SUPERCARB 1kg -40%

Vatsat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xedra
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka usein treenaatte vatsoja? Mitä liikkeitä teette?
Nimimerkillä vaihtelua vatsalihastreeniin

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
LIIAN harvoin... :mad: Yleensä teen vatsarutistuksia taljassa, "istumaannnousuja" vatsapenkissä lisäpainoilla ja vinotaivutuksia (vai miksi niitä kutsutaan?). Voimapyörääkin teen toisinaan, mutta kun täytyy tehdä tangolla, niin tilaa löytyy harvemmin.

Viimeksi muokattu:
Treenaan vatsat kerran, joskus kaksi kertaa viikossa. Liikkeitä:

- "kumartelu taljassa köyden kanssa" (:p )
- vatsarutistus niin, että jalat penkillä (ei tukea nilkkoihin) ja siitä ylös selkä pyöreänä, alastulovaiheessa lapaluut eivät osu lattiaan (tosi tehokas kun oikein keskittyy liikkeeseen, pitää vatsan tiukkana ja litteänää noston ajan jne.)
- vatsarutistukset koneessa
- jalannostot perinteisessä laitteessa, jossa ollaan kyynärvarsien varassa
- kiertoja laitteessa

Viimeaikoina olen myös ottanut seuraavia liikkeitä mukaan hyvällä menestyksellä:
- jalkojen/lantionnostot penkillä (niin ylös kun turvallisesti tuntuu nousevan)
- staattiset liikkeet, esim. kyynärvarret maassa "punnerrusasentoon" lattialle, kroppa suoraksi ja siinä sitten vatsa tiukkana sopivalta (mielummin tuskaiselta) tuntuvia aikoja ;)

voihan maha!

Treenaan vatsat yleensä kaksi, joskus kolme kertaa viikossa. Ennen tein oikeita maratonsarjoja ja olemattomilla palautuksilla, mutta nykyään oon havainnut tehokkaammaksi ja toimivammaksi painojen kanssa tehdyt liikkeet, jotka ovat seuraavanlaisia:
*taljassa kumartelu joko jalat vierekkäin tai toisen jalan puoleen
*vatsarullaukset tangon kanssa (tv-shop tyyliin)
*alavatsoja niin, että jalat on kiinni taljassa ja itse makaan penkillä. Ennen tein rekkitangossa, mut olkapää ei enää oikein tykkää niistä ja sitäpaitsi taljassa saa liikkeeseen tasaisemman vastuksen
*jalat ylhäällä kiertoja sivulta sivulle 15 kg:n limpun kanssa
*"vanhanaikaisessa" selkäpenkissä väärinpäin (ja on muuten tosi tuskaista)
Tässä oli suosikkini, mutta joskus tulee tehtyä jotain muutakin. Yhdessä treenissä teen korkeintaan kolmea eri liikettä toistot 12-20.

Eikö kukaan enää tee vanhoja kunnon jalannostoja siinä telineessä, jossa roikutaan kyynärpäitten varassa? Maailman inhottavin liike, muuten. Sen takia jätänkin sen 90-prosenttisesti väliin...:p
Viime aikoina olen tehnyt lähinnä lantionnostoja lattialla maaten, pitäen käsillä kiinni pään yläpuolella olevista puolapuista. Sen lisäksi vatsarutistusta koneessa painoilla. Kerran viikossa, joskus kaksi.

Äähh... Vähän off topic ehkä, mutta pakko kysyä nyt kun täällä on paljon naisia keskustelemassa vatsalihasliikkeistä. Kokeeko kukaan muu vatsalihaksia tehdessään (varsinkin jalannostoissa) tuota kuuluisaa "pientä kuolemaa"?? Sen takia teen vatsat aina viimeiseksi, jos teen, koska jää hyvä olo treenistä :rolleyes:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Perhana, minähän en muuta tekisikään kuin vatsoja jos se olisi niin orgastisen ihanaa...:D :D
Ainoa hyvä olo joka vatsatreenistä seuraa, on se kun voi ajatella, että taas ei tarvitse viikkoon tätä rääkkiä :rolleyes:

***kateellisena***

hard core ;)

Olin tossa päivänä eräänä core-tunnilla ja siellä tehtiin "soutuja", eli istutaan core-laudan päällä , niin että häntäluu on merkin kohdalla ja ollaan laudan pitkittäis suuntaisest. ja sit lähdetään soutaan, eli ojennetaan jalat ja soudetaan käsillä vuorotellen laudan oikealta ja vasemmalta puolelta, niinku melomistyylin. IHAN *TUN rankka liike ja tuntuu tosi syvällä kaikissa, ylä-keski-ja alavatsoissa.

Toinen hyvä on se( tarvii avustajan), missä maataan maassa selällään ja avustaja seisoo hajareisin pään kohdalla ja tekijä nostaa jalat ylös ja avustaja "heittelee" jalkoja sit vuorotellen eteen alas, ja sivuille alas... noita olen aina treenin jälkeen vielä nipistäny 2x50 sarjat.. ja olen jopa havainnut tulosta ;)

että koittakaapa noita, rakkaat six-pack-siskot ;)

Voi olla, että tästä on puhuttukin, mutta eikös vain vatsojenkin tekemiseen päde se, että tekisi muutaman tehokkaan sarjan vaikka lisäpainojen kanssa (tai minkä sitä tehokkaaks kokee). Joku on joskus väittäny, että pitäs pitkään ja hartaasti vatkata ja nytkyttää (<-edelleen puhun silti vatsalihasliikkeistä), mutta minä en kyllä usko. Sanokaapa viisaammat??

Kyllä oman maalaisjärkeni mukaan vatsalihakset ovat lihakset siinä missä muutkin. Turha sitä on sadan toiston sarjoja nylkyttää. Hermot vain menee. Itse pidän esim. noissa taljassa tehtävissä rutistuksissa sarjojen pituudet jossain välillä 8-15, samoin mm. kylkitaivutuksissa ja kaikissa muissakin. Rutistuksissa kannattaa kokeilla pudotussarjojakin - oh mikä polte :evil:

En kannata nylkyttämistä, vatsalihakset ovat tosiaan lihakset siinä missä muutkin. Minä teen usein kyllä niin, että teen noita liikkeitä jokaista yhden kovan (toistot ehkä 10-15 riippuen painoista yms.) sarjan, kaikki liikkeet putkeen hyvin lyhyillä palautuksilla. Sitten saatan pitää kunnon palautuksen ja teen koko kierroksen uudestaan (yleensä max. neljä liikettä ja jokaista yksi lyhyehkö sarja).

Teen vatsat kolme kertaa viikossa,eli jokaisella reenikerralla. Yksinkertaisesti siksi,että olen aina rakastanut vatsalihasten tekoa.Teen ihan normaaleja istumaannousutyylin vatsoja 200/reeni,sopivissa erissä ja sopivalla palautuksella. Myös vinot vatsalihakset sujuu. Varsinkin nyt kun shiatsu-hoidolla sain selnä kuntoon,niin jo hommaa luistaa!!

Tsemppiä teille muillekin vatsojen kanssa!!

mulla on tavoitteena tehdä vatsat ja kyljet joka reenin yhteydessä eli 3xvko. Lattialla selällään maaten vatsarutistuksia 50 ja lantionnostoja 50. Nyt oon pikkuisen lipsunut niistä ja ajatellut että niillekin riittäis kerta viikossa. Mutta täytyy kokeilla tota taljassa kumartelua painolla, sillä saa varmaan lihaksia paremmin. Välillä makaan myös kyynpäät lattiassa "punnerrusasennos" suorana. Se tepsii syviin vatsalihaksiin.
Kukaan muu ei taida kokea sitä pientä kuolemaa vatsoja tehdessään, se on varmaan mahdollista ja liittyy lantionpohjan lihaksien hyvään kuntoon ja hallintaan. Niitähän jotkut reenaa geishakuulilla ja itsekin toivoisin että mullakin ne olis yhtä hyvässä kunnossa! Mikäs sen mukavampi tapa päättää reeni ja onhan siitä muissakin yhteyksissä iloa...

adeno tervehtii ja kuolee pienesti..

äh, uutena tulokkaana sählään näköjään ekan viestin lähettämiseni kanssa, mut eiköhän tää tästä..

eli pitkän sivustaseurannan jälkeen vihdoin rekisteröidyin mukaan kimppaan! loistohomma kohdata teitä arvon punttimimmit! punttisalin ja lenkkipolkujen lisäks oon ehdottoman addiktoitunut tähän saittiin. suorastaan vapauttavaa päästä 'omiensa' joukkoon, tuolla live-elämässä kun tuntee itsensä toisinaan enemmän tai vähemmän kummajaiseks. ei niinkään ulkonäön, vaan intressien osalta..

mutta että sitä piti hehkuttaa, että myös mulle noi "pienet kuolemat" on tullu säännöllisiks 'tapaturmiks' erityisesti alavatsoja (poikittaisia) treenatessa. tosin toistaseks en ole aiheesta juuri kehdannut ääneen mainita. salilla naureskelen hiljaa mielessäni, että mitä mahtais vieressä kyykkyä karjuva korsto tuumata kun tietäs..

ja harjoitukset jatkuu..

Totta se on, että tulee vatsoja treenattua ehkä vähän liian harvoin. keskimäärin kidutan niitä kerran viikossa, mutta kyllähän vatsoihin ottaa samalla kun treenaa muitakin lihaksia, esim. jalka treenin yhteydessä huomaan että vatsatkin saavat jännitystä, mut ei kai se todella ole yhtä tehokasta...

Re: hard core ;)

Originally posted by akira
Olin tossa päivänä eräänä core-tunnilla

Mitäs muuten Akira tykkäsit tuosta coretunnista? Minä, joka olen karsastanut kaikkia mahdollisia järjestettyjä liikuntatunteja varmaan viimeiset kymmenen vuotta, sain päähäni ihan vaihtelun vuoksi lähteä kokeilemaan tuollaista core trainingia. Siinä ei varmaan koreografian tajun puutteesta ole haittaa ja tehoa kuitenkin löytyy, eikö vaan? Saas nähdä, uskaltaudunko mukaan :rolleyes:

Vatsat treenaan kaksi kertaa viikossa, 3X20 sarjoja sellaisella maksimivastuksella. Kauhistuin kun luin viimeisimmästä Annasta että eräs oopperalaulaja tekee joka aamu 600 vatsalihasliikettä Joka aamu, ja 600 :eek: No, jos kärsivällisyyttä riittää...

Vatsalihastreenissä ei ole orgastisia olotiloja tullut, mutta kerran olin sellaisella fyysisen meditaation näytetunnilla, ja siellä paukahti. Oli aika hurjaa :)

Suositut

Back
Ylös Bottom