venyttely aerobisen jälkeen

Miten ihmiset venyttelette lenkin (hölkkä, hiihto jne...) jälkeen, jos vaikka tunnin menette. Heti, pitkiä? Vaiko parin tunnin kuluttua? Miten kannattaa? Itse venyttelin tossa äsken heti lenkin jälkeen 1min/liike.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lenkkeilyn jälkeen voi venytellä heti kunnolla. Tietysti jos on pitkä ja/tai erityisen kova lenkki, niin vähän kevyemmin. Mutta normaalin tunnin lenkin jälkeen voi venytellä reippaasti.

Kovempitehoisen liikunnan jälkeen ei kannata venytellä kovaa. Parin tunnin päästä vasta.

No tjaa en kyllä tiedä oliko se minulle niin helppo lenkki. Tavallaan oli...yritin hölkätä ja hölkkäsinkin TOSI hitaasti, mutta syke oli koko ajan jotain 160 (olen 24 v). Mietin, että onkohan kunto huonontunut, kun noin paljon sydän lyö. Kesällä juoksin n.800 m pidemmän lenkin ja syke oli 150 ja tuntu, että hirveesti hengästytti. Nyt ei edes tuntunut, että hengästyttää...lopussa tosin tuntu, että jalat jäykkenee (pohjalla eilinen suht. kova mave/selkätreeni...)

Mieheni sanoi, että se johtuu pakkasesta, että syke on korkeampi, että ei saa niin hyvin happee... niin kai sitten...

Ajattelin vielä, että minkähänlaisella sykkeellä sitä oikein pystyis juoksemaan, jos tosissaan menis. Niin en ole kyllä pidempiä lenkkejä juossut kuin tunnin ja ehkä n. 15 min yli tunnin jaksaisin juosta... sitten olis eri asia jos harjoittelis.

Kesällä pitkien pyörälenkkien jälkeen venyttelen yleensä vasta 3-4 tunnin kuluttua. Ekat tunnit menee toipumisessa ja syömisessä ja kun on vähän saanut levättyä pystyy venyttelemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom