vatsanseudunkipua.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mw2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

mw2

Ikä
39
Kaupunki
Vantaa
Elikkä olen tässä ensiviikolla kyllä varaamassa aikaa ihan lääkärikäyntiin mutta haluaisin kuitenkin tiedustella että mikä vaiva voisi olla kyseessä koska lääkärit ovat välillä hienoaja arvauskeskuksia. Kyseinen kipu siis ilmenee itsestä katsottuna oikealla puolella vatsaa. Tarkemmin kyseistä kipua esiintyy paineltaessa ja välillä todella lievänä muutenvaan. Eli jos nyt ihan oikean paikan olen ymmärtänyt niin syvien vatsalihasten kohdalla ja alimpien vatsalihasten kohdalla. Kun katson omia vatsalihaksia niin oikeanpuolen alavatsa on n.2cm enemmän koholla kuin vasenpuoli. Kyseinen vaiva ilmeni juuri ennen kuin sairastuin flunssaan n.kk sitten ja luulin että vatsakivut johtuvat siitä. Etenkin juostessa haittaa hengitystä pitemmillä matkoilla ja muutenkin pieniä hapensaanti ongelmia aerobisessa liikunnassa aiheuttaa. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi hieman arvella mistä kyseinen vaiva voisi johtua. Tulipa sekavasti ilmaistua mutta tulipahan kuitenkin :D

Itselläni on ollut pari viikkoa aikalailla samassa paikassa pientä jomotusta jota nyt ei oikeen kivuksi voi sanoa koska ei varsinaisesti satu kuitenkaan.

Haluaisinkin tiedustella kävitkö lääkärillä ja mitä siellä sanottiin??

Itse olen ajatellut ,että olisiko kyse jonkin syvän lihaksen pienestä revähdyksestä tai muusta vastaavasta.

alavatsa/nivuskipu

Tossa pari syytä miksi joskus voi tuntea olevansa "arvauskeskuksessa"?!
http://www.wrongdiagnosis.com/sym/groin_pain.htm#causestypes
Eli alavatsa-/nivuskivulle on tusina erilaista syytä...

Mutta, oletetaan että perusasiat on kunnossa ja alavatsa/nivuskipu on tuki- ja liikuntaelinperäistä.
#1: Venytä lonkankoukistajia ja etureisiä (myös lonkan lähentäjiä...)
#2: Lopeta räjähtävät liikkeet toistaiseksi (esim. potkut, linkkarit, loikat)

#3: Alla olevassa linkissä on hyvä peruskuntoutusohjelma nivusvaivaisille. Ohjelman voi aloittaa, kun tilanne on rauhoittunut ja pahimmat jäykkyydet/kireydet on saatu pois.

http://www.sportsinjurybulletin.com/archive/groin-pain-injuries.html

No nyt on arvauskeskuksessa kuljettu. No eipä nuo osanneet epäillä muuta ku jotain revähdystä. Rasitustestit tehty ja sieltä ei mitään ilmaantunut vaan tilavuus oli kuulema yli asteikon. Kaikki tulokset olivat kuuleman kiitettävät eikä mitään niistä löytynyt.

Ongelmien ilmetessä aloitin tekemään kyykyt ja mavet ilman vyötä ja sitäkautta hakemaan voimaa keskikroppaan. No nyt on pakka pysynyt ihan eritavalla kasassa ja vaivat tuntuvat hävinneen mutta jokatapauksessa oikea puoli on vasenta enemmän vieläkin hieman koholla ja alaselkäkivut tulevat yleensä oikealle puolelle kroppaan edelleenkin.

mw2: -Panosta lantion alueen liikkuvuusharjoitteluun ja tarkkaile erityisesti liikkuvuusharjoitusten ja venytysten symmetriaa. Mikäli huomaat niissä eroja, voi ratkaisu löytyä sitä kautta hyvinkin helposti ja jos et itse löydä eroavaisuuksia ym. kannattaa käydä ammattilaisen juttusilla ja testattavana.

Tuota kautta ainakin itse lähtisin tuollaista puolieroa tutkimaan ja korjailemaan.

mw2: -Panosta lantion alueen liikkuvuusharjoitteluun ja tarkkaile erityisesti liikkuvuusharjoitusten ja venytysten symmetriaa. Mikäli huomaat niissä eroja, voi ratkaisu löytyä sitä kautta hyvinkin helposti ja jos et itse löydä eroavaisuuksia ym. kannattaa käydä ammattilaisen juttusilla ja testattavana.

Tuota kautta ainakin itse lähtisin tuollaista puolieroa tutkimaan ja korjailemaan.
Kerroppas miten mun kannattais niitä treenata. Ei tuo englanti hirveenhyvin taitu nimittäin.

mw2: -Siis treenata mitä? Jos nuita liikkuvuusharjoituksia meinasit, niin lähinnä ihan vain vaikka askelkyykkyjä, jalan heilautuksia eri suuntiin, rangan kiertoja ym. millä saat selville kiristääkö jokin enempi toispuoleisesti. Sama venyttelyissä, pakarat, lonkankoukistajat, lähentäjät ym. Jos toispuoleisuutta esiintyy, niin ihan alkuun kannattaa lähteä sitä pois harjoittamaan ja katsomaan helpottaako ongelmat sillä.

Englannin opiskeluun en osaa auttaa, heikkoa se on itselläkin :)

"Kerroppas miten mun kannattais niitä treenata. Ei tuo englanti hirveenhyvin taitu nimittäin."

Tämäpäs sattui. Itse olen kärsinyt koko syksyn vatsakivuista ja mw2 alkuperäinen vaivan kuvaus voisi osua kohdille itsellenikin. Olen käynyt lääkärissä veri- ja virtsatesteissä syksyn aikana useammin kuin 3 kertaa sekä asioinut lääkärilläkin kiitetävän paljon. Koko vatsanseudulla on väliä kipuja, mutta mitään elinvikaa ei toistaiseksi ainakaan ole löytynyt, vatsahaava voi olla toki todennäköinen tällä kahvimäärällä. Tupakoinnin lopetin näistä kipuiluista johtuen.
Joten harvinaisen sekavan selostuksen jälkeen, voisiko nämä kivut olla lihasperäisiä? Kipu ei kuitenkaan ole jatkuvaa ja istualtaan on varsin hyvä. Nytten se on oikealla puolella vatsaa hieman navan yläpuolella ja ruokailun jälkeen kipu oli varsin kovaa.

Tämäpäs sattui. Itse olen kärsinyt koko syksyn vatsakivuista ja mw2 alkuperäinen vaivan kuvaus voisi osua kohdille itsellenikin. Olen käynyt lääkärissä veri- ja virtsatesteissä syksyn aikana useammin kuin 3 kertaa sekä asioinut lääkärilläkin kiitetävän paljon. Koko vatsanseudulla on väliä kipuja, mutta mitään elinvikaa ei toistaiseksi ainakaan ole löytynyt, vatsahaava voi olla toki todennäköinen tällä kahvimäärällä. Tupakoinnin lopetin näistä kipuiluista johtuen.
Joten harvinaisen sekavan selostuksen jälkeen, voisiko nämä kivut olla lihasperäisiä? Kipu ei kuitenkaan ole jatkuvaa ja istualtaan on varsin hyvä. Nytten se on oikealla puolella vatsaa hieman navan yläpuolella ja ruokailun jälkeen kipu oli varsin kovaa.

Veikkaisin vatsahaavaa. Kannattaa hoitaa pois ettei pahene. Marsmars gastroskopiaan.

mw2: -Siis treenata mitä? Jos nuita liikkuvuusharjoituksia meinasit, niin lähinnä ihan vain vaikka askelkyykkyjä, jalan heilautuksia eri suuntiin, rangan kiertoja ym. millä saat selville kiristääkö jokin enempi toispuoleisesti. Sama venyttelyissä, pakarat, lonkankoukistajat, lähentäjät ym. Jos toispuoleisuutta esiintyy, niin ihan alkuun kannattaa lähteä sitä pois harjoittamaan ja katsomaan helpottaako ongelmat sillä.

Englannin opiskeluun en osaa auttaa, heikkoa se on itselläkin :)

"Kerroppas miten mun kannattais niitä treenata. Ei tuo englanti hirveenhyvin taitu nimittäin."
No siis noihin aiempiin fysion antamiin ohjeisiin viittasin tuossa :D Ja sinulle oli osoitettu tuo ekakysymys. Joo kiitoksia ohjeista pitää testailla noita. Lantion liikkuvuus kyllä on hieman huonontunut vuoden takaisesta mutta aluksi nyt ainakin hierojalla parikertaa käyn ennenkuin menen lääkäriin jos pahasti vaivaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko jollai kokemusta vatsahaavasta tai miten ilmeni?
Itella ollu närästystä niin pitkään kun muistan ja se on ihan päivittäistä. Se kyl häviää aina kun syo mahan täyteen. Tänään ku kävin ryyppy illan jälkeen paskalla ni säikäytti ku paska oli ihan piki mustaa. Saikulle en oo vielä jaksanu raahautuu enkä ees tiiä kannattaako noin pienestä sinne lähtee jonottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom