Venyteltävä(kö)!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iwant
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
43
Mites on mimmit, venytteletteko te saannollisesti treenin jalkeen?

Mua kiinnostaisi tietaa, koska itse olen todella laiska venyttelemaan ja mietin tassa etta oisko kuitenkin parempi alkaa siihen touhuun. Kun on vetanyt rankan treenin 1-2 tuntia niin ei sitten millaan ilveella jaksais enaa jaada salille kuluttamaan aikaa venyttelyyn. Vaan siina vaiheessa energiavarastot huutaa jo ruokaa. Ja kotona se sitten koko homma unohtuu.

Suoraan treenin jälkeen ei ole suositeltavaa venytellä kunnolla. Lyhyet venytykset on ok.

Muutaman tunnin treenin jälkeen voi venytellä kunnolla.

Itse käyn venyttelytunnilla kerran viikossa. Sekin tuntuu olevan liian vähän, mutta parempi kuin ei mitään.

1-2 tunnin treeni kuulostaa tosi pitkältä, koska salitreenin ei suositella olevan yli tunnin mittainen. Perustelua en ikävä kyllä tähän hätään muista.

Hippa sanoi:
1-2 tunnin treeni kuulostaa tosi pitkältä, koska salitreenin ei suositella olevan yli tunnin mittainen. Perustelua en ikävä kyllä tähän hätään muista.

Yleensa mulla menee vah. 1 1/2 tuntia etta teen alkulammittelyn, treeniohjelmani ja vatsat loppuun. Tiedan etta toi on liian pitka aika, mutta kun se nyt menee etta saan ohjelmani tehtya niin olen sen antanut olla nain. Mulla on kolmijakoinen ohjelma jonka tarkoituksena ei ole varsinainen massan kasvu vaan kiinteytyminen ja vartalon muokkaus. Ohjelman on laatinut Christan Finn ja otin sen The Facts About Fitness-sivuilta. Musta se on toistaiseksi tuntunut hyvalle ohjelmalle joten olen siina pysytellyt.

Iwant sanoi:
Yleensa mulla menee vah. 1 1/2 tuntia etta teen alkulammittelyn, treeniohjelmani ja vatsat loppuun. Tiedan etta toi on liian pitka aika, mutta kun se nyt menee etta saan ohjelmani tehtya niin olen sen antanut olla nain. Mulla on kolmijakoinen ohjelma jonka tarkoituksena ei ole varsinainen massan kasvu vaan kiinteytyminen ja vartalon muokkaus. Ohjelman on laatinut Christan Finn ja otin sen The Facts About Fitness-sivuilta. Musta se on toistaiseksi tuntunut hyvalle ohjelmalle joten olen siina pysytellyt.

Onko sulla esimerkkiä sun ohjelmasta jossain täällä?

Kiinteytyminen ja vartalon muokkaus ei sanoina merkitse oikeastaan mitään.. Mitä muutoksia tarkkaan ottaen haet vartaloosi?

Hippa sanoi:
Onko sulla esimerkkiä sun ohjelmasta jossain täällä?

Kiinteytyminen ja vartalon muokkaus ei sanoina merkitse oikeastaan mitään.. Mitä muutoksia tarkkaan ottaen haet vartaloosi?

Ma laitan tanne ohjelmani myohemmin tana iltana. En muista sita nyt ulkoa. IHANAA jos joku viitsisi kommentoida sita!!! :)

Ma laitan nyt tahan ohjelmani jos joku viitsisi sita kommentoida.Kayn 3krt/vko salilla ja 2-3 krt/vko teen aerobisen treenin yleensa salin cardiolaitteilla. Viikko koostuu treenista siis suurinpiirtein nain: ( en valttamatta tieda kaikkien saliliikkeiden oikeita nimia joten valilla joudun sepustamaan ehka omia selityksia)

Ma: salitreeni
jalkaprassi
12-15
10-12
8-10
3 x 4-6

penkkipunnerrus
12-15
10-12
8-10
3 x 4-6

deadlift (kyykky tanko edessa tai oisko maastaveto kyykaten)
12-15
10-12
3 x 4-6

yhden kaden soutu kasipainolla( toinen polvi penkilla ja yhdella kadella nostetaan painoa kohti selkaa)
12-15
10-12
8-10
3 x 4-6

Tangon veto alhaalta leukaan
12-15
10-12
3 x 4-6

Ti aerobinen treeni

Ke salitreeni

kyykky
12-15
10-12
4 x 8-10

vinopenkki kasipainoilla(rintalihakset)
12-15
10-12
4 x 8-10

takareidet
12-15
10-12
3 x 8-10

ylatalja taakse
12-15
10-12
3 x 8-10

vipunosto sivulle
12-15
2 x 8-10

vipunosto sivulle etunoja-asennossa
12-15
2 x 8-10

ojentajat(kasipainoilla penkilla istuen)
12-15
2 x 8-10

keskitetty hauiskaanto kasipainoilla
12-15
2 x 8-10

To vapaa

Pe salitreeni

jalkaprassi
6 x 12-15

vinopenkki kasipainoilla tai tangolla
6 x 12-15

Romanian deadlift ( maastaveto varmaankin)
5 x 12-15

alataljasoutu
5 x 12-15

pystypunnerrus kasipainoilla
3 x 12-15

vinopenkissa hauikset
3 x 12-15

ojentajat taljassa
3 x 12-15

La aerobinen treeni (yleensa intervalli kuntopyoralla)

Su vapaa

Eli siina on mun treeni. V**taa kun en tieda liikkeiden oikeita nimia. Toivottavasti saatte jotain selvaa tosta.

Tarkoituksena olisi lahinna siis kiinteytya. Ma en halua hirveesti massaa kasvattaa, vaan saada naa laskit ja vararenkaan pois. Toki lihaksia saa tulla mutta tarkoituksena ei ole varsinaisesti kasvattaa massaa. Talla hetkella mitat on 172 cm 66 kg.

Toi saliohjelma on ymmartaakseni tarkoitettu kiinteytymista varten ja siina korostetaan toistojen maaraa. Tota ohjelmaa seuratessa siina on myos fatigue indeksi jonka mukaan aina eka kerta tehdaan silla intensiteetilla etta jaksaisi viela n.15 toistoa, toinen sarja silla intensiteetilla etta jaksaisi n. 10 toistoa jne. ja viimeiset sarjat silla intensiteetilla etta jaksais enaa maksimissaan yhden tai kaksi toistoa. Tota indeksia en hirveesti seuraa vaan teen kaikki sarjat yleensa siihen pisteeseen etta ei jaksa enaa.

Tohon salitreeniin mulla siis menee semmonen 1 1/2 -2 tuntia. Teen myos joka treenin jalkeen seka salitreenin etta aerobisen jalkeen vatsat.

Voisitteko siis antaa kommenttia?! Mita mielta olette ohjelmastani?

Iwant sanoi:
Mites on mimmit, venytteletteko te saannollisesti treenin jalkeen?

Itsellä tulee kyllä venyteltyä ihan kiitettävästi. Juuri treenin jälkeen en läheskään aina venyttele, riippuu viitsimisestä, mutta sarjojen välillä vähän ja sitten illemmalla kylläkin.

Varsinkin kun jumittaa jokin paikka niin saatan tunninkin venytellä kotosalla, sen jälkeen on kyllä ihan makaroniolo! :D

Käyn n. kerran viikossa syvävenyttelytunnilla, ellen itse ohjaa sitä, mutta mielestäni on mukavempaa venytellä omassa tahdissa.

Mielenkiintoista.

Jos minulta kysyttäisiin, tekisin kolmijakoista ohjelmaa. Tuo koko kroppa kolme kertaa viikossa tuntuu tosi kovalta menolta ja sarjojakin on aika hurjasti. Vatsoille 5 kertaa viikossa on liikaa. Ei se määrä, vaan laatu :)

Lihaksilla ei ole kuin kaksi toimintatapaa. Joko ne pienenee tai ne suurenee. Kiinteytyminen on sitä, kun rasva palaa ja lihakset erottuu paremmin. Lihas itsessään ei mihinkään kiinteydy.

Kauan olet tehnyt tuolla ohjelmalla? Millaisia tuloksia olet havainnut?

Saannollisesti olen tehnyt tuolla ohjelmalla vasta kolmisen viikkoa ja sita ennen muutaman viikon epasaannollisesti.

Mielestani olen saanut tuloksia aikaan jonkin verran. Haba on ainakin kasvanut ja laskit kiinteytyneet hieman. :) tetysti jollain toisella ohjelmalla voisi kiinteytya viela nopeamminkin.

Mutta mulla suurimpana ongelmana on ruokailut, jotka pilaavat mun kehittymisen vahan valia. :( sorrun hirveisiin ahmimiskohtauksiin parin viikon valein jolloin ahdan itseni ihan tayteen herkkuja ja saan samalla niin paljon kaloreita etta koko viikon aikana saamani kalorivaje todennakoisesti haviaa samantien.

Enka oikein osaa vielakaan arvioida syonko tarpeeksi. Vaikka paljon olenkin saanut aikaan jo ruokapuolen suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom