Vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kride
  • Aloitettu Aloitettu
taas miettimässä vatsan alueen lihaksia. eli pari kysymystä vatsalihasreenistä:

-kuinka usein viikossa vatsalihaksia kannattaa reenata? jotkut on vaan sanonu et niitä vois reenata jopa 2krt/vko
-kuinka monta sarjaa? niin monta kuin jaksaa?
-millasia toistoja ja kuinka pitkiä? välillä on parempi tuntuma kun tekee pienellä painolla monta toistoa mutta kasvattaako se sitten paremmin kuin isoilla painoilla?

kesäks sixpäkkiä tavoittelen kun rasvaakaan ei hirveästi ole :rolleyes:

kiittiks :worship:

joo siis olenhan minä noi molemmat ketjut lukenu. en vaan jotenkaan tajunnut tai saanut vastauksia juuri noihin kysymyksiin.

tämä riittää niin tulee sikspäkki
abwheel.JPG

Pieni lisäys viel:

Eli kannattaa ite kokeilla miten paljon toistoi ja sarjoi, painoil vai ei. Meinaan noi on tietääkseni aika yksilöllistä, mut kokeile mil saat vatsalihakset kipeimmäks :) Itellä toimii rutistukset ja voimapyörä.

Ja tee nyt ainaki 2krt/viikos, mut älä panosta pelkästään vatsoihin aivan älyttömästi. Saat parhaimman tuloksen niihin vatsoihin ku treenaat kaikkii lihasryhmii hyvin. Tulipa vammasesti sanottuu mut tajuut varmaan :)
Muista kans aerobinen, mä tykkään HIIT:stä.

Reenaa vatsa lihaksia niinku muitaki! Eli jos halut saada vatsa lihakset kasvaa niin ihan turha teha jotain 1000000 toistoja. Teet vaan niin isoil painoil etta saat vaan sen 10-20 rep. Niin johan tupee kasvaan. Ja joo,maximissaan 2 kertaa viikossa. Mut toukin riippuu siita kuinka paljon teet setteja.:david:

itellä tulee tehtyä kerran viikos..joskus saattaa tulla viikonkin tauko ja olen ruukannut tehdä toistoja n 12-15..ja on muuten vittumaista tehdä yleensäkin nuita vatsoja..:zzzz:

Mistä mä saisin tilattua voimapyörän??? Ei oo wrangella eikä sspowerilla eikä anttilassa ja elloksen malli näyttää ihan lelulta...:curs:

Ja rutistuksista senverran, että kannattaa siinä rutistusvaiheessa puhaltaa kaikki ylimääränen ilma ulos niin saa rutistettua kunnolla ja 1-2 sek. pito rutistuksessa niin ei tartte tehä kovilla lisäpainoilla kun rupee tuntumaan!!! ja rauhalliset rutistukset, ne on ainakin mulla toimineet...

Originally posted by mik99
itellä tulee tehtyä kerran viikos..joskus saattaa tulla viikonkin tauko ja olen ruukannut tehdä toistoja n 12-15..ja on muuten vittumaista tehdä yleensäkin nuita vatsoja..:zzzz:

Allekirjoitan. Vatsat on tympein liike minkä tiedän. (Siksi se vissiin onkin noin pyöreä...:D Siis vatsa.)

Kokeilkaapa tällästä:

Maahan selälleen makaamaan, jalat edessä n. 90 asteen kulmassa jalkapohjat maassa. Sitten ruvetaan tekemään kaikkien tuntemaa vatsalihasliikettä H I T A A S T I. kädet kulkee jalkojen sivuja pitkin koko toiston ajan. Myös "alastulo" hitaasti.
Eli ideana on tehdä koko liike todella hitaasti, niin että jännityksen tuntee vatsalihaksissa koko ajan. Yritä välttää jalkojen nostamista (heilautuksella huijaamista) missään vaiheessa.

Jokainen tehköön niin monta kuin pystyy.

Liike on erinomainen. Eikä rasita selkää.

Enjoy!

apAche

Mulla on käyny sillee että oon vissii tehny vatsoja jossain oudossa kulmassa ja vatsat on epäsymmetriset, elikkä oikein puolen rivistö näyttäis olevan alempana kuin vasemman. Ja vasemman puolen vatsat on enemmä kehittyny kun oikeen.

Voiskohan näitä mitenkään saada korjattua? Jos kävis erikulmassa vääntämään voisko olla vaarana että vatsalihas muotoutuis jotenki sivulle?

Itse olen jakanut nuo vatsat kolmeen eri osaan, eli sivut, ylä- ja alavatsa. Ylävatsat teen ihan normaali rutistuksilla: n. 50-60 asteen kulmassa olevalla vatsalaudalla (sellanen puolapuissa oleva systeemi) ja sen verran lisäpainoa että menee 8 -12 puhdasta ja hidasta toistoa.

Alavatsaa teen samaisella vatsalaudalla nostelemalla jalkoja kattoon (hieman etuviistoon). Onko jollain ehdotus miten tässä saisi lisäpainon käyttöön?

Sivut taas lattialla rutistuksina toisen hanurinposken varassa (tämän kun tekee viimeisenä, niin en ainakaan itse tarvi mitään lisäpainoja).

em. liikkeet * 2

Toisena päivänä sitten pari sarjaa voimapyörää ja syvät vatsat.

Back
Ylös Bottom