Vatsalihasten revähdys?!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Moips

Kävin tuossa muutama viikko sitten lukkopainitreeneissä ja siellä tehtiin sitten aika urakalla vatsalihasliikkeitä. Mä en en ennen noita treenejä ollu treenaillu aika pitkään aikaan oikeastaan mitään, varmaan noin 1,5 vuoteen. Noh, treenit meni läpi ihan kunnialla, tuli painittua pitkästä aikaa ja kivaa oli. Mutta seuraavana iltana ajattelin vähän venytellä, varsinkin kun vatsalihakset oli aika kipeenä.

Vatsalihaksia venytellessä tuntui sellainen aika ikävä "repäisy", johon en heti kiinnittänyt huomiota. Seuraavana aamuna oli vatsalihakset ihan älyttömän kipeet! Mun piti kävellä silleen yläkroppa etukenossa, ettei vatsalihakset vaan yhtään venyisi. Sitä kesti ehkä vajaan viikon, mutta sitten se alkoi helpottaa ja nyt on jo ihan normaali olo (siis ainakin mitä kipuun tulee :) ).

Mä vaan kovasti ihmettelen, kun vatsalihakset on niin kauheen heikot. Kyllä mä ennen oon jaksanu vatsalihaksia vääntää ihan reippaasti, mutta nyt tekee parikymmentäkin jo tosi tiukkaa! Eli ei ne oo ton kolmen viikon jälkeenkään vielä kunnossa.

Noh, sitähän mä vaan aattelin kysyä, että onko kellekään muulle tapahtunu vastaavaa? Mä ainakin olettaisin että ne mun "vatsikset" revähti siinä venytellessä, kun ne oli niin älyttömän kipeet. Mitähän tässä kannattais tehdä, lepuutanko niitä ja jätän vatsalihasten treenailut väliin vai pitäiskö niitä yrittää treenata, että ne kuntoutuisi?

Suositut

Back
Ylös Bottom