Vbouncer -spyware?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BS1
  • Aloitettu Aloitettu

BS1

Vbouncer -niminen ilmeisesti spyware tuli koneelle netistä. Spybot löysi tuon mutta ei pysty sitä poistamaan. Ad-Aware ei tuota edes löytänyt, myöskään virustutka ei siihen reagoinut. Googlela yritin löytää tietoa miten moisesta pääsee eroon, mutta aika heikot oli tulokset. Jos osaisi niin voisi mennä deletoimaan rekisteritietoihin, mutta mun kokemuksella ehkä toistaiseksi parempi jättää väliin. Safe modessa yritin Spybotin avustuksella myös poistoa mutta ei onnistu. Kokeilin myös palauttaa käyttiksen aiempaan ajankohtaan jotta toi olis poistunut vaan ei auttanut.

Netistä löytyi siis jotain tietoa, mutta en ole ihan varma että koskeeko se nyt Vbouncer spywarea vai jotain troijalaista samalla nimellä. Jos oikein ymmärsin niin toi Vbouncer virus tarvitsee toimiakseen Active -X ja Java -juttuja ja ne on mulla ruksattu kaikki pois käytöstä, onneksi.

Kone toimii ihan ok, ainoa on että Spybot tuon aina löytää.

Etsi toiminnolla löydän Vbouncerin tällaisesta paikasta (hakuna Vbouncer):

C:\Windows\All Users\Application Data\Spybot-Search&Destroy\Recovery

tosta osoitteessa siis löytyy useita Vbouncer tiedostoja zipattuna, kokoa noin 400kt jokaisella. Kommentina lukee että (pidän siis hiiren zip-paketin päällä niin tulee toi info) "recovery information for Vbouncer for use with Spybot-Search&Destroyn.

Spybot ilmoittaa Vbouncerin paikaksi Windows/Temp/GLF213.TMP (noita tiedostoja 7 kappaletta,numero vain eri).

Olen koneen tässä muutamia kertoja käynnistänyt uudestaan ja pari-kolme pientä zip-pakettia on tullut tuohon paikkaan aina lisää. Kone tuntuu toimivan ihan ok. Jos tuota Vbounceria ei voi poistaa niin kai sen sitten "voi jättää" jos se ei mitään tee? Ei kai zip -tiedostot itsekseen voi toimia jollei niitä avaa. Ja jos oikein ymmärsin niin jos toi on troijalainen niin tässä tapauksessa se tarvitsisi toimiakseen Active X ja Java -tuet. Netistä luin että osa käyttäjistä oli saanyt pop uppeja ja ns kyselyruudun että haluaako käyttäjä asentaa Vbouncerin koneelle, mulle ei tällaisia kyselyjä ole tullut.

Palomuuri ei ole ilmoittanut mistään uudesta ohjelmasta joka nettiin haluaisi.

Käyttis on Me ja totta kai Explorerilla surffailen :david:

Jos joku jotain tietää niin kiitos jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.mozilla.org nii loppuu se paskan tuleminen koneelle :evil:
Niin ja ZIP tiedostojen sisällä olevat viirukset/troijat/spywaret ei voi toimia ellet pura ja aktivoi niitä (/uudelleen).

ps. Heitä se ME hemmettiin, paskin käyttis ikinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom