Vatsalihakset salilla vai kotona?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeni-86
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Pyrin tekeen vatsat aina salilla treenin lopuksi. Nyt oon jakanu vinot ja suorat eri päiville. En tee vatsapenkis ollenkaa koska selkä siitä kärsii ja paremman tatsin saan muutenki esim. roomalaisessa ja polkupyöräliikkeellä.
Jos vatsat jää tekemättä ni etsi treenin jälkeen sulle paras tapa tehä vatsoja. Ja jos ei suju ni ei sitten suju ja koita tehä kotona.
Ite oon huomannu, että kannattaa tehä vatsalihasliikkeitä eri järjestyksessä ihan senki takia, että lihakset ei totu samaan rumbaan, mut siksikin, että se tatsi tosiaan löytyy ihan eri tavalla, kun löytää sen oman järjestyksen.
Tein joskus vatsoja liikkaa ja kehitys oliki hitaampaa. Nykyään teen vähemmän, mutta mulle ainakin on ok vaikka teen vinoja, suoria, syviä samalla kertaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Salilla ollessa aina hätäilin vatsojen kanssa. Nopeesti vaan matolle väkertämään ja pois. Ostin alkusyksystä himaan vatsapenkin ja jumppallon. Vatsapenkkiä tulee käytettyä tosi usein ja varsinkin kun se on niin pirun kätevät (penkin saa eri asentoihin) niin liikkeitä tulee tehtyä paljon ja tehokkaasti. Pallo on jäänyt pölyttymään.. Samaten punteilla saa tehtyä vartalonkiertoa(?).. vai mikäs se nyt on kun istutaan maassa ja paino sylissä käännellään sivulta toiselle.. :)
Mutta kyllä sitä välillä salillakin tulee tehtyä, varsinkin tangossa roikkuen jalkojen nostoja jne.. kun ei ole tankoja kotona...

Hmm... Mielenkiintoinen kysymys. Tällä hetkellä olen alkanut tehdä vatsoja 2xvko omana reenikertanaan. Menen ti ja to (tai pe) ennen haja-huja -harkkoja tai niiden jälkeen salille tekemään vatsat. Ihan vaan vatsat. Kotona hommasta ei ainakaan minulla tulisi mitään.

Vatsoja pyrin tekemään salilla pari kertaa viikossa, yleensä pari liikettä kolmen sarjoilla. Mut tunnustaudun jumppafriikiksi :hyper: , joten vatsoja tulee tehtyä myös useamminkin kuin punttitreenien yhteydessä. Aerobisena reeninä jumppaan hikihatussa kotona, vallaten n. 1-1 1/2 tunniksi koko olkkarin:nolo:, joskus jopa punttireenin jälkeenkin.. Mulla on nimittäin pieni punttisali kotona kellariin väkerrettynä:D

Salilla ehdottomasti:whip: . Ei tuu yhtään mitään jos "lupaan itselleni" tehdä ne kotona..:evil: en kumminkaan tee... ja salilla saakin paljon monipuolisemman treenin vatsoille, ja motivaatio on sielä ihan eri kun himassa:D

Yritän tehdä vatsat aina treenin päätteeksi salilla, sillä miltei joka kerta "voin tehdä ne kotonakin"-ajatuksen jälkeen en tee niitä ollenkaaan. :curs: Oon taas yrittänyt kiinnittää huomiota siihen, että vatsalihakset kans tulee treenattua, en ymmärrä miten juuri siitä aina välillä luistan... En yksinkertaisesti päästä itseäni pois salilta ennen kuin on ainakin se yksi liike/kolme sarjaa tehty! Kotona on kyllä jumppapallo yms, mutta liian harvoin niitä innostun käyttelemään.

Mä kans yritän tehdä vatsat salilla ainakin kerta viikossa, käytän useimmiten niihin tarkoitettuja laitteita. Kotiin ostin sitten jumppapallon, jonka päällä teen silloin kuin ehdin tai jaksan.

Salilla, treenin viimeisenä liikkeenä. Kahteen jaetulla ohjelmalla joka kerta, nelijakoisella joka toinen, siis sellaiset 2 kertaa viikossa. Lisäksi tulevia satunnaisia muiden lajien lihaskuntotreenejä ei kannata tässä laskea.

Yhdellä tai kahdella laitteella jotain 3x10, mieluiten yllätaljalla, ja oikein kunnon painoilla. Niin ettei tasan tarkkaan tee enää yhtään mieli toistaa itseään. Mitään mattopiperryksiä en tee, koordinaationi kun on ihan olematon, ja kouluaikana sain sellaisesta ihan tarpeekseni. Hittoon linkkarit, mä haluun macheten :lol2: .

Niin-pä. Kärsivällisyyteni ei kerta kaikkiaan riitä kotitreeniin/satoihin toistoihin kun ei niistä kuitenkaan ole sen kummempaa hyötyä. Lihaksia ne on vatsalihaksetkin, ja jos tuolta läskin alta alkaa jotain joskus näkyä, niin sitä nopeammin, mitä isommat lihakset siellä on :evil: . Täytyy muuten sanoa, että on tuntunut kaikin puolin paljon paremmalta ja vahvemmalta sen jälkeen kun vaihdoin treenityyliä.

Kokeilin sitten jumppapalloa ensimmäistä kertaa viikko sitten, huh mitä treeniä! Siitä tuli kyllä mun ehdoton suosikki! En jaksanut tehdä juuri mitään ja seuraavat pari päivää oli vatsat niin ihanan kipeät! :rock:

Toinen lempiliikkeeni on staattinen pito, sitä tuleekin tehtyä aika usein, joskus jopa kotona. Kyllä mun tarttee tehdä ne vatsat salilla, liian monta kertaa olen jättänyt ne kotiin, ja juu, on sitten jääneet kokonaan välistä... Mikä ihme laiskuuskohtaus siellä kotona oikein iskee? :rolleyes:

Täytyy kyllä tunnustaa, että jää aika vähiin nuo vatsat :nolo:. Jäisi varmaan kokonaan tekemättä, jos mun salilla ei olisi sellaista 30 min core-jumppaa, jossa tehdään vatsa-, selkä- ja tasapainoliikkeitä. Käyn siellä kerran viikossa, on se varmaan edes tyhjää parempi. Ongelma(ni) on ehkä siinä, että en oikein tykkää juuri niistä vatsalaitteista, mitä salilla on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teen vatsalihakset yleensä salilla 3-4 kertaa viikossa. Mutta saatan myös tehdä yhden kerran kotona jumppapallolla, joka on uskomattoman tehokas!
Vatsalihastreenini on mahdollisimman monipuolinen yleensä 4 erilaista liikettä sarjoja 2-3 ja toistoja 10-30. Erilaiset rutistukset on suosikkeja samoin staattiset pidot pallolla tai matolla.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom