Vessassa juokseminen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipitsu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Psyykkisiä syitä voivat olla liikajuominen mikä aiheuttaa sitten suuren virtsamäärän tai ahdistuneisuus joka aiheuttaa virtsaamisen tarpeen tunnetta mutta virtsamäärät eivät ole suuria.
Tuo että selviät joskus ½ päivää vittaisi siihen että sillä olisi jotain psyykkistä taustaa (jos juomismäärät ovat pysyneet samoissa)

Oletko huomannut joskus että jos jokin asia ahdistaa niin joudut juoksemaan useammin vessassa?
Itse ongelman ajatteukin sattaa aiheuttaa ahdistuneisuutta mikä lisää vessassa juoksemista

Psyykkisiä syitä voivat olla liikajuominen mikä aiheuttaa sitten suuren virtsamäärän tai ahdistuneisuus joka aiheuttaa virtsaamisen tarpeen tunnetta mutta virtsamäärät eivät ole suuria.
Tuo että selviät joskus ½ päivää vittaisi siihen että sillä olisi jotain psyykkistä taustaa (jos juomismäärät ovat pysyneet samoissa)

Oletko huomannut joskus että jos jokin asia ahdistaa niin joudut juoksemaan useammin vessassa?
Itse ongelman ajatteukin sattaa aiheuttaa ahdistuneisuutta mikä lisää vessassa juoksemista

Kyllä, juomismäärät ovat olleet suhteellisen vakioita jo pidemmän aikaa.
Jos on esim. paljon tekemistä, ja ajatukset täysin työssä, ei tavallaan ehdi ajattelemaan sitä hädän tunnetta, ja silloin tuo puolikin päivää saattaa mennä helposti.

Tuohon korostettuun osaan, kyllä. Jos esim on tiedossa jokin tilaisuus, palaveri tms. josta ei ihan tuosta vaan pääse vessaan, niin kyllä se juokseminen lisääntyy. Sitten sitä vaan ajattelee asiaa koko ajan, ja kyllähän sen tietää, ettei se ainakaan asiaa auta. Esimerkkinä vaikka pitkät automatkat. Jos ajan itse, niin ongelma pienenee huomattavasti. Vaikka parin tunnin ajomatka menee helposti, koska a) keskittyy ajamiseen b) voi itse päättää koska tarvitsee mahdollisesti pysähtyä. Mutta taas jos istuu kyydissä, hädän tunne iskee yleensä välittömästi autoon istumisen jälkeen...
Tuota ahdistusta lähinnä aiheuttaa juurikin ongelman ajattelu. Oravanpyörässä ollaan siinä mielessä.

Tuohon psyykkiseen puoleen lääkityksenä oli Triptyl. Ensin 10mg ja sitten 25mg. Ei huomattavaa hyötyä kummastakaan vahvuudesta. Onko jollakulla kokemusta em lääkkeestä? Tai ideoita jostain muusta kokeilemisen arvoisesta lääkkeestä?

Yleensä kai käyteetään joitain masennuslääkkeitä (mihin Triptyl kuluu) ja myös rauhoittavia Esim. Diapam.

En oikein osaa sanoa onko tuo psykkistä vai jotain fyysistä... vai onko kenties molempia?
Tuo itse vaivahan ahdistaa ja voi pahentaa jo alla olevaa fyysistä vaivaa...

Pystytkö kirjoittamaan tähän mitä kaikkia testejä sinulle on tehty ja niiden tuloksia? Niin täällä amateuret saa arvailla mitä jäänyt huomiotta :)

Edit. Ja jotkut lisäravinteet myös lisäävät vessassa juoksemista... B ja C vitamiinit jos otta jotain hirmu annoksia niin voi vaikuttaa... proteiineista sun muista niin joku muu tietää paremmin kuin minä :)

Yleensä kai käyteetään joitain masennuslääkkeitä (mihin Triptyl kuluu) ja myös rauhoittavia Esim. Diapam.

En oikein osaa sanoa onko tuo psykkistä vai jotain fyysistä... vai onko kenties molempia?
Tuo itse vaivahan ahdistaa ja voi pahentaa jo alla olevaa fyysistä vaivaa...

Pystytkö kirjoittamaan tähän mitä kaikkia testejä sinulle on tehty ja niiden tuloksia? Niin täällä amateuret saa arvailla mitä jäänyt huomiotta :)

Edit. Ja jotkut lisäravinteet myös lisäävät vessassa juoksemista... B ja C vitamiinit jos otta jotain hirmu annoksia niin voi vaikuttaa... proteiineista sun muista niin joku muu tietää paremmin kuin minä
:)

Tällä hetkellä ruokavalio on niin perussettiä kun olla ja voi, että toi lisäravinnejuttu ei vaikuta. Enkä ole myöskään himovitamiinihirmu :)

Noista testeistä, niin tuota tuota, kun niitä on tehty tässä ties kuinka monta, niin ei kyllä kaikkia pysty muistaan. Enkä ole niistä dokumentteja edes pyytänyt, aina lekuri vaan tulkinnu niitä. Jotain perus verikokeiden tuloksia on itelläkin, mut niistä tuskin (?) hyötyä..
Joitan kokeita voin kyllä listata, mut onko niistäkään mitään hyötyä ilman niitä tuloksia?

Edit. Ja itse uskon että kyseessä on ollut jotain fyysistä aineenvaihduntahäikkää, josta sittemmin on tullut psyykkinen. Ja sitten taas vielä mahdollisesti uudestaan fyysinen. Tiedä häntä onko tuollainen mahdollistakaan....

Ihan kokonaan en lopettanut juomista, mutta join liian vähän. Ei siihen kauan mennyt kun se sopivasti iskee, jotain puoli päivää.
o

Painottaisin tota viimeistä lausetta. Ilmeisesti olet ollut aika vähissä nesteissä muutenkin jo pidempään...

o

Painottaisin tota viimeistä lausetta. Ilmeisesti olet ollut aika vähissä nesteissä muutenkin jo pidempään...

Tuota mietin itsekin. Kyllähän ihminen nyt päivänkin voi olla juomatta ilman muita oireita kun kuiva suu, helvetinmoinen jano ja vähän saattaa jo huipata.

Meneekö jo ihan X-files hommiksi jos kuvitellaan, että kun sitä kusemista ajattelee koko ajan niin sillä ajattelulla rakkokin alkaa toimia vilkkaammin?

Itellä on nimittäin tosi pitkälle sama ongelma kuin Kipitsulla.. automatkat yhtä helvettiä yms.. :(

Meneekö jo ihan X-files hommiksi jos kuvitellaan, että kun sitä kusemista ajattelee koko ajan niin sillä ajattelulla rakkokin alkaa toimia vilkkaammin?

Itellä on nimittäin tosi pitkälle sama ongelma kuin Kipitsulla.. automatkat yhtä helvettiä yms.. :(

Ei mene ainakaan lääkäreiden mielestä. Ja kyllähän se on niin, että se mikä tapahtuu pään sisällä vaikuttaa koko kroppaan. Kärjistettynä esimerkkinä ihan vaan käden liikuttaminen. Aivoista se käsky lihaksille menee ns. huomaamatta, ja ne tekevät työtä käskettyä. Tähän ongelmaan liittyen, sä ajattelet vaikka vain alitajuisesti, että sulla on kusihätä, niin lähtee "käsky" rakolle, ja se rupee supistelemaan aiheuttaen sen hädän tunteen. Näin käsittääkseni.

Vittumaisen riesan olet siis sinäkin saanut. :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom