Verenpaine

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grohe
  • Aloitettu Aloitettu
Seuraatko siis säännöllisesti paineita? Eli onko nyt yhtäkkiä taso noussut? Vai testasitko pitkän tauon jälkeen ja nyt totesit ne kohonneiksi. Päänsärkyjä ollut? Syötkö lakua/salmiakkia? Normalisoituuko paineet noiden nousujen välillä? Onko ekg otettu noiden korkeiden paineiden ja sykkeiden aikana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seuraatko siis säännöllisesti paineita?

Seuraan vähän niinkun omasta uteliaisuudesta. Sillon tällön mittaillu. Viime aikoina enempi kun on tuntunu esim päässä oudolta.

Eli onko nyt yhtäkkiä taso noussut?
Viikon sisällä kyllä. Selkeesti.
Päänsärkyjä ollut? Syötkö lakua/salmiakkia? Normalisoituuko paineet noiden nousujen välillä?

Päänsärkyjä ei varsinaisesti. En syö lakua enkä salmiakkia. Alenee mutta ei normalisoidu.

Onko ekg otettu noiden korkeiden paineiden ja sykkeiden aikana?
On.

En usko että toi natrium joka oli 130 vai 131(viiteraja alaraja on 135) vois kumminkaan aiheuttaa. En mä niin paljoo kumminkaan juo vettä/maitoo jne.

Stressi ja ylikunto voi olla kanssa paineiden takana. Myös uniapnea voi olla yksi mahdollinen.
Ylikuntoa ei voi olla kun päässy tekee noin 5-10 reeniä viimesen 3-4kk sisään. Uniapneasta en osaa sanoo. Tuokin taitaa olla enempi ylipainosten ja vähän vanhempien ''tauti''.

Ylikuntoa ei voi olla kun päässy tekee noin 5-10 reeniä viimesen 3-4kk sisään. Uniapneasta en osaa sanoo. Tuokin taitaa olla enempi ylipainosten ja vähän vanhempien ''tauti''.

Söitkö jotain kylmää ennenkuin syke nousi?Mulla josku ku söin rahkaa pakastemustikoilla ni syke nousi,ei ollu verenpainemittaria ni niistä en tiedä.

Söitkö jotain kylmää ennenkuin syke nousi?Mulla josku ku söin rahkaa pakastemustikoilla ni syke nousi,ei ollu verenpainemittaria ni niistä en tiedä.
En osaa yhdistää. Ainoastaan jos oon jotain kylmää syöny niin kaurahiutaleita mehukeitolla/maidolla ja joku rahka. Jääkaappi kylmiä jotka hetken aikaa huoneenlämmössä.

Sekundaariset hypertensiot syytä kuitenkin poissulkea kun nuorella verenpainen kohoaa. Jotain hormonaalista säätelyhäikkää voisi olla kun tuo natriumikin heittää. Onko mitään kilpirauhasen vajaatoiminnan oiretta? Lähellä alarajaa on T4.

Sekundaariset hypertensiot syytä kuitenkin poissulkea kun nuorella verenpainen kohoaa. Jotain hormonaalista säätelyhäikkää voisi olla kun tuo natriumikin heittää. Onko mitään kilpirauhasen vajaatoiminnan oiretta? Lähellä alarajaa on T4.
"Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet
Kilpirauhashormonin puute hidastaa aineenvaihduntaa, mistä seuraa väsymystä, paleluherkkyyttä, painonnousua, ummetusta, sydämen sykkeen hidastumista ja ihon kuivumista. Usein esiintyy turvotusta silmissä, kasvoissa ja säärissä. Oireet alkavat hitaasti ja pahenevat hiljalleen kuukausien tai vuosien aikana."

Lähde terveyskirjasto

Ei kyllä noista osu ku väsymys ja kylmän tunne. Syke pikemminkin korkee kuin hidastunu.

Äsken taas täristiin ja vapistiin. Ku vaan hengissä selvittäis huomiseen.. Klo 7 oon labrassa satavarmasti huomenna. Rupee vtuttaa.

"Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet
Kilpirauhashormonin puute hidastaa aineenvaihduntaa, mistä seuraa väsymystä, paleluherkkyyttä, painonnousua, ummetusta, sydämen sykkeen hidastumista ja ihon kuivumista. Usein esiintyy turvotusta silmissä, kasvoissa ja säärissä. Oireet alkavat hitaasti ja pahenevat hiljalleen kuukausien tai vuosien aikana."

Lähde terveyskirjasto

Ei kyllä noista osu ku väsymys ja kylmän tunne. Syke pikemminkin korkee kuin hidastunu.

Äsken taas täristiin ja vapistiin. Ku vaan hengissä selvittäis huomiseen.. Klo 7 oon labrassa satavarmasti huomenna. Rupee vtuttaa.
Feokromosytooma? Eli adrenaliinia pukkaisi isoja määriä sykäysittäin

21.12.2018 22:04 fB-Leukosyytit 7.1 E9/l
3.4-8.2 E9/l

28.12.2018 10:02 B -Leuk 3.3*
3.4-8.2 E9/l

Toki tohon 7ään päivään mahtuu yks flunssa. Mitvit? Joo mä tiiän, mielummin lääkäriin yhteyttä mutta jokainen ymmärtää että JUST NYT en pääse lääkäriin ku rahalla, niin kysyn täältä.

28.12.2018 10:02 fP-Gluk 5.9 mmol/l
4-6 mmol/l
28.12.2018 10:02 fP-Kol 4.1 mmol/l
-5.0 mmol/l
28.12.2018 10:02 fP-Kol-LDL 2.5 mmol/l
-3.0 mmol/l
28.12.2018 10:02 P -ALAT 77 U/l
-50 U/l
28.12.2018 10:02 P -K 4.1 mmol/l
3.3-4.9 mmol/l
28.12.2018 10:02 P -Krea 63 umol/l
60-100 umol/l
28.12.2018 10:02 P -Na 138 mmol/l
137-145 mmol/l
28.12.2018 10:02 P -T4-V 14 pmol/l
9-19 pmol/l
28.12.2018 10:02 P -TSH 1.36 mU/l
0.5-3.6 mU/l
28.12.2018 10:02 Pt-GFReEPI 128 ml/min/1.73
89 m2-

Jännä että maksa-arvot koholla vaikka en oo kaljaa maistanu koko elämäni aikana. :D Ei lisäravinteita, ei rohtoja, ei luontaistuotteita. :D Natriumit kunnossa Tänää. T4set noussu. Lekuri sano kaikki kunnossa .Maksa arvoista kontrollit-vkon kahen päästä. Kai tää vaan paniikkikohtauksilla on selitettävissä. Mitää vikaa ei oo missään.

Sydän ultrattu, keuhkot kuvattu, varmaan kakskyt pulloa verta myöhemmin = terve mies. Kai se on uskottava. Nyt ei voi kukaan sanoa että mus on jotain vikana. Ei oo.

Miten toi krea voi olla noin matala (63)? Munuaiset varmaankin kunnossa joo ja 170/70 varteen ei varmaan liikaa lihaa mahdu, mutta on tuo mielestäni omituisen alhainen siltikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom