Verisuonten tukkeutuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.S.P
  • Aloitettu Aloitettu
Päinvastoin. Kun maito tulee meijerille, se lykätään separaattoriin joka erottaa siitä rasvan, eli saadaan rasvatonta maitoa ja kermaa. Sen jälkeen maito vakioidaan, eli sekoitetaan tähän rasvattomaan maitoon kermaa sen verran, että rasvapitoisuus on haluttu. Sit maito homogenoidaan, eli sen rasvapalloset pilkotaan pienen pieniksi. Rasvattomalle tätä ei luultavasti tehdä, koska ei siinä ole sitä rasvaakaan. Näin ollen täysmaitoa on käsitelty enemmän. Lopuksi maito pastöroidaan.

Ja joka tapauksessa nämä separoinnit ja homogenoinnit on täysin mekaanisia toimintoja mitkä ei muuta maitoa kemiallisesti, joten ei se jotenkin mystisesti muutu hyvästä pahaksi kun sitä käsitellään.
Eli käsitys oli väärä :D onneks joku tietää mite se menee :D nyt on taas vähä viisaampi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omalla tutkimusmatkallani olen tullut siihen johtopäätökseen että suonet tukkii hapettuneet ldl lipidit ja hapettumista tapahtuu herkimmin siemen öljyillä ja kun veren sokeri on koholla. Ite vältän siis siemenöljyjä ja prosessoitua ruokaa.

Uudessa carnivoretutkimuksessa vain pienellä osalla paheni scannauksessa suonet eli siis suurimmalla osalla parani. Ei ole vielä julkaistu eikä interventio joten odotellaan Bakerin interventiotutkimusta tarkemman tuloksen saamiseksi.

Just joo, statiinit stäkkiin jo 20 vuotiaana varmuuden vuoksi. Just siinä uudessa carnivore tutkimuksessa todettiin että vaikka LDL nousi niin suonet puhdistu.

Just joo, statiinit stäkkiin jo 20 vuotiaana varmuuden vuoksi. Just siinä uudessa carnivore tutkimuksessa todettiin että vaikka LDL nousi niin suonet puhdistu.

Mikä oli mekanismi puhdistumiselle?

Ite nyt tehnyt lähivuosina toimenpiteitä että verenpaine pysyy 120/80 lukemissa ja leposyke alle 70. Kolesteroleihin pitäis saada parannusta HDL/LDL suhteeseen.

Mikä oli mekanismi puhdistumiselle?

Ite nyt tehnyt lähivuosina toimenpiteitä että verenpaine pysyy 120/80 lukemissa ja leposyke alle 70. Kolesteroleihin pitäis saada parannusta HDL/LDL suhteeseen.
Ei ole vielä julkaistu. Tärkein bulkkimittari trig/hdl koska se korreloi small dense LDL:n kanssa joka siis on ne LDL oikeasti pahat osat eli hapettuneet. Jos ja kun trig/hdl on alle 0.8 mmol yksiköillä niin on suht turvassa.

Mulla on mielestäni erihyvät veriarvot koska hdl korkea ja trig matala, plus leposyke 50 ja paineetki siellä alarajoilla

Toki terveystalon dosentti vai mikä lie endon guru yritti ohjata statiineille ( ldl yli käypähoitoarvontojen) vaikka olin vain hakemassa invapapereita verotuksen takia.
EB096813-70DD-4D2E-8714-1D5046D176F6.png

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei ole vielä julkaistu. Tärkein bulkkimittari trig/hdl koska se korreloi small dense LDL:n kanssa joka siis on ne LDL oikeasti pahat osat eli hapettuneet. Jos ja kun trig/hdl on alle 0.8 mmol yksiköillä niin on suht turvassa.

Mulla on mielestäni erihyvät veriarvot koska hdl korkea ja trig matala, plus leposyke 50 ja paineetki siellä alarajoilla

Toki terveystalon dosentti vai mikä lie endon guru yritti ohjata statiineille ( ldl yli käypähoitoarvontojen) vaikka olin vain hakemassa invapapereita verotuksen takia.
katso liitettä 235844

Itellä triglyt oli joskus dieetillä 0,4, mutta sitten plussilla ollessa ollu yli 1. Pitää koittaa pitää alle 0,8 tuo suhde.

Uusimmat kole tulokset
Kol 3,5
HDL 1,0
LDL 2,2
Trigly 0,50

Melko hyvät paitsi HDL matala kuten aina.

Trigly / HDL = 0,5.

Noiden puolesta suht ok tilanne suonten tukkeutumista vastaan taistelussa.

F1.medium.jpg

Selailin noita ja samaa U-käyrää löyty muualtakin. Nousu -> sv-sairaudet, lasku -> syövät.

F1.medium.jpg

Selailin noita ja samaa U-käyrää löyty muualtakin. Nousu -> sv-sairaudet, lasku -> syövät.
Conclusions In the general population, low and high levels of LDL-C were associated with an increased risk of all cause mortality, and the lowest risk of all cause mortality was found at an LDL-C concentration of 3.6 mmol/L (140 mg/dL).

Hauska juttu sinällään että Suomessa LDL Kolesterolin yläraja on 3, vaikka tämänkin tutkimuksen mukaan kokonaisukuolleisuude näkökulmasta optimaalinen LDL on 3.6. Tulee mieleeni että LDL-Kolesterolille pitäisi olla viiteraja niin että taso olisi vaikka 2.5-4. Ei niinkään "niin alhainen kuin mahdollista", niin kuin nykyisin on.

Lisäksi olisi hyvä päättää että kumpi on tärkeämpää, se että välttää sydän ja verisuonitaudit mutta kuolee johonkin muuhun ennen aikojaan vai se että elää mahdollisimman pitkään.

Edellisetkin vastaavat tutkimukset on tulleet samaan johtopäätökseen tosin niissä oli muistaakseni vain ikääntyneet ihmiset mukana. Mulla oli 3.7 LDL ja statiineille ehdotettiin. Trig/HDL 0.3 joten erinomainen.

Suomalaiset ovat tehneet Ursula Schwabin mukaan väärin, kun ovat siirtyneet sokeroiduista jugurteista rasvaisempiin versioihin. Niin olen itsekin tehnyt. Luin yhden urheiluravitsemuskirjan, jossa luokiteltiin täysrasvaiset maitotuotteet terveellisiksi, ja lopetin tyydyttyneen rasvan kohtuukäytön pelkäämisen. Onko se tyydyttynyt rasva luonnollisessa muodossa sitten niin paha? Itselläkin kyllä kolesterolit koholla molemmat. Kerran on pinnallinen kohjuinen laskimo tukkeutunut. Olen luullut, että korkea HDL paikkaisi korkeaa LDL:ää.

Suomalaiset ovat tehneet Ursula Schwabin mukaan väärin, kun ovat siirtyneet sokeroiduista jugurteista rasvaisempiin versioihin. Niin olen itsekin tehnyt. Luin yhden urheiluravitsemuskirjan, jossa luokiteltiin täysrasvaiset maitotuotteet terveellisiksi, ja lopetin tyydyttyneen rasvan kohtuukäytön pelkäämisen. Onko se tyydyttynyt rasva luonnollisessa muodossa sitten niin paha? Itselläkin kyllä kolesterolit koholla molemmat. Kerran on pinnallinen kohjuinen laskimo tukkeutunut. Olen luullut, että korkea HDL paikkaisi korkeaa LDL:ää.
Eikös se mene vähän siihen tyyliin, että kova rasva tukkii suonet samaan tapaan kuin kinkunpaistorasva viemärit. Näin terapeutit kertoo, niin totta sen on oltava.

Itse en paljoa jogurttia syö, mutta kun syön niin usein 10 % kreikkalaista tai turkkilaista. Tai jotain 3,5 % Valion kreikkalaista. Noissa on vähemmän sokeria ja sitä arvostan enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom