- Liittynyt
- 13.10.2004
- Viestejä
- 437
- Ikä
- 44
Omakohtaista kokemusta ei ole siitä miten /mitä autolle tehdään ulkomailla siitä voi joku viisaampi kertoa, mut yritetään sitä mitä tapahtuu Suomessa.
Suomeen tuonnin jälkeen auto on rekisteröintikatsastettava sekä tullattava. Rekisteröintikatsastuksen hintaan vaikuttaa se, että onko se tullirekisterissä vai sen "oleilumaan" rekisterissä. Käsitykseni mukaan sillä ei ole merkitystä tullaako auton vai rekisteröintikatsastaako sen ensin, kummatkin on tehtävä. Tullauksen ja autoveropäätöksen saannin sekä rekisteröintikatsastuksen läpi menon jälkeen auton voi sitten rekisteröidä Suomen rekisteriin.
Jos auton tuo muuttoautona, niin siitähän saa sitten sen "nollaveropäätöksen" ja muuten kannattaa kysyä tullista sitten ne veroperusteet. Katsastuksen perusteista ja huomioon otettavista asioista kannattaa kysäistä katsastuskonttorilta tai AKE:sta.
en tiiä auttoiko tämä, mut olenpas yrittänyt
Suomeen tuonnin jälkeen auto on rekisteröintikatsastettava sekä tullattava. Rekisteröintikatsastuksen hintaan vaikuttaa se, että onko se tullirekisterissä vai sen "oleilumaan" rekisterissä. Käsitykseni mukaan sillä ei ole merkitystä tullaako auton vai rekisteröintikatsastaako sen ensin, kummatkin on tehtävä. Tullauksen ja autoveropäätöksen saannin sekä rekisteröintikatsastuksen läpi menon jälkeen auton voi sitten rekisteröidä Suomen rekisteriin.
Jos auton tuo muuttoautona, niin siitähän saa sitten sen "nollaveropäätöksen" ja muuten kannattaa kysyä tullista sitten ne veroperusteet. Katsastuksen perusteista ja huomioon otettavista asioista kannattaa kysäistä katsastuskonttorilta tai AKE:sta.
en tiiä auttoiko tämä, mut olenpas yrittänyt