Vastustuskyky?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hanipai
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Kop kop! Toivottavasti en nyt sairastu kun alan tässä kehuskelemaan...:rolleyes:

Mä en myöskään sairasta oikein koskaan. Lapsuusiässä kyllä oli kuumetta ynnä muuta tauti ihan niin kuin muillakin, mutta aikuisiällä olen ollut hyvin harvoin sairaana. Olen ollut työelämässä 4,5 vuotta enkä ole kertaakaan ollut poissa töistä oman sairastelun vuoksi. ja huom: Olen opettaja ja kouluissahan ne pöpöt jyllää. Lisäksi minulla on 2 leikki-ikäistä lasta, jotka tuovat myös tauteja kotiin.:urjo:

Todennäköisesti minulle on jostain syystä kehittynyt hyvä vastustuskyky. Lisäksi suuri vaikutus on varmaan käsien pesulla, jota teen usein ja huolellisesti.

Olen tänä syksynä aloittanut vitamiinit, joten niilläkään ei ole ollut vaikutusta.

Välillä on "meinannut" tulla flunssa päälle. -> Paleltaa, lihaskipua ym. mutta olo on mennyt ohi... Mystistä!;)

Kuulun heihin, jotka sairastelevat useasti. Tosin nyt ei ole tullut kunnon flunssaa *koputtaa puuta*. Uskon että heikko vastustuskyky johtuu siitä, etten syö vihanneksia ja hedelmiä niin paljon, kuin pitäis. Pitää alkaa mussuttelemaan niitä enemmän... ja lisätä ruokaan valkosipuli ym. luonnon lääkkeet

Vastustuskyky on aika jännä juttu. Minä kuulun niihin, jotka ovat aina ja jatkuvasti sairaana kun taas esim. siskoni ei ole lähes _koskaan_ sairaana. Tuota eroa ei selitä elämäntavat tai lapsuuden ympäristö, eli mistä se parempi tai huonompi vastustuskyky sitten johtuu? :confused:

Yksi kokeilemisen arvoinen valmiste flunssan ehkäisyyn on Tyrnikapselit. Sain tuon vinkin eräältä tutultani ja ajattelin että mitäpä haittaakaan tuosta voisi olla kun kaikkea muuta olen jo kokeillut. Ja sen jälkeen en kyllä ole ollut sairaana kun noita kapseleita aloin säännöllisesti popsia! Kuullostaa kyllä vähän joltain poppakonstilta, tiedän, mutta kannattaa ainakin kokeilla :)

Täällä yksi hyvin vähän sairasteleva. Maksimissaan kaksi flunssaa tulee vuodessa ja nekin aivan lieviä räänvuodatuksia. Meidän suku varsinkin isän puolelta on todella tervettä ja luulen, että olen perinyt sen sieltä. Mitään varsinaisia vaivoja ei ole koskaan ollut, enkä ole ikinä ollut edes antibioottikuurilla :eek: Buranankin ottokerrat vuodessa voi laskea yhden käden sormilla.
En tiedä voiko noilla geeneillä olla tekemistä vähien sairastelujen kanssa, mutta ainakin ulkoilulla tuntuu olevan. Varsinkin nuorempana tuli lenkkeiltyä säässä kuin säässä ja syötyä hyvin (sitä tulee tehtyä kyllä edelleenkin ;) ), niin jotenkin sitä sai kasvatettua sitä immuniteettia kaikille maailman pöpöille..

Pakko se miunkii on kehuskella kun niin terveenä pysyn ja aina ollu et en tiiä syytä miksi vastustuskyky on hyvä.Nuhaakin tosi harvoin ja jos kuume iskee ni se on harvinaista jos on kuumetta enemmän kuin pari päivää.
Ja sit tää nyt ei oo mitenkää sairastelua mut sitä oon ihmetelly et miten miulla ei koskaan ole tullut nenästä verta,on osunu jalkapallokii täysillä naamaa ni ei,kummallinen nenä... :eek:

Aika terve tapaus täälläkin. Enintään kerran vuodessa on päivän-pari vähän lämpöä joskus talvella. Korvatulehdusta tai angiinaa ei oo ikinä ollut. Syön aika tavallisesti ja pukeudun ihan friikkitarkasti koska kurkku tulee tosi helposti kipeäksi jos kaulaliina jää kotiin. Väittäisin että aina kun oon kipeä ollut niin oma vika (jos vilustuminen ei muka suoraan tuo tautia niin kai se sitten laskee vastutuskykyä mutta kyllä mä ainakin tuun aika todennäköisesti kipeäksi jos oon pitkään märillä vaatteilla kylmissäni joskus).

Sitten jos tauti iskee, pitää vaan malttaa pysyä sängyn pohjalla ja nauttia hyvistä kirjoista ja juoda sata litraa ihania täysmehuja!

Corally, kuinka usein peset käsiä? Itse pesen ennen ruokailua, en muuten. (ja tietty vessassakäynnin jälkeen ;) )

Mä en kyllä ole Corally, mutta allekirjoitan tuon Corallyn huomion itse. Mä pesen kädet vessassakäynnin lisäksi aina kun tulen ulkoa sisälle (usein saippuavaahto on pelottavan mustaa), puntilla yleensä punttailun jälkeen, tietysti jos käsiin joutuu jotain möhkää, ennen ruuanlaittoa ja ennen leipomista, ennen pianonsoittoa (rasvaiset koskettimet yöks) ja kesäisin muutenkin kun kädet hikoilee paljon. Ennen ruokailua en itse asiassa pese, mutta mä luulen että mun kädet on aika puhtaat koko ajan. Sitten kyllä pesen jos syön jotain käsin, ennen ja jälkeen syömisen.

Ärsyttävää vain, että monissa julkisissa vessoissa on aivan tajuttoman voimakkaan hajuisia saippuoita. Onneksi kotiin saa ostaa kaikkia ihanan tuoksuisia ja hoitavia käsiputsareita...

Mulla on yleensä ollut äärimmäisen huono vastustuskyky, suunnilleen joka toinen kuukaus ainakin flussaa ja välillä kuumettakin. Viimeks sairastin koko kauan odotetun 2 viikon kesäloman :wall: .

Nyt syksyllä ennen Thaimaanmatkaa meinas taas tulla tauti kiusaamaan, ja päätin julistaa sodan pöpösiä vastaan: otin kaikki maaliman poppakonsit käyttöön, koska päätin etten yksinkertaisesti suostu olemaan taas sairas! Lepäsin ja laiskottelin niin paljon kuin pystyin ;), huuhtelin nenän suolavedellä 3X vrk, söin raakoja valkosipulin kynsiä ja wasabitahnaa, C- vitamiinia aina kun kerkes ja 3 monivitamiinitabua, hunajaa ja rommia illalla, sekä vielä auringonhattu-uutettakin.. Ennen tätä olin jo sata varma, että oon tulossa sairaaksi, flunssa oli jo puolittain päällä. Mut ihme ja kumma, tauti hävis häntä koipien välissä!

Viime viikonloppuna, kun olin kylpylään menossa, taas meinas tulla flunssapaholainen. Uusin tuon saman flunssantorjunnan, ja taaskin sain sen karkoitettua!

Mulla vaan on niin paljon noita kikkoja yhtä aikaa, etten tiedä mikä niistä auttoi vai kakki yhessä. Tai sitten pelkkä päättäväisyys ;) .

Muutama vuosi sitten mulla oli myös koko ajan flunssakierre päällä. Sen jälkeen kun aloitin juoksemaan ja petrasin ruokavaliota, eli pientä nuhaa tai köhää lukuunottamatta ole räkätaudit juuri vaivanneet. Uskaltaisin laskea tämän ihan puhtaasti peruskunnon kohenemisen piikkiin, juoksemalla on vissiin röörit pysyneet puhtaana.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minulla on ilmeisesti todella heikko vastustuskyky nykyään. Viime syksystä asti panostin syömiseen ja urheiluun normaalia enemmän. Liikkumisen määrä oli mielestäni kohtuullinen (3 salitreeniä ja 2-3 lenkkiä/viikko). Kunto nousi, motivaatio oli pilvissä ja olo oli hyvä. Talvella sain sitten ekan flunssan pitkään aikaan ja siinä sitä sitten oltiin. Aina kun luulin parantuneeni ja yritin palata salille tai lenkkipolulle, olin pian taas kuumeessa ja flunssassa. Taudit olivat rajumpia kuin aiemmin sairastamani flunssat ja kestivät vähintään pari viikkoa.

No ihan kun mullakin. Mulla on aina ollut äärimmäisen hyvä vastustuskyky, jota kaikki on kateellisena ihailleet :) mutta vuosi sitten kun aloitin aktiivisen liikkumisen ja terveellisemmät elämäntavat muutenkin, niin eikös ole jo tänä syksynä kolmas flunssa parhaillaan meneillään. Turhautuminen on kova, kun ei pääse treenaamaan ja pinna eikun kiristyy, olo on niin pöhöttynyt jo parin pakollisen lepopäivän jälkeen.

Sitä vaan kovasti ihmettelen miten voi olla mahdollista, että kun itsellä on elämäntapamuutosten jälkeen ollut aivan loistava fiilis ja pumpissa, spinningissä ja aerobiceissa käynnistä nautin viitisen kertaa viikossa, niin keho alkaa sitten temppuilla vastaan. Kaveripiiri on sitä mieltä että olen ylikunnossa, treenaan liikaa(ei kai 5 kertaa viikossa ole vielä paljon mtn, varsinkin jos vertaa moneen muuhun tällä palstalla kirjoittelevaan?) ja syön liian vähän. Tuota greipinsiemenuutetta (vai mitä se oli...:) ) aioin ainakin heti kokeilla!!

Sitä vaan kovasti ihmettelen miten voi olla mahdollista, että kun itsellä on elämäntapamuutosten jälkeen ollut aivan loistava fiilis ja pumpissa, spinningissä ja aerobiceissa käynnistä nautin viitisen kertaa viikossa, niin keho alkaa sitten temppuilla vastaan.

Veikkaisin että kaverisi ovat oikeassa, jostain syystä kroppasi on sitä mieltä että liikaa aktiviteettia - syömiseen ja lepoon nähden. Syötkö riittävästi ja monipuolisesti?

Syötkö riittävästi ja monipuolisesti?

No siihen lopputulokseen tässä itsekin vähitellen olen tulossa, että syömisessä on pakko mättää joku. Tätä tuolla "mitä söin tänään"-palstalla jo mietiskelinkin. Mutta mitä terveellisempi ruokavalio on mulle tarkottanut viimeisen reilun vuoden aikana on sitä, että hedelmät ja kasvikset on tullut lähes suurimmaksi osaksi ruokalautastani, ennen kun en niitä syönyt melkein lainkaan, vihreällä on korvattu lihapiirakat ja muut valmisruoat. Useimmiten valitsen kasvisvaihtoehdon, kanaa ja kalkkunaa myös syön. Punaista lihaa en syö juurikaan, silloin tällöin. 5 ateriaa päivässä entisen kolmen sijaan ja aamupalan syön aina ja entiset epäterveelliset välipalat olen korvannut hedelmillä. Valitsen aina rasvattomat ja kuitupitoiset vaihtoehdot, ja rasvaakin tulee syötyä kyllä, että ei se pannassakaan ole. C-vitamiinia pitäs päivässä tulla ihan tarpeeksi, kun hedelmiä kuitenkin menee. Että varmasti terveellisemmin syön kun moni.

Itsellä on ollut oikein kevyt ja mukava olo, mutta kuten painonlaskusta olen vähitellen alkanut huomaamaan, niin kaloreita ei kai vaan yksinkertaisesti tule tarpeeksi ja sitten vastustuskyky on alhaalla. Ei vaan jaksais niiskutella enää ... :itku:

Tuota greipinsiemenuutetta (vai mitä se oli...:) ) aioin ainakin heti kokeilla!!

Toinen muuten on auringonhattu-uute, jota saa muutamalla eurolla tavallisista kaupoista. Näitä kumpiakin on suositeltu vastustuskyvyn lisäämiseen, mutta tämä on paljon paremman makuista kuin greipinsiemenuute (ainakin se merkki jota olen käyttänyt...). Näissä ainakin placebo-vaikutus on suuri koska kummatkin maistuvat voimakkaalle. :)

Itse kesällä 2005 parantelin ylikunto-oireitani ko. tuotteilla (tietenkin levon ja hyvin syömisen lisäksi) ja vaikutusta olin huomaavani jo viikon käytön jälkeen.

C-vitamiinia pitäs päivässä tulla ihan tarpeeksi, kun hedelmiä kuitenkin menee.

Paskat. Näin minäkin luulin, mutta toisin oli. Nyt syön noiden "valtavien" hedelmäannosten lisäksi extravitskuja, ja jos on paha päivä, vedän nekin tuplana. Testataan, pysyisinkö vähän aikaa terveenä. ja mieluummin vähän pidempäänkin..

Kävin sitten luontaistuotekaupasta ostamassa auringonhattu-uutetta, pitää katsoa toimiiko, toivottavasti edes lumelääkkeenä olisi tehokas :eek:

Käsien pesusta:

Mä pesen kädet aina ennen kuin laitan mitään suuhuni ja tietty vessakäyntien jälkeen. Lisäksi töissä pesen jokaisen oppitunnin loputtua. (lasten käsissä on varmaan paljon pöpöjä...) Pesen myös töistä lähtiessäni ja kotiin tullessani.
Oiskohan siinä jo kaikki?

En kuitenkaan pese liikaa. Käteni eivät vaadi rasvaamista. Tästä ei siis ole tullut neuroosia kohdallani. :eek: Vielä.

Kävin sitten luontaistuotekaupasta ostamassa auringonhattu-uutetta, pitää katsoa toimiiko, toivottavasti edes lumelääkkeenä olisi tehokas :eek:

Myös kurkkukivun hoitoon tuo auringonhattu-uute on todella hyvä :)

Toinen mitä kannattaa kokeilla flunssan ehkäisyyn ovat jo aiemmin mainostamani tyrnikapselit. Niitä olen popsinut alkusyksystä lähtien eikä ole flunssa iskenyt :thumbs:

Melkein en uskaltanut kirjoittaa tätä viestiä...olen ihan varma, että nyt se flunssa tulee kostona takaisin kun niin sanotusti nuolaisin ennen kuin tipahti.
Mutta käytin tuossa reilun viikon sitä auringonhattu-uutetta ja musta tuntu ainakin että kurkkukipua se tosiaan lievitti, flunssaakaan ei enää ole, mutta en tiedä johtuiko se sitten vaan luonnon laeista eikä siitä uutteesta.

Mutta ei se ainakaan pahalta maistunut, joten taidanpa tässä jatkaa viikon päästä. Luin nimittäin jostain netistä (tosi tieteellistä) kun jokin lääkäri kertoi, että sitä uutetta kannattaa nauttia intervallityyppisesti, eli viikon ensin käyttää ja sitten viikon taas ei. Tämän pitäisi sitten nostaa kehon vastustuskykyä.

Itse olen ollut aina terve ja hyvällä vastustuskyvyllä varustettu, oli elämä millaista tahansa. Ennen mässäsin melkein joka päivä herkkuja, en koskaan harrastanut liikuntaa jne ja tätä jatkui vuosikausia, enkä silti ollut kipeä. Nyt terveemmät elämäntavat omaavana mikään ei ole muuttunut paitsi että olin flunssassa tässä hetki sitten [ja sitä ennen en ole ollut vuosiin!].

Olen ollut kaksi kertaa elämässäni oksennustaudissa, 6-vuotiaana sekä 24-vuotiaana [yhteensä oksentanut 26v aikana n.3-5krt]. Flunssassa ehkä 10krt elämäni aikana ja kerran ollut 14-vuotiaana angiina-kierre talvella/kevättalvella sekä lukioikäisenä keuhkoputkentulehdus. :rolleyes:

Vitamiinit, liikunnat ja syömiset olleet varmaan kirjaimellisesti päin helvettiä aikavälillä 16-24v ja ei mitään vaikutusta normaaliin sairastamiseen... Ehkä vain osaan vältellä sairaita ihmisiä hyvin ja huolehdin käsienpesusta normi-ihmisiä tarkemmin? :D

Voi ristus sulla on menny hianost ku ei oo tarvinu sairastella. Mä olin kolme vuotta sitten samanlaisessa tilanteessa, mut alko sairastelukierre ja sitä on riittäny. Tällä hetkellä myrkytän itteeni vitamiineilla. :D Lisäksi yritän pitää treeneistä kiinni mut sit iskee joku pöpö taas ku oon saanu kunnon kohilleen edellisen pöpön jäljiltä, taas petipotilaana. Vastustuskyky on siis lähes olematon. Ruokavalio on lipsunu mut se kuron kasaan kyllä nyt tässä ku nää joulunajan kissanristiäiset on lusittu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom