veneluun murtuma!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mursin veneluun ranteesta n. 1,5vuotta sitten, ensin kipsikädessä 3kk, joka oli tuloksetonta. reilu puolenvuoden kuluttua operaatio, jossa luu ruuvattiin yhteen. taas kipsissä 3kk. nyt odotellaan uutta leikkausta, sillä luutumista ei ole viime kuvien perusteella tapahtunut??

eli onko muilla vastaavia kokemuksia kyseisestä vammasta ja miten siitä on kuntouduttu?

Sama keissi minulla. Toukokuussa kaaduin käden päälle ja ranne oli pirun kipeä. Tyhmänä odottelin, että paranisi itsestään. Heinäkuussa lekuriin ja leikkausjonoon. Nyt vasta tammikuun 27. päivä leikkaus, ja tosiaan pelottaa tuo, mitä lääkärit on puhellu, että olisi todella vaikeasti luutuva.

Raivostuttava vamma ja juuri kun olin hyvässä punttirytmissä. Yllättävän paljon rajoittaa puntilla tekemistä niinkin pieni ruumiinosa kuin ranne.

Mitä olet pystynyt salilla tekemään? Itselläni etenkin penkki täysin mahdoton ajatus ja muissakin liikkeissä kovaa kipua. Treeni-into tipahtanut aika lähelle nollaa.

Veneluun verenkierto vahingoittuu helposti jos murtuma on keskellä luuta ja tästä johtuen sen luutuminen on todella hidasta. Jo kipsauksen aikana ja heti sen jälkeen kannatta tehdä isometrisiä harjotteita lääkärin ohjauksella ettei alueen voimataso kärsisi niin pahasti. Lihasvoiman ylläpito parantaa myös aineenvaihduntaa alueella, joten paraneminenkin nopeutuu.

olin leikkauksen jälkeen reilun parikuukautta käymättä salilla. Sitten aloitin pikkuhiljaa kokeilemalla varovasti eri liikkeitä, esim. lähes kaikki liikkeet joissa vedetään, ovat täysin kivuttomia, mutta juuri Penkkiä en voinut kuvitellakaan tekeväni ennenkuin nyt, mutta otteen pitää olla todella kapea ja rautaa on laitettava kevyesti.

muuten on alkanut treeni kulkea hyvin ja mielikuvitus parantunut ,kun ei ihan joka manööveriä saa suoritettua.

Back
Ylös Bottom