Tässäpä olisi kiperä kysymys vastattavaksi. Olen harrastanut nyt vapaaottelua reilun vuoden ajan. Pitkän tähtäimen tavoitteena olisi ottaa elämässä ainakin yksi amatöörimatsi aivan vain itseäni kiusateksi. Tietenkin haave ainakin yhdestä ottelusta elämän aikana ruokkii motivaatiota treenata ja oppia kaikki mahdollisimman hyvin. Ongelmana vain on se, että vuonna 2008 mulla todettiin elimistössäni pro-trombiini -vajaus, minkä seurauksena kilpaileminen ja koko lajin harrastus hieman epäilyttää. Ongelmia ei VIELÄ ole ainakaan ilmaantunut, eikä tämä "sairaus" ole millään tavalla elämässäni näkynyt, muuta kuin helpohkona nenäverenvuotona. Eli kyse on veren hyytymistekijöiden vajauksesta, minkä vuoksi limakalvovuodot eivät meinaa tyrehtyä. Onnettomuuksien ja suurien leikkausten varalta minulla on lääke, jota pitää ottaa onnettomuuden sattuessa tai ennen leikkausta, mikä tyrehdyttää vuodot. Onko kellään oikeaa tietoa, kannattaako haaveilla kilpailemisesta ja siitä, saisinko edes koskaan lisenssiä edes amatöörimatseihin?