Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ny suoraan ehkä liity tähän, mutta mulla on Sonyn DCR-HC22E kamera ja tällä hetkellä koneessa ei ole mahdollisuutta ottaa kuvaa kamerasta ulos muuten kuin USB:n kautta. Ja itse en ainakaan mukana tulleella räpellyksellä ole saanut kuvaa kopioitua koneelle kuin postimerkin kokoisena suhinana. Toki USB on paljon huonompi kuin DV:n kautta otettu.
Eli varsinainen kysymys on se, että saako noilla editointi softilla myös kuvan suoraan kamerasta vai pitääkö kuva siirtää ensin jollain toisella softalla koneelle. Paremmmat liitännät ja koneen hankin, kun palaan Suomeen sitä ennen enemmän vain kokeilukäyttöön noita softia itse ajattelen.
Eiköhän kaikilla nykyajan editointisoftilla saa kaapattua videota suoraan kamerasta. Jos tuo optio oli jo vuoden 2000 Adobe Premiere 6.0:ssa (ensimmäinen videoeditointiohjelmani ) niin luulisi sen jälkeen ilmestyneiden ohjelmien myös osaavan homman.
Firewire on tuossa sitten ihan ehdoton. Kokeilin joskus USB:llä ja laatu oli täysin ala-arvoista.
USB:n tiedonsiirtonopeus ei riitä koko datan siirtämiseen. Siksi tarvitaan siirto firewiren kautta. Koneeseen voi ostaa myös erillisen firewire-kortin jälkeenpäin. Tosin en tiedä kannettavista, luulisi onnistuvan kuitenkin. Ja kun isket kortin kiinni voit kaapata editointisoftalla kuvan "raakana" koneelle.Ok, täytyy kokeilla. Tässä mun kannettavassa ei vain ole Firewirea, joten tuo USB on pakkovalinta, kun saisi nyt edes kuvan näkymään jotenkin muualtakin kuin kameran näytöstä. Telkkaria varte tuli Scart-liitin ja johto, mutta eihän se mun 5 euron tv:stä näy se kuva kuitenkaan.
USB:n tiedonsiirtonopeus ei riitä koko datan siirtämiseen. Siksi tarvitaan siirto firewiren kautta. Koneeseen voi ostaa myös erillisen firewire-kortin jälkeenpäin.