Veden määrä?

Mut eikö noi suositukset koske taviksia ei salillakäyviä? itse viisas MARKO SAVOLAINEN oli sanonu et litra jokaista kymmentä kiloa kohden... Melko määrä vaan jollekki 120kg hemmolle:urjo:

Onko keskiverrto 3-4 kertaa viikossa vajaan tunnin tehollista treeniä salilla tekevä jamppa vesitaloutensa puolesta jotenkin merkittävästi erilainen kuin pystymetsän mies?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän ihminen, joka käy salilla 4 kertaa viikossa, tarvitsee enemmän nestettä kuin toinen joka istuu tuon ajan sohvalla katsoen telkkaria. En sitten tiedä, että onko noihin suosituksiin laskettu mukaan liikunnan aiheuttama nesteen kulutus. Se vaan kuulostaa vähän hankalalta kun jotkut liikkuvat enemmän ja jotkut vähemmän.

Mulla menee joku 2 litraa, ei tule juotua enempää kun ei tule janontunnetta.

Syöt sitten varmaan aika nestemmäistä ruokaa. Ittellä menee pelkän treenin aikana vähintään ton verran.

Mut eikö noi suositukset koske taviksia ei salillakäyviä? itse viisas MARKO SAVOLAINEN oli sanonu et litra jokaista kymmentä kiloa kohden... Melko määrä vaan jollekki 120kg hemmolle:urjo:

Tosiaan tuota vettä uppoaa salavalasti pitkin päivää kun ottaa koko ajan hörppyä kun suu kuivaa ja sillon kun ei syö eli ns. väliajalla ottaa huikkaa. Eikä ole sillä asenteella liikenteessä, että nyt on pakko juoda se 12 litraa.:D

Lepopäivisin 7-8 litraa ja treenipäivisin varmaan 9-11 litraa menee alas. Jokaisen kannattaa ottaa henkilökohtaisesti selville mikä on paras vesi määrä itselleen ja sitä mukaan säädellä sitä sitten. Omalla kohdalla ainakin toimii runsas veden juonti, mutta se ei suoranaisesti tarkoita että muiden tarttee juoda moisia määriä.

Huhhuh mitä määriä, itsellä menee kaikkia nesteitä yhteensä joku 2litraa ja treenipäivinä noin 3-4litraa (hikoilen kuin sika) ja kyllä tuolla määrälläkin saa kusella käydä. Jos en panostaisi veden juontiin tulisi luultavasti juotua joku 1.5litraa nestettä päivässä josta 0.5l kahvina. Ei vain yksinkertaisesti janota.

Ootteko muuten huomannu semmosta, että jos joinakin päivinä tulee juotua keskimääräistä enemmän, myös janottaa enemmän. Siis mitä enemmän juo, sitä enemmän kokee tarvitsevansa nestettä. Jos jonakin päivänä tulee juotua vähän, ei janoa oikein edes huomaa, mutta jos koko ajan vähän hörppii, vettä tekee koko ajan mieli. Hmm.

Yleensä tulee juotua ehkä sellanen 3 litraa päivässä.

Vesi

Oma nyrkkisääntöni veden juonnin suhteen on että kannattaa pitää vaikka puolen litran muovipullo koko päivän käden ulottuvilla. Yksi vesiannos on minulla niin suuri että maha tuntuu lähes täyttyneen vedestä, mutta ei aivan.(Ei hölsky vesi mahassa:)) Kuntosalilla tuntuu kuluvan lähes aina 1.5 litraa vettä. Joskus jopa 2 litran leka.
Jännä miten paljon elimistö menettää nesteitä hikoillessa.

En tiiä juonko liikaa vai liian vähän mutta kusettaa ainakin koko ajan. Käyn varmaan 15 kertaa/pvä kusella. Vettä menee noin 3-5 litraa/pvä, en kyllä ole ikinä tarkemmin mittaillu.

Töissä menee keskimäärin 3l (2kpl 1,5l limupulloa). Ja päälle päivän muut litkimiset. Varmaan lähentelee viittä litraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom