SUPERCARB 1kg -40%

Vettä, vettä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ramona
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka paljon te salineidit ja rouvat litkitte vettä päivän aikana?Mulla on yön yli jääkaapissa 0,5 l odottamassa valmiina aamuksi.Juon siitä komeat hörpyt tyhjään vatsaan ja sitten vähän ajan päästä aamupalaa.Töihin kiiruhdan kl.08.00.Siellä haen heti 1,5 litran kannun kylmää vettä ja kittaan sen kl.11 mennessä.Ruokikselle kotiin ja takas taas töihin.Iltapäivä menee taas 1,5 litran kannu vieressä(teen pääasiassa toimistotyötä).
Töistä porhallan suoraan salille punttitreeniin ja treeneissä kuluu tietysti "sitä salilämmintä"vettä pullon verran.Tuntuu välillä että elämä on yhtä veden juontia ja vessassa juoksua, mutta saahan ainaskin kuonat pihalle.
Pitäsikö hellittää?
:(

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Enpä ole laskenut vedenkulutustani... Ei varmastikaan lähellekään noita määriä mitä ramona onnistut kulauttelemaan päivän mittaan. Ongelmana täällä on se, että vaikka en juuri joisikaan, saan juosta "pesemässä käsiäni" (kuten lukion ruotsinmaikka käski asian ilmaista) ainakin tunnin välein. Auta armias, jos tästä vielä tietoisesti lisäisin juomista!

Minä juon silloin kun janottaa, eli työpäivän aikana puolesta puoleentoista litraan. Kotona juon varmaan lisäksi 1-2 litraa. Salilla tietenkin myös ja hikoilenkin kuin äijät.

Minusta tuntuu, että tärkeintä olisi kuunnella omaa kroppaansa... yleensä kaikessa. Eiksje!

ei liikaa kuitenkaan..

Veden juontihan on terveellistä, siitä ei päästä mihinkään, mutta eiköhän se 3 l /päivä ole aika riittävä määrä. Liiallinen veden juonti kun poistaa muitakin kuin kuona-aineita.. hivenaineita, suoloja jne. Liian 'ohuet' kehon nesteet ovat enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Tuntemusten mukaan, niinkuin kaikkea muutakin!

Normaalistikin juon paljon (3-4l/pv), mutta nyt dieetillä menee varmaan 5-6l/pv...Huh, olenkohan kameli? :D

Aamulla humpsahtaa alas 1-1,5l, töissä n. 1,5-2l, treeneissä vakio on 1,5l ja iltasellakin "juopottelen" sen 0,5-1,5l.

Jos olen vähemmällä juomisella, oloni on kurja - pyörryttää, janottaa, aineenvaihduntakin jumii (dieetillä protskut ylhäällä tällä hetkellä - vähäinen hiilarien määrä ehkä vaikuttaa asiaan?) - joten ennemmin juon paljon! Luulisin kuitenkin että vitamiinit/mineraalit ovat OK tasapainossa - otan lisätabuina niitä nyt kun ruoasta tulee niin niukasti mitään.

Aamulla en pääse liikkeelle ilman et vedän mahaan (tyhjään) puolisen litraa vettä. Töissä sitten täytän puolen litran pulloa kolme-neljä krt päivässä. Illalla himassa tulee juotua ruuan kanssa vettä ja muuten sitten fiiliksen mukaan. Treenissä liukenee se puol litraa..
Sen olen huomannut että vesi ei (kuten ei kahvikaan) ,enää,vaikuta aineenvaihduntaan mitenkään ihmeellisesti,mutta auta armias jos vedän joukkoon kupin tai kaksi vihreää teetä. Sitten voisi jo alkaa laskea kilometrejä vessan ja työpöydän väliseltä matkalta!!!!
:hmmm: :kippis2:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla menee noin pari litraa päivässä. Töissä en juo juuri lainkaan, lipitän sitten kun pääsen kotiin.

Kova vesijuoppo olen minäkin. Täytyy kyllä joskus mielenkiinnosta oikein laskea, mitä luokkaa vedenkulutukseni oikeastaan on, luulen kuitenkin, että se on noin 4-6 litraa riippuen päivästä (lähinnä treenin määrästä ja laadusta).

En muuten usko, että reilusta vedenjuonnista on kovin helpolla haittaa. Olen käsittänyt asian niin, että jos sitä vettä tosiaan ämpärikaupalla juo, silloin se on toki vaarallista, mutta nämä meidän määrämme liikkuvat vielä ihan terveellisissä rajoissa. Minä aloitin joskus elämäntaremontin yhteydessä aluksi "väkisin" vedenjuonnin, nyt olen siihen niin tottunut, että jano on usein ja usein myös juon (vettä oikeastaan jatkuvasti käsillä). En jaksa uskoa, että tämä olisi epäterve tila.

jep, tuleehan sitä vettä aika reilusti litkittyä, salilla juonnin lisäksi vielä n. 3-4 litraa. Mutta en juo sitä väkisin vaan siitä on tullut enemmänkin tapa, aamulla en oikein pysty vettä heti juomaan, mutta sitten päivän mittaan sitä kuluu.
uskon että sillä on vaikutusta myös ihon kuntoon.

:)

Vettä

Juon päivässä n. 2-3 l vettä, salipäivinä hiukan enemmän. Vesi on terveellistä, mutta liiallinen juominen rasittaa munuaisia. Kohtuus siis veden juonnissakin! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom