuulostaa, ihan ok, jos siitäkin tykkää. Oma musiikkimaku onkin nimenomaan melodinen death/black/folk musiikki. Tuo sana "melodinen" muuttaa melkeen koko musiikin.

Mikään ei siis ole mun mielestä sillä lailla parempi musiikkityyli, on vaan jokaisen omat suosikit. Kuitenkin televisio-ja radiokulttuuri on mätä. Luultavasti kohta tulee, että olen :david:, joten sanon sen jo itse. Olen :david:

Acapella musiikki tyliin club for five ja fork. Olen suhteellisen kaikkiruokainen mitä musiikkiin tulee, mutta tällaista kökköä en vain pysty kuuntelemaan.
Pää räjähtää..

Bom, Bom, Bom, Wauu, au, au..

:curs:

Olen muuten täysin samaa mieltä, mutta Fork oli ihan vitun jees livenä, käytiin Pink Noise kattomassa. Ja usko pois: vihaan acapellaa enemmän kuin gospelia. Melkein.

Ei helvetti, pakko avautua asiasta. Pistää niin kovin nuppiin sellaset biisit, jota porukka kuuntelee sen takia, koska se on nyt in ja muutkin kuuntelee. Pätee erityisesti tommoseen tanssimusiikkiin ja muuhun amisteluun. Lisäksi viime aikoina on tullut hirveesti kappaleita missä otetaan suoraa joltain toiselta esittäjältä. Asteen biisissä oli joku kertsi-systeemi(naurettava esittäjä ja sanat, ei jumalauta) kopioitu, samaan kastiin menee kaikki poppiscoverit. Kaikki pikkuorava ääniset ja muuten typerät renkutukset ottaa Jeesuksen kovin pattiin.

Marilyn manson --> http://www.youtube.com/watch?v=ZxyhHDhzcd8
Fall out boy --> http://www.youtube.com/watch?v=fRbiksj2ehE
Jamelia --> http://www.youtube.com/watch?v=U19kE-GKgRQ

Nuo kaikki kuulin 30min sisään voicelta, kysymys kuuluukin.. MITEN KETÄÄN EI HÄIRITSE TUO SELKEÄ SAMA ALKU RIFFI!??!??!! Jossain voicellakin nuo soitetaan vielä samaan ryppääseen ja kaikki 12-16v teinit ostaa ton erillaisena ja hyvänä musana?! Ja kuinkahan moni älyää et tuo marilyn on coveri.. epäilen kyllä että tuo jameliakin on jonkinlainen coveri, niin sika tuo pöllintä :jahas:

i.. epäilen kyllä että tuo jameliakin on jonkinlainen coveri, niin sika tuo pöllintä :jahas:

Ei pöllintää vaan samplaamista.

Wikipedia kertoo että sanoi:
Usein konemusiikissa, kuten teknon alalajeissa sekä rapissa kappaleet perustuvat vahvasti jostain vanhemmasta musiikkikappaleesta nauhoitetun samplen käyttöön. Usein teknon tai rapin tekijät samplaavat jotain vanhempaa rytmikästä musiikin tyyliä edustavaa kappaletta, josta he ottavat jonkun soitettavilla soittimilla tehdyn pätkän. Nämä samplatut pätkät valitaan usein siten, että niistä voidaan muodostaa monta kertaa peräkkäin toistuvia looppeja. Näin saadaan komppi tai riffi, josta voidaan saada jopa koko pohja uudelle teokselle.

Lisäksi Wiki kertoo, että "Beware of the Dog" is a dance-pop song written by Jamelia, Stuart Crichton, Tommy Lee James, Karen Poole and Martin Gore, produced by Crichton for Jamelia's third album Walk with Me (2006).

Martin Gore = "Martin Gore (born Martin Lee Gore, 23 July 1961, Dagenham, East London, England) is an English songwriter, lyricist, singer, guitarist and keyboardist. He is a founding member of Depeche Mode and has written the vast majority of their songs."

Ei pöllintää vaan samplaamista.

Lisäksi Wiki kertoo, että "Beware of the Dog" is a dance-pop song written by Jamelia, Stuart Crichton, Tommy Lee James, Karen Poole and Martin Gore, produced by Crichton for Jamelia's third album Walk with Me (2006).

Martin Gore = "Martin Gore (born Martin Lee Gore, 23 July 1961, Dagenham, East London, England) is an English songwriter, lyricist, singer, guitarist and keyboardist. He is a founding member of Depeche Mode and has written the vast majority of their songs."
Jep, se on sämpläys Personal Jesuksesta. Eli Goren käsialaa tosiaan.

"vihaaminen" on turhan voimakas sana jos ei pidä vain jostain musiikista.

itelle ei uppoo poppirenkutukset tai hirveet metalliörinähevit.
lyriikat on tärkeä osa biisiä.

"vihaaminen" on turhan voimakas sana jos ei pidä vain jostain musiikista.

itelle ei uppoo poppirenkutukset tai hirveet metalliörinähevit.
lyriikat on tärkeä osa biisiä.

Heh, metallista monesti öristään niitä lyriikoita. Ja niitä pystyy kyllä kuulemaan jos vaan osaa.

joo ei meikä vaan ainakaan saa niistä mitään irti, ainakaan vielä tähän mennessä :)

joskus on tietty mukava kuunnella musiikkia "aivot narikassa" ettei kuuntele korvat höröllä lyriikoita vaan fiilistelee ihan vaan sitä äänimaailmaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom