Viha. Miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gnut
  • Aloitettu Aloitettu

gnut

Banned
Olin tuttuni kanssa Sörkän metroasemalla. Jollain löysiin "hiphop" vaatteisiin pukeutuneella oli ongelmia vartijoiden kanssa. Tuttuni tokaisi "kumpa vartijat hakkaisivat tuon.." kysyin "miksi?" tuttuni vastasi "on niin pellen näkönen gänstä ja esittääkin kovaa.."

No, ei mulla ole oikeen mitään järkevää ja kokonaista ajatusta päässä nyt. Miks mä kirjotan tän jutun? En oo varma. Mua vituttaa kun tuntuu, että kaikki ajattelevat niin helvetin mustavalkoisesti. Kyllähän mä tiedän etteivät kaikki kuitenkaan... Tää on pelkkä fiilis ja ajattelun perustaminen fiilikseen on oikeestaan helvetin typerää mun mielestä. Pitäis olla, niinku se hienosti sanotaan, rationaalinen.

Eminem - Loose Yourself

Miksi erilaisuus ärsyttää? Miksi mua ärsyttää neekerit on kun näen niitä? Niin.. Jos joku sanoo, että neekerit ovat keskivertoa rikollisempaa jengiä jne.. Ehkä siinä on pointti, mutta on silti helveitin kuluttavaa vihata.

No joo.

Miksi kasvissyöjille, vegaaneille ja muille viherpiiperöille naureskellaan? Mun mielestä ne ovat oikeella asialla. Joku äijä joka hakee safkansa roskiksesta on mun mielestä viisas. Miksei rikas saisi heittäytyä hipiksi ja alkaa suojella eläimiä ja syödä safkaa roskiksesta? Miksi on paha asia tehdä hyvää? Miksi sitä pidetään naiivina? Miksi on paha olla hyvä?

Stacie Orrico - More To Life

Miksi, miksi, miksi???

Miksi ihmiset eivät voi perustaa elämäänsä, niinkuin se hienosti sanotaan, rationaalisille arvoille? Eikös uskonnoissa, satanisti- ja muissa hilavitkutuksissa ole melkoisia aukkoja? Enhän mä siis tiedä, mut veikkaan, näen.

Steeleye Span - Come Ye O'er Frae France

Eikös elämä oikeesti olisi helpompaa, jos ei tarttis vihata niin monia asioita.

Luulen että suurin osa pitää tätä kirjoitusta naiivina angstina ja naureskelee tuntien itsensä entistä paremmaksi. Luultavasti joku viisas moderaattori deletoi tämän. Paskat siitä.

äöeäeäöeäöeäröäeöäd pillu vittu helvetti perse äölsäfölsädöfl plää plää plää vittu homo pillu perse lutka homo perse kavra huora kärpäne lutikka äöleräöer'wä'wäe'äöf

Skatman - I'm a Skatman

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, on se kumma että vihataan ja inhotaan jotakin henkilöä valmiiksi pelkkien ennakkoluulojen perusteella. Ja ollaan valmiita jopa lyömään/potkimaan.

Idealisteille nauretaan ja niitä pidetään maailmanparantajina. Realisteja pidetään suoraselkäisinä, "jotka sanovat asiat niinkuin ne ovat". On väärin tavoitella parempaa maailmaa/yhteiskuntaa jne. Pitää tyytyä siihen miten asiat maailmassa/yhteiskunnassa on, eikä mussuttaa sillä muuten olet viherpiipertäjä/kommunisti/mormoni tms. Joo, veikkaan, että lähtee rodeen kohta.

Sellaista se on täällä sivistyneessä, urbaanissa, kehittyneessä, mutta silti vain alkukantaisessa apinalaumassa, missä haetaan laumalta hyväksyntää ajattelemalla joukon paineen alla muovatuin aivoin sekä muita syrjivästi.

Maailma on menossa perseelleen ei sille mitään voi. Turha stressata - loppupeleissä millään ei ole väliä.

Artemis sanoi:
Maailma on menossa perseelleen ei sille mitään voi. Turha stressata - loppupeleissä millään ei ole väliä.
Uskon että maailma menee kokoajan parempaan.

Loppupeleissä ainoa tärkeä asia on mielihyvä.

gnut sanoi:
Uskon että maailma menee kokoajan parempaan.

Loppupeleissä ainoa tärkeä asia on mielihyvä.

Nohnoh, mitäs sä oot vetäny? Tietysti jotain niitä hippihuumeita! Saunan taakse mars!

:piis: ;)

Oletko varma, että kyseessä on viha?
Minäkin suhtaudun kielteisesti moniin asioihin mutta en kuitenkaan vihaa mitään.

Vihalla on vain niin helppo selittää asioita sen sijaan, että alkaisi ajattelemaan sen enempää.

gnut sanoi:
Olin tuttuni kanssa Sörkän metroasemalla. Jollain löysiin "hiphop" vaatteisiin pukeutuneella oli ongelmia vartijoiden kanssa. Tuttuni tokaisi "kumpa vartijat hakkaisivat tuon.." kysyin "miksi?" tuttuni vastasi "on niin pellen näkönen gänstä ja esittääkin kovaa.."

Ööoh, miksi tämä hiphop kaveri oli joutunut ongelmiin niiden vartioiden kanssa? En jaksa uskoa että vartiat niitä ongelmia siinä aiheuttivat vaan toisinpäin.
Onko kaverillasi ollut ongelmia hiphoppareiden kanssa?
Miksi osan niin hiphoppareista kuin muistakin "aatteiden" kannattajista pitää joko munata aatteensa joko rikollisuudella tai jollakin muulla typeryydellä tai sitten sitä pitää alkaa tuputtamaan kaikille.
Luottaisitko sinä autosi mustalaiselle tai venäläiselle?
Eli tässä tulee se asia eteen että yksi mätämuna joukossa niin kaikkia epäillään... ja kun on erottuu joukosta niin sitä on aina helpompi epäillä. Kaikkeen epävarmuuteen on helppoa liittää viha.

Viha kuuluu elämään.
Viha antaa voimaa ja adrenaliini nopeutta.

Kaikista ihmisistä varmasti löytyy vihaa.
-Parempi näin-
Turha olla tekopyhä

ja uskovaiset ovat herkkiä

:)

Matsku sanoi:
Uskon että monille saattaisi herätä mielikuva että kunpa tuo Vartija syöttäisi polvea tuolle rääväsuulle.

Itsekkin vartijan työtä tehneenä ihmettelen tuota ajatuksenjuoksua
:(

Mulle on tullut käsitys että jotkut ihmiset jotenkin pelkää kaikkea erilaista kuin he itse. Haetaan jatkuvasti hyväksyntää muilta ja halutaan kovasti kuulua johonkin samankaltaisten ryhmään. Viha ja hyökkäys on sitten jonkinlainen reaktio tuohon pelkoon "ulkopuolisia" kohtaan. Esim. noista "neekereistä" ja muista maahanmuuttajista on paljon ennakkoluuloja ihan vaan ulkonäön erilaisuuden takia. Eri asia on tietysti jos on olemassa joku oikea syy, agressiivisuus, rikollisuus tai vastaava ko. henkilöstä tiedossa oleva seikka, eikä pelkästään ulkonäköön ja alkuperään liittyvät oletetut ominaisuudet.

Lopuksi vielä vaimon kertomaa eräästä terveyskeskuskäynnistä. Vaimo meni 11kk sairaan lapsen kanssa terveyskeskukseen. Lekuriin mentiin numerosysteemillä ja edellä oli joku 20 ennen. Ulkomaalaissyntyinen mieshenkilö tarjosi vaimolle oman numeronsa, jolla pääsi seuraavaksi ja otti itse vaimon pari tuntia lisää jonotusta numeron. Se oli miehen teko :worship:

Edit: en tiedä oliko ihan ohi aiheen, mutta tulipahan sanottua

Itse en vihaa. Pyrin kanavoimaan oletetun vihani ymmärtämättömyydeksi, jonka käsittelen ajatuksissani ja jatkan elämän polun kulkemista. Koskaan en ole vihannut ketään ihmistä, ainoastaan niitä ajattelutapoja/malleja, joita en pysty käsittämään. Viha ja kateus ovat juuri em.asioita.

Toisen vihaaminen ja tuomitseminen ovat mielestäni kaksi käsittämätöntä asiaa. Ennakkoluulojen ja toisen ihmisen ideologian tyrmääminen, tietämättä taustoja sen enempää on mielestäni henkisen köyhyyden osoittamista.

Juuri tätä taustaa vasten hyväksyn jokaisen ihmisen sellaisenaan. Jokaisen ihmisen käytökseen on omat syynsä ja tarkoituksensa, jotka eivät välttämättä muille kuulu. Juuri siksi myös Pakkotoiston sivuston lukeminen on mielenkiintoista, kukkiihan täällä jos jonkinnäköistä kukkaa...tai kun talvea vietetään, niin jokapäivä "putoaa erilaisia lumihiutaleita".

Erilaisuus on niin mahtava rikkaus, että jokainen voi pitää itseään upporikkaana, ainakin henkisesti.

:love:

Fabien sanoi:
Toisen vihaaminen ja tuomitseminen ovat mielestäni kaksi käsittämätöntä asiaa. Ennakkoluulojen ja toisen ihmisen ideologian tyrmääminen, tietämättä taustoja sen enempää on mielestäni henkisen köyhyyden osoittamista.

Entäs toisen vihaaminen ja tuomitseminen jos on joku syy? Ja kuka sanoo mikä on tarpeeksi hyvä syy vihata?
Itselle ei tule ketään mieleen jota vihaisin, mutta joskus on sellaisia ollut. Nykyään vaan ne asiat on sovittu.

Mä en vois vihata enempää kuin useimmat näistä nykypäivän nuoriso hiphoppareita, itse asiassa heidän asenne muihin ihmisiin: haukutaan kaikki vammaiset, huudellaan vanhuksille hävyttömyyksiä, kiusataan ja kovistellaan nuorempia, haastetaan riitaa, puhutaan bussissa kuuluvaan ääneen taas viime viikonlopun saavutuksista: kuinka hakattiin joku tai oivoi ku ei taas muista yhtään mitään tai tuli taas hoideltua niin ja niin monta muijaa yms. pistää vihaks semmoset. Ei mulla mitään asiallisia ihmisiä vastaan ole, olivatpa gästoja, neekereitä, manneja tms.

No pääsimpäs purkaan tämänkin johonkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom