varvas

Varvas murtui ja lekurikaan ei osannut sanoa, kuinka pitkä tauko pitää pitää esim. kyykyssä. Onko kokemuksia?

(niin ja harmittaa pirusti, että piti mennä tuolla lailla kaatumaan ja alkoholillakin oli osuutta asiassa)

No voi sentään. :( Mulla on kans murtunu varvas, olin vaan niin kömpelö ja kompastuin rappusissa, alkoholilla ei ollut osuutta asiaan... :p En kyllä yhtään osaa sanoa, miten kauan menee ennen kuin kyykkäämään taas pääset, mutta omalla kohdallani kunnon paraneminen tais kestää semmoset 1,5-2 kuukautta (äh on kyllä TOSI hatara muistikuva aiheesta vaikkei siitä kauaa olekaan). En tosin ollut mitenkään erityisen varovainen sen kanssa, vaan heti lähdin vaan konkkaamaan kun vaan kivulta kykenin.

Mutta kai se on oltava tylsä ja sanottava et parempi odottaa kuin kiirehtiä... harmi juttu!

Onpa harmi, että tuollainen pääsi käymään.

Aikoinaan mojautin varpaani mihin lie ja tietysti juuri sellaisen päivän aamuna, kun piti lähteä maastoon kahdeksi päiväksi. Koska kyseessä oli "nimetön" varvas, teippasin sen tukevasti vierustovereihinsa kiinni ja tungin jalan maastokenkään. Hyvin se kulki mukana, aristi vain vähän jyrkkäkulmaisimmissa nousuissa. En edes rekisteröinyt kauanko paraneminen vei, kun se ei pahemmin vaivannut - kyllähän se oli kipeä ja turvoksissa, mutta pieni kipu pitää mielen virkeänä. ;)

Ehkä sinun kannattaisi vaihtaa kyykky vaikka prässiin joksikin ajaksi, koska yllättävä viiltävä kipu saattaa häiritä tasapainoa pahan kerran. Mutta murtunut varvas ei kokemukseni mukaan välttämättä vammauta sen kummemmin. Yritä tukea se varvas mahdollisimman liikkumattomaksi ja treenaa sen mukaan, mikä ei tunnu kohtuuttoman pahalta.

Nyt on ollut jo 2 viikkoa treenitaukoa kun päälle heitti vielä yrjänätauti. Ja raju sellainen: kova kuume, tunne siitä, että noutaja tulee hetkenä minä hyvänsä ja tietenkään mikään ei pysynyt sisällä.

Nyt tuntuu siltä, että kaikki lihakset on surkastunut olemattomiin. Tuleeko muille sellainen tunne, kun on jonkin aikaa pois salilla, että kaikki voima on kadonnut, kädet muuttuneet naruiksi ja vielä nestettä kertynyt vatsan seudulle?

Kyllä tautien jälkeen on aika heiveröinen olo, semmoinen, että nyykähtää jo entiset painot nähdessään. Ilman salia lihakset kuihtuvat ainakin omissa silmissä jo viikossa, mikä lienee kuvitelmaa. Onneksi tautien jälkeen olo normalisoituu yleensä parissa viikossa. Pidemmän flunssan jälkeen tosin saattaa mennä parikin kuukautta ilman tulosten kohenemista :(

Olin kanssa itse vähän aika sitten kuumetaudissa ja jouduin oleen kolme viikkoa pois salilta ja alko jo pikku hiljaa tuleen sellanen olo et lihakset on surkastuneet ja kadonnut kokonaan mut, nyt pari viikkoo taas jo treenannu, ja on taas voimakas olo...;)Mutta se löysä ja surkastunut olo tulee varmaankin siitä kun lihakset ei oo saanu pumppia vähään aikaan ollenkaan...

Tein lauantaina ekan jalkatreenin ton varpaan murtumisen jälkeen eli lähes 2 kk ilman jalkatreeniä. Tein ainoastaan kyykyn ja prässin, hieman pienemmillä painoilla kuin ennen. Nyt on etureidet niin SAIRAAN kipeet, ettei paskalle taivu...

Voimataso ei silti tuollaisesta tauosta juuri kärsi kun on kyse jaloista, jos olisin treenaamatta yläkroppaa saman ajan niin olisi varmaan eri juttu.

Suositut

Back
Ylös Bottom