VHS --> DVD joku järkevä laite tähän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on Lg:n vhs / dvd vekotin (ei ole tallentava) hyvin on pelittänyt + tyylikäs ja hiljainen. Itse ostaisin tossa Timban tilanteessa samanlaisen polttavan vekottimen. LG tuntuu tosi laadukkalta vempaimelta verrattuna noihin mun edellisiin videoihin (mm. sony, toshiba). + Jos päädyt tollaseen vaihtoehtoon niin eihän sun tarvii niitä sun kaikkia vhs kasetteja polttaa dvd:lle kyllä toi pelittää varmaan sen 10 vuotta ja sitte on jo ihan eri vempaimet markkinoilla:).

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=58659

Ainakin myyntipuheen perusteella tuon pitäisi toimia. En kyllä tiedä miksei se toimisi myös kannettavan kanssa kunhan siinä olisi USB2.0.

Toimii varmasti jotenkin.

Tässäkin vaan taas tulee analoginen siirto nauhalta tietokoneelle, eli laatu huononee. Sekä vielä se vaiva, että video pitää koneella muuttaa dvd- muotoon ja polttaa levylle. Helpoin ja laadukkain tapa on kyllä tuo suora poltto dvd:lle.

Toimii varmasti jotenkin.

Tässäkin vaan taas tulee analoginen siirto nauhalta tietokoneelle, eli laatu huononee. Sekä vielä se vaiva, että video pitää koneella muuttaa dvd- muotoon ja polttaa levylle. Helpoin ja laadukkain tapa on kyllä tuo suora poltto dvd:lle.

Mihin perustat laadun heikkenemisen? Täytyy se laitteen sisälläkin siirtää analogisena ja muuttaa digitaaliseksi.

Mihin perustat laadun heikkenemisen? Täytyy se laitteen sisälläkin siirtää analogisena ja muuttaa digitaaliseksi.

Lähinnä siihen ajatukseen, että materiaali siirretään esim. s-video piuhaa pitkin, niin jo itse piuhan laatukin vaikuttaa. Sekä millaisella systeemillä laite mahdollisesti tallentaa videon kovalevylle, pakkaako se sen jollain omalla mpeg- algoritmillä, vai voiko sillä tallentaa myös pakkaamatonta mpeggiä?

Lopputulos toki voi olla katsoessa täysin identtinen molemmissa tapauksissa. Lähinnä siis mutua tuo.
Itsellä on ollut sen verran huonoja kokemuksia erilaista videokorteista yms. vehkeistä joilla aikoinaan siirsin videota koneelle, että kun nykyään pitää vhs- nauhoja saada dvd:lle niin teen sen mahdollisimman helposti.

Palvelu

Jos itsellä ei ole kiinnostusta hankkia tarvittavaa laitetta tai aikaa tehdä projektia niin sen voi myös ulkoistaa. Esimerkiksi www.digitalisointi.com tarjoaa näitä palveluita. Edellytyksenä tällöin on tietysti se että materiaali on itse tehtyä eikä tekijänoikeuslain alaista.

Back
Ylös Bottom