Vastaoteliikkeitä ojentajille?

Moi.
Oon tehny yleensä taljassa tätä, mutta oisko jollain taskussa jotain kikka kolmosia miten vois tehä muulla tavalla? Käsipainoilla oon tehny makuultaan mutta eipä juuri isommat romut nouse siinä. Tahtos kuitenkin tehä yhtä aikaa molemmat kädet, mutta eroteltuna ettei vahvempi avittas heikompaa, kuten taljassa.

Totta. Molempia tulee tehtyä.

Edit: Vapaalla tangolla en itse "pysty" tekemään, siinä menee jotenkin ranteen/ kyynärpään kulma niinepäluonnolliseen asentoon.

Totta. Molempia tulee tehtyä.

Edit: Vapaalla tangolla en itse "pysty" tekemään, siinä menee jotenkin ranteen/ kyynärpään kulma niinepäluonnolliseen asentoon.

Vähän sama homma, ainakin kun laittaaa enemmän rautaa tankoon niin on vaikea saada tankoa otettua telineistä ja takaisin saaminen on yhtä hankalaa... Itse liike kyllä onnistuu hyvin kunhan tankon saa hämmennettyä siihen hollille. :D

Jos vastaotepenkin kanssa on ongelmia kannattaa tarkistaa tekniikka kohdilleen. Ite ku alotin kokeilemaan se tuntu ihan kamalalta, mutta vähän tekniikkaa hiomalla siitä muodostu melkeenpä mun lempi ojentajaliike. Eli reippaan leveä ote, kyynärpäät koskettaa kylkiä laskuvaiheessa ja kämmenet kuvan mukaisella tavalla:
reverse1.jpg

Ranskalainen suoralla tangolla onnistuu kans vastaotteella tehtynä, tosin painot joutuu tiputtaa alussa aika minimiin.

Juuh. Oonki tahkonnu aikoinaan tuota vastaotepenkkiä ja mulla toimi myös kapealla otteella vaihteluna. Iteasiassa nyt hsin vähän enempi jotain saman suuntasta liikettä kuin se ylätaljasta tehty, mutta siten, että ois eroteltu kummallekki kädelle. Tokihan vois tehä yhellä kädellä kerrallaan kahvalla siinä taljassa mutta just ku tykkäisin tehä yhtäaikaa. Mietin jo jotain kuminauhaviritelmiä leuanvetotangon kautta mutta eipä siinä sais painoja kontrolloitua ja ois melkonen kötöstys.

Vastaotepenkki smithissä
Vastaotteella taljaa
Niskantakaa vastaotteella tangolla

No siis ninkun miltei kaiken voi tehdä vastaotteella, mitä voi tehdä myötäotteella.

Haen vaihtelua. Tykkään vaan tehä sitä yleensä viimesenä ojentajaliikkeenä. Teen myös myötä ja vasaraotetta. Makuultaan seisten ja myös pään takaa. Mulla vaan toimii hyvänä loppupoltteena.

Haen vaihtelua. Tykkään vaan tehä sitä yleensä viimesenä ojentajaliikkeenä. Teen myös myötä ja vasaraotetta. Makuultaan seisten ja myös pään takaa. Mulla vaan toimii hyvänä loppupoltteena.

Katsoppa tuo ylläoleva video, siinä väitetään/osoitetaan ettei vastaotteesta ole hyötyä noissa ojentajapunnerruksissa taljalla, vaan ainoastaan pelkkää haittaa. Ojentajan toiminta ei muutu vastaotteella, eli vastaoteliike ottaa samaan paikkaan ojentajaa kuin myötäoteliike, ainoa vaikutus vastaotteen käyttämisellä on se, että joudut käyttämään pienempiä painoja kuin myötäotteella.

Katoin sen jo. Ite saan kyllä hyvän tuntuman ko. liikkeellä, sano pipopää mitä sano ja tykkään siitä. :D Kuten sanoinki, teen vikana pumppiliikkeenä yleensä pienemmillä raudoilla.

Katoin sen jo. Ite saan kyllä hyvän tuntuman ko. liikkeellä, sano pipopää mitä sano ja tykkään siitä. :D Kuten sanoinki, teen vikana pumppiliikkeenä yleensä pienemmillä raudoilla.

Asia kunnossa. Tykkään itekkin tehdä pumppailua taljalla joskus viimeisenä liikkeenä, ja parhaan tuntuman saan myötäotteella siten että teen vajaata liikettä pysähtymättä kertaakaan sarjan aikana, kyllä polttaa.

Niin kuka tuo pipopää on?

Jos vastaotteella saa puolet vähemmän painoa niin pakkohan liikkeessä jotain eroa on olla lihaksille, pelkästä grippivoimasta se ei kuitenkaan johdu

Teurastamon pikkulinnut laulo että hape on niin iso sälli ettei paljon tarvis enää ojentajia treenata.

Back
Ylös Bottom