Verensokeri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toksidi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin oikeen lääkärissä jollain diabetes asiantuntijalla niin se sano vaan mulle että minkä takia sut ees on laitettu tänne ku sun arvot on ihan normaalit ja verenpaine oli kans kohillaan. :wtf:

Käski vaan syödä monipuolisemmin ja sano vielä että välttele lisäravinteita :D

Eikös toi paastosokeri oo aika paska diabetes-mittarina. Sokerirasituskokeessa se kai helpommin näkyisi, eli sulle syötetään sikana sokruja, ja sitten katsotaan että nouseeko verensokerit yli tietyn rajan (olisko ollu 7,8 mmol/l), jos nousee niin sulla on heikentynyt sokerinsietokyky -> diabetes. Paastosokeri kun voi heitellä jostain 1000 eri seikasta.

No, onneksi oli kaikki kunnossa. Sehän tärkeintä oli :)

Olin eilen aamulla lääkärissä, ja sitten samalla labrassa kattomassa melkeen kaikki noi oleelliset arvot ja kaikki oli ihan ok, paitsi paastosokeri oli 6,5! En tiedä, että kenelläkään suvussani olisi ainakaan ykköstyypin diabeetestä ja yhdestä kakkostyypin tapauksestakin vaan oon kuullu.

En edes kyllä aamulla tienny pääseväni niin pian verikokeisiin, mutta en ollut syöny muuta kuin yhen tai kaks mynthonia aamulla. Mahtoikohan sillä olla vaikutusta, että oon kuumeessa? Vai onko se nyt vaan sillä tavalla, että se on diabetes?

Edit: Ja miinuslasitkin löytyy.. Eikös sekin jokinlainen oire ole? Näkö alkoi huonontua kai joskus 11-12 vuotiaana, nyt ikää 16.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom