Vastaatko haasteeseen??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja esba
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenna olisi tarkoitus juosta ideaparkin naisten 10km, joka on ollut jo haasteeni monta vuotta. Viime vuoden vaihteessa kuitenkin päätin että haluan parantaa aikaani, joten aloitin harjoittelemaan tiukalla ohjelmalla. Motivaatiota olen mm. hakunut pakkotoiston kautta, josta suuri kiitos! Huomenna nähdään miten menee :rock:

MA 17.5 aloitan kuitenkin uuden haasteen, jonka kautta yritän saada vielä paremman kestävyyden sekä parantaa ruokailu tottumuksiani. Ajatuksena on aloittaa 4 viikon täyskielto herkuista, ja treenata tiukalla harjoitusohjelmalla. Haluan kokeilla onko minusta todella siihen!

Kirjoitan kokeilustani / tulevasta elämäntavastani blogia ja olisi hienoa jos joku innostuisi kokeilemaan tätä kanssani tai kommentoimaan muuten. Tulen kirjoittamaan päivittäin miten edistyn ja varsinkin mikä on vaikeaa tai yllättävän helppoa. Haluan myös nähdä muuttuko kehoni kovan työn tuloksena :rolleyes:

Oletko valmis haasteeseen??!

Kirjoitit tuolla blogissasi, ettet syö herkkuja etkä leipää, ja että ateriat on kasvisvoittoisia. Kiinnostaisi tietää, millä tavalla syöt, miten esim. proteiinin saanti?

Tulen kirjoittamaan blogiini ruokiani, mutta kyllä joka päivä lihaa, kanaa tai kalaa ihan hyvin syön :) Tiedän, että monet ovat sitä mieltä että päivän aikana pitäisi syödä monta pientä ateriaa, mutta itselleni sopii parhainten aamiainen, lounas ja päivällinen -perinteinen malli. Ideana on siis lopettaa näiden välillä / korvaaminen herkuilla. Leipää en syö, koska olen huomannut että kärsin ummetuksesta, jos syön viljatuotteita. Pääasiassa syön ison jogurttiannoksen aamiaiseksi, ja lounaaksi & päivälliseksi salaatin tai kasvisruoan. Iltapalaa en tykkää syödä, koska menen mielummin nukkumaan vähän nälkäisena (mikä tarkoittaa että syön sitten isomman aamiaisen). Katsotaan miten tämä tulee edistymään :)

Olen kyllä usein miettinyt, miten ihmiset voivat edes mennä nukkumaan syömättä iltapalaa. Itse en ainakaan saisi edes unta, ja jos saisinkin, niin luultavasti heräisin aamuyöllä puolet aluslakanasta ruoansulatuskanavassa. Syökää ihmiset iltapalaa.

Olen kyllä usein miettinyt, miten ihmiset voivat edes mennä nukkumaan syömättä iltapalaa.

Minä en kanssa syö iltapalaa. Jo ala-asteiässä yökylässä huomasin, ettei illalla kannata syödä jos meinaa yöllä nukkua, uni ei tule ja isommasta iltapalasta jopa oksettaa (hienosta illallisesta siis nautin jälkkärin ja punaviinin). Etenkin kuopus on samanlainen, ikää 6 v ja syö isomman aamupalan kun isänsä (saman verran kun minä), illalla jonkun hedelmän.

Onnea koitokseen ketjun aloittajalle!

Viimeksi muokattu:
Noh, ihmiset ovat erilaisia tuon iltapalan suhteen. Toiset taas eivät välitä aamupalasta ollenkaan, milloin taas itselläni on suuri nälkä. Jos menen nukkumaan maha täynnä niin ei se uni tule ja jos saan nukuttua, niin nukun sen yön huonosti. Niin se vaan kohdallani menee.

Haaste on alkanut ihan ok:sti. Eniten haittaa on tehnyt tämän hetkinen jätti stressi, kun pompin koulun, työn, treenien ja muuton välissä. Tämän viikon jälkeen, tulee kyllä olemaan sen suhteen paljon helpompaa onneksi :D Olen myös huomannut että blogin pitäminen auttaa tuohon stressiin, joten sen takia sitä myös kirjoitan. Mukava saada ajatuksiaan vähän ylös kirjoitettua! Ja olisi ihan mukavaa saada jotain kommentteja ja ajatuksia myös teiltä kirjoituksieni perään, niin risuja kuin ruusujakin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom