Vietnam maraton

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hamburger Hill
Eka tunti ihan normi skeidaa.Sit lähti pikkusen lentoon.Ei tä kyllä ole millään arvioilla hyvä leffa.
Samoja lässytyksiä toistetaan,koulutuksessaa kukaan ei tiedä mitään,upseerit on typeryksiä,kenttäjermut osaa kaiken.Silti sota hävitään.
No seuraavaksi Me Olimme Sotilaita

Ilmestyskirjaan en oikein ikinä lämminnyt - hyviä pätkiä, mutta lopputuloksesta ei voi olla huomaamatta, että tekeminen oli yhtä kohellusta. Varsinkin lopun Brandopätkät pitänee katsoa tuhdissa humalassa, että kokonaisuus toimisi. Omia suosituksia:
  • Good Morning, Vietnam
  • Full Metal Jacket
  • The Deer Hunter
  • Platoon
EDIT: Hamburger Hill on tosiaan umpisurkea, We Were Soldiers paljon parempi. Jälkimmäinen tarjoaa ihan hyvän näkökulman sidan alkuvaiheeseen, sekä jenkkien silloiseen taistelutaktiikkaan hekojen käytön suhteen.

Me olimme sotilaita on kyllä erinomainen sotaleffa.Pikkasen se aina hämmentää toi jenkkien uskonnollisuus.Piti oikein wikipediasta lueskella tosta USAn kutsuntasysteemista,mielenkiintoista juttua.

Mähän oon noi kaikki leffat toki nähny jo,tä on tämmönen kesän uusintakierros.Ku mä olin nuori ni kesäisin leffateattereissa pyöri aina uusintoja,joka kesä taidetiin katsoa Hyvät pahat ja rumat ja muut klassikot uudestaan.

Seuraavaks katselen muistaakseni melko puuduttavan Platoonin,mä en tosta oliver Stonesta oo ohjaajana oikein ikinä pitäny.

Olihan toi Platoon parempi kun muistin,erikoisesti pitää mainita tän katsomani special edition dvd:n kuvanlaatu,kumma kyllä parempi kun tossa Me olimme sotilaita.Ääniraita oli myös hyvä, viidakossa oli aito tunnelma.

Seuraavaksi mystisen äärelle.Ilmestyskirja nyt,Wagner,napalmin tuoksu aamulla,Playboy tytöt,THE HORROR THE HORROR. 196 min redux versio katteltava,löytyyköhä tota blurayna?

Eilen oli vuorossa Kauriinmetsästäjä,hyvin leffa kestänyt kai se on klassikon merkki.Yks olis vielä jäljellä,FMJ.

FMJ alun koulutusjakso oli just niin tyhmä ku muistin,sit ku päästiin Vietnamiin ni homma parani.Mukavaa vaihtelua oli kaupungissa tapahtuva sotiminen,viidakko alko jo tympiä.

Onneks hyllystä ei enempää noita löydy.

Platoon on ihan seittans kova, ja pidin myös Kauriinmetsästäjistä. FMJ tai Apocalypse Now ei muhun iskeneet.

Tästä maratoonista jäi uupuman muutamia vietnamin sotaan liittyviä leffoja.

Oliver Stonen ohjaama Taivas ja Maa, ja samoin Syntynyt 4 heinäkuuta. Myös Sodan arvet on ok leffa vaikkei mikään mestariteos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tietty sellainen tuntemattomampi tekele kuin The Killing Fields olisi voinut mahtua tähän myös, vaikka muistaakseni Kambodzaan sijoittuukin. Tai mentiinhän Apocalypsessäkin metsästämään sitä läskiä Marlonia Kambodzan puolelta.

Tähän valikoitu sellaset leffat jotka nähtyäni olin ostanut itselleni.Kyllä mä noi muutkin olen nähnyt,eivät vain herättäneet halua uusintakatseluun.Jäi tossa katselematta myös melko kiistanalainen Vihreät baretit,mulla on toi VHS-kasetilla.Huono leffa se on,ainoa mielenkiintoinen asia on tä tarina että John Waynen hahmo perustuu Larry Thornen.

https://areena.yle.fi/1-4227565

Paluu sotatantereelle.Ylen areenassa noita Vietnam dokkarin osia voi kattella jälkikäteen,kuus ekaa julkaistu toistaiseksi.Sarjahan tulee Teemalta aina tiistaisin klo 21.00
Hyvän oloinen sarja ,pikkasen nauratti ku puhuivat ranskalaisten raakuuksista ekassa jaksossa.Samaan aikaan tosiaan kuvan ajelee heidän panssaroitu ajoneuvonsa jossa on konepellillä koristeena irvistelevä pääkallo,olikohan kyseessä Sonni Kleiban henk,koht pirssi?

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom