Videoblogi perheenisästä vapaaottelijaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja stupido
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heippa,

Aatttelin jakaa tämän linkin tänne. Tän seuraaminen voisi kiinnostaa täälläkin. Meidän salille järvenpäähän tuli 2viikkoa sitten vaparin peruskurssille kaveri ilman mitään lajitaustaa ja ilmoitti että tavoitteena ois virallinen ottelu vielä tänä vuonna. Ja Akseli kuvaa koko settinsä videoblogiin.

Tässä on linkki tuonne juutuubiin mihin näitä alkaa tulemaan.

Keski-iän kriisi vblog MMA. osa 1. - YouTube

Todella mielenkiinnolla odotan miten homma etenee. Olin sattumoisin herran kanssa rinnakkaisluokalla yläasteella. Soccer kickit häneltä ainakin lähtee kovaa :)

PS. Aksu on tuttu myös Radiosta nykyään.

Tää oli mielenkiintonen juttu! Itelläki olis haaveena näin keski-iän kynnyksellä siirtyä pelkästä harrastamisesta ja ottaa yks amatööriottelu ja omaan vielä samat lähtökohdat kuin videon kaverilla niin tähän on helppo samaistua :) Ehkä tästä saa itekin sen kipinän ja rohkaistuu ottamaan seuraavan askeleen! Peukut pystyssä jään odottamaan jatkoa :fuckyeah:

Heippa,

Aatttelin jakaa tämän linkin tänne. Tän seuraaminen voisi kiinnostaa täälläkin. Meidän salille järvenpäähän tuli 2viikkoa sitten vaparin peruskurssille kaveri ilman mitään lajitaustaa ja ilmoitti että tavoitteena ois virallinen ottelu vielä tänä vuonna. Ja Akseli kuvaa koko settinsä videoblogiin.

Tässä on linkki tuonne juutuubiin mihin näitä alkaa tulemaan.

Keski-iän kriisi vblog MMA. osa 1. - YouTube

Nyt on uutta jaksoa lyöty tulille.

Keski-iän kriisi vblog MMA. osa 2 - ilmoittautuminen - YouTube

Kiitos mielenkiinnosta.

Jatkuu...

Akseli Ahola

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kylläpä mielenkiinto nousi pirusti. :) oli mukava seurata ekat 3 jaksoa ja mielenkiinnolla odotellaan sit lisää, sais kyl olla pitempiäkin ehkä. :) asiallinen ja varman olonen mies näyttäs olevan. :thumb:

Mulla on vähän skeptinen suhtautuminen tällasiin tempauksiin. Mielenkiintosta nähdä päästäänkö sinne matsiin asti, miten se menee ja mitä sen jälkeen. Onhan näitä nähty, että alussa lähtään soitellen sotaan, mutta parin viikon päästä ei jakseta enää heittää lenkkiä tms.

subd

Mulla on vähän skeptinen suhtautuminen tällasiin tempauksiin. Mielenkiintosta nähdä päästäänkö sinne matsiin asti, miten se menee ja mitä sen jälkeen. Onhan näitä nähty, että alussa lähtään soitellen sotaan, mutta parin viikon päästä ei jakseta enää heittää lenkkiä tms.

Varmaan joku muu tietää, mutta varmaan suurin osa (?) peruskurssin kävijöistä jättää harrastuksen kesken kurssin tai sitten ekoissa jatkoryhmän treeneissä.
Itse kahdesti liityin vaparin peruskurssille ja molemmilla kerroilla huomasi (ainakin omalla kohdalla), että pitää olla tosi kova focus hommassa. Käsittääkseni aika harva tuota treenaa kuntoilumielessä, vaikka sekin mahdollista - toisin kuin esim thainyrkkeilyä tai kickboxingia.
Ei jotenkin oma mieli riittänyt touhuun, vaikka todella kivaa oli ja haastavaa. Sitten jäätiin pystyottelulinjalle.

Mutta... tämä ei tarkoita, ettei Akseli näytä närhenmunia ja voita ekaa matsiaan. Oikea asenne liikenteessä Akselilla. Loistavaa! Go Go GO! :rock:

Käsittääkseni aika harva tuota treenaa kuntoilumielessä, vaikka sekin mahdollista - toisin kuin esim thainyrkkeilyä tai kickboxingia.
Ei jotenkin oma mieli riittänyt touhuun, vaikka todella kivaa oli ja haastavaa. Sitten jäätiin pystyottelulinjalle.

Vapaaottelu on vaikea laji treenata harrastelutahdilla tyyliin kahdesti viikossa. Syy on siinä että se on niin monipuolista. Pitäisi osata pystyottelu, pystypaini ja matto-ottelu. Jos treenaat kahdesti viikossa ja välillä joku treeni jää välistä, harjoittelet yhtä osa-aluetta keskimäärin kahden viikon välein. Tällöin siinä ei oikein kehity mihinkään ja homma on koko ajan eräänlaista hapuilua kun mikään ei oikein suju. Tämä ei ole kovin motivoivaa. Jos treenaa vaikka nyt potkunyrkkeilyä (pystyottelu) tai brassijujutsua (mattopaini) saa sen pari treeniä viikkoon samasta asiasta ja siinä kehittyykin ja saa onnistumisen kokemuksia, vaikkei tietenkään tulekaan yhtä hyväksi kuin kilpailijat ja muut tositreenaajat.

Lisäksi vapaaottelu on laji jossa on monissa harjoitteissa vaikea sluibailla ja mennä mukavuusalueella. Erityisesti pystypaini lyönneillä vapaaotteluhanskat käsissä on semmoista hommaa, ettei se ole hauskaa, jos kunto loppuu ja kaveri jaksaa tehdä edes jotain.

Vapaaottelu on vaikea laji treenata harrastelutahdilla tyyliin kahdesti viikossa. Syy on siinä että se on niin monipuolista. Pitäisi osata pystyottelu, pystypaini ja matto-ottelu. Jos treenaat kahdesti viikossa ja välillä joku treeni jää välistä, harjoittelet yhtä osa-aluetta keskimäärin kahden viikon välein. Tällöin siinä ei oikein kehity mihinkään ja homma on koko ajan eräänlaista hapuilua kun mikään ei oikein suju. Tämä ei ole kovin motivoivaa. Jos treenaa vaikka nyt potkunyrkkeilyä (pystyottelu) tai brassijujutsua (mattopaini) saa sen pari treeniä viikkoon samasta asiasta ja siinä kehittyykin ja saa onnistumisen kokemuksia, vaikkei tietenkään tulekaan yhtä hyväksi kuin kilpailijat ja muut tositreenaajat.

Lisäksi vapaaottelu on laji jossa on monissa harjoitteissa vaikea sluibailla ja mennä mukavuusalueella. Erityisesti pystypaini lyönneillä vapaaotteluhanskat käsissä on semmoista hommaa, ettei se ole hauskaa, jos kunto loppuu ja kaveri jaksaa tehdä edes jotain.

Still going strong,

AndyS on oikeessa siitä, mitä tossa ylhäällä lukee. En varmaan vieläkään ole täysin edes tajunnut mihin olen mukaan lähtenýt, mutta tavoitteita pitää olla ja niitä kohti tässä pyritään.
Ottelu syksyllä, kyllä. Olen sen ääneen sanonut, mutta en mieti sitä tällä hetkellä. Nyt teen päivä ja viikko kerrallaan töitä sen eteen, että jatkossa pystyn treenaamaan lajia enemmän ja enemmän. Mun tarvii harjoitella harjoittelemaan. Sami puhuin tokassa jaksossa 6h/vk lajia. Mä käyn töissä ja on perhettä etc. Olen päässyt viiteen kertaan... Ylpeä taas tästäkin viikosta ja taas puoli askelta lähempänä sitä syksyn mahdollista vääntöä.

Vielä mä porskutan:)

Täs linkki, josta löytyy tuoren vbogi: Keski-iän kriisi vblog MMA. osa 4 - Oma treeni - YouTube

Kiitos kaikille seuraajille mielenkiinnosta tätä projektia kohtaan!!!

Akseli Ahola

Varmaan joku muu tietää, mutta varmaan suurin osa (?) peruskurssin kävijöistä jättää harrastuksen kesken kurssin tai sitten ekoissa jatkoryhmän treeneissä.
Itse kahdesti liityin vaparin peruskurssille ja molemmilla kerroilla huomasi (ainakin omalla kohdalla), että pitää olla tosi kova focus hommassa. Käsittääkseni aika harva tuota treenaa kuntoilumielessä, vaikka sekin mahdollista - toisin kuin esim thainyrkkeilyä tai kickboxingia.

Mä kävin BJJ peruskurssin Tampereella 2006 tai 2007 ja kurssin alussa reeneissä oli parhaimmillaan varmaan 40-50 henkeä. Kurssin loppuvaiheessa enää noin aktiivista 15 ja kolme meistä jatkoi alkeiskurssin jälkeen jatkoryhmään. Komen vuoden päästä lajin parissa samalla salilla reenasi tietääkseni enää yksi. (en minä)

Alkeiskurssi ainakin Tampereella oli sellanen että se alkeiskurssin lopussa jopa tähtäsi siihen että miehistä otetaan mittaa ja katotaan kenellä on oikeesti tahtoa. Puolentoista tunnin reenien lopussa kun painitaan se 20-30 minuttia putkeen niin se on aivan saatanan raskasta. Ikinä en ole ollut henkisesti ja fyysisesti niin loppu kuin niiden reenien jälkeen...

Mielenkiintoinen blogi ja toivoitaan että herralla riittää paukut maaliin saakka. Toivottavasti ei tuu isompia loukkaantumisia, pieniä tulee takuulla. Venyttelyä kannattaa tehdä vapaa ajalla paljon, notkeudesta ja varsinkin lantion liikkuvuudesta on todella suuri hyöty. Jos oot aivan rautakanki niin moni tekniikka tuottaa vaikeuksia pelkästään sen takia. Itellä on palloilu tausta ja koskaan en ole ollut mitenkään notkea, jujutsussa se meinasi alkuun olla ongelma. Venyttely on sellanen että se on alkuun ihan perseesta, mutta sit kun siihen tottuu ja paikat alkaa venyä ja tuloksia tulla niin se muuttuu mukavammaksi ja sitä alkaa lopa kaipaamaan jos unohtuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom