VHS --> DVD joku järkevä laite tähän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Kuten otsikko kertoo, pitäisi VHS:llä olevia pätkiä kopioida DVD:lle mahdollisimman sujuvasti, mutta kuitenkin niin ettei laatu pahasti enää kärsi.

Onko tähän tarkoitukseen olemassa joku laadukas, mutta vielä järkihinnoissa pysyvä laite? Tarkoitus olisi tällainen kimpata, joten ei tartte halvinkaan malli olla.

Tietokoneen avullahan tuo onnistuisi varmasti, mutta vaatinee vähän tehokkaammat pelit eikä taida ihan vakkari pc:stä edes löytyä tarvittavia liittimiä. Eli mieluummin ei tietokoneen kautta jos se järkevästä mahdollista on.

Kerokaapas kokemuksianne tästä.

LG:llä on vempain jossa löytyy VHS ja DVD-RW. Kuulemma ihan ok pelejä. Mutta kun tuossa ei sitten filtteröidä mitenkään kuvaa niin VHS:n paskat siirtyy suoraan myös DVD:lle.

LGE

Digivideokameran kautta voisi tietysti siirtää koneelle, sitten tarvittaessa filtteriä tarjota ja mahdollisesti editoida. Menee paljon enemmän aikaa, mutta lopputulos on parempi. Tähän löytyy myös Canopukselta laite.

Viimeksi muokattu:
Jos sinulla on vhs- soitin jo entisestään, niin uudessa laitteessahan sitä ei ole pakko olla. Eli periaatteessa mikä vaan tallentava dvd käy hyvin tarkoitukseen. Yhdistät vaan laitteet esim. scart liitännällä ja siirrät matskut dvd:lle. Jokatapauksessa vhs:n kuvanlaatu on sen verran heikko, että sen ei enää pitäisi huonontua ollenkaan dvd:lle siirrossa. Se voi jopa hieman parantua erilaisten virheenkorjaus menetelmien avulla, joita noissa dvd- laitteissa on.
Esim tässä lg:n mallissa on hyvät liitännät ja laitetta on kehuttu:
DR175

Itselläni on miltei vastaava malli DR198H ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Erona tuohon on lähinnä hdmi ulostulo.

Mulla hajos videot joku aika sitten ja uusia ei viitti ostaa. Eikä tässä porukassa joka hommasta on kiinnostonut, ole kuin iankaikkisen vanhoja VHS laitteita jotka on enemmän ja vähemmän heikossa hapessa.

Ja mitään elokuvia ei olla kopsaamassa, ainoastaan kaikki vuosien varrella kerääntyneet kotivideot jotka olisi mukava saada talteen. Näitä on editoitu mukavasti jo aikoinaan, joten ei tuo isompi editointi ole tässä mikään kynnyskysymys. Ainoastaan että saisi homman tehtyä helposti ja laadun enempää kärsimättä.

Laadun korjailu vaatinee jo vähän parempia vehkeitä, ammattitaitoa ja reilusti aikaa?

Vaatii tietokoneen.

Tosiaankin halvimmaksi tulisi lainata jonkun VHS:t ja liittää ne polttavaan DVD-soittimeen. Noita saa nykyään alta 200€.

Helpompi homma tuntus olevan saada lainaan se polttava DVD tänä päivänä. ;) Itse en kyseistä laitetta tartte kun on tallentava digiboksi. Eli itselleni en yksin viitsi mitään näitä laitteita hankkia. Lähinnä tässä mietitään mitä kimpattais, vois sitten tehdä muidenkin videoita jatkossa jos jonkun perusjärkevän laitteen tähän löytäisi.

Itse en kyseistä laitetta tartte kun on tallentava digiboksi.

VHS-naururi --> scart --> digiboksin sisääntuloon, videot talteen digiboksin kovalevylle. Sitten seuraava operaatio on siirtää usb:n kautta videot tietokoneelle josta ne poltetaan dvd:lle.

Oletuksena on siis että löytyy boksi jossa on usb ja se osaa tallentaa scartista tulevaa tavaraa.

Helpompi homma tuntus olevan saada lainaan se polttava DVD tänä päivänä. ;) Itse en kyseistä laitetta tartte kun on tallentava digiboksi. Eli itselleni en yksin viitsi mitään näitä laitteita hankkia. Lähinnä tässä mietitään mitä kimpattais, vois sitten tehdä muidenkin videoita jatkossa jos jonkun perusjärkevän laitteen tähän löytäisi.

Yksi halpa tapa on jos jollain tutulla on VIVO-näytönohjain tai televisiokortti(minultakin löytyy turhan panttina) missä on video in. Sillä ottaa VHS:n signaali sisään. Pakata se divx:ksi tai video CD:ksi ja tallentaa CD-levylle. DVD on hieman overkilliä kun puhutaan VHS-nauhasta. Tietenkin formaatti olisi hyvä olla sellainen minkä pystyy toistamaan vielä 5v päästä.

Jos koneessa on polttava DVD, niin voihan sillä tehdä ihan normi DVD-levynkin noista kotivideoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos semmosen 300e voi uhrata tuohon, niin sillä saa vhs/dvd yhdistelmä laitteen jolla on varmasti kaikista helpoin tehdä tuo homma. Jokainen ylimääräinen siirto/pakkaus esim. tietokoneelle heikentää aina kuvanlaatua. Ja jos joskus haluaa sieltä digiboksin kovalevyltä arkistoida jotain dvd:lle, niin se onnistuu samalla vehkeellä.

Jos semmosen 300e voi uhrata tuohon, niin sillä saa vhs/dvd yhdistelmä laitteen jolla on varmasti kaikista helpoin tehdä tuo homma. Jokainen ylimääräinen siirto/pakkaus esim. tietokoneelle heikentää aina kuvanlaatua. Ja jos joskus haluaa sieltä digiboksin kovalevyltä arkistoida jotain dvd:lle, niin se onnistuu samalla vehkeellä.

Jotain tän suuntasta kaipaisin. Jos tiedätte hyviä laitteita tähän, otan vinkkejä vastaan. Tohon voisi hyvinkin jonkun satasen uhrata kun olis tarkoitus kimpata toi laite.

Melkein satasen hintaero noissa LG ja Panasonicin laitteissa, itse en huomannut mikä tossa Panasonicissa olisi tuon lisähinnan arvoista...

Melkein satasen hintaero noissa LG ja Panasonicin laitteissa, itse en huomannut mikä tossa Panasonicissa olisi tuon lisähinnan arvoista...

Ei niissä varmaan eroa olekkaan. Itse ainakin ostaisin LG:n. Panasonic on tietty hyvä ja luotettava merkki, mutta tuskin tässä tapauksessa tuon lisähinnan arvoinen.

dvd / vhs yhdistelmiä huolletaan aivan mielettömiä määriä. ei taida olla toi tekniikka vielä ihan toimivaa. joku hyvä vhs soitin lainaan jostain ja sit sen avulla digiboksiin. paras vaihtoehto. meinaan siis jos on tarkoitus vielä myöhemminkin käyttää laitetta niin en kyllä koskis noihin yhdistelmiin.

Back
Ylös Bottom