Vartalomallien vertailu+oman analysointi (oli:tavoitteen päättäminen&saavuttaminen)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mua kovasti kiinnostaisi tietää mitä eroja käytännössä (treenit, ruokavalio...) on tällaisen: http://www.criticalbench.com/Ashley-Lawrence.htm kropan hankkimisessa
verrattuna tällaiseen: http://www.criticalbench.com/Mari-Kudla.htm?

kysymykseni liittyy osittain siihen että minulla on vaikeuksia asettaa itselleni realistista tavoitetta siitä miltä haluaisin näyttää...on mahdotonta päästä tavoitteeseensa jos ei tiedä mikä se on, mutta vielä kurjempaa on tavoitella jotain mahdotonta.

eli miten päätän itselleni tavoitteen jonka saavuttaminen on (minulle siinä tilanteessa ja niillä toimenpiteillä) mahdollista?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no huh huh

Minä ainakin lähtisin liikkeelle perusruuminrakenteesta ja lihastyypistä. Esim minusta ei saa millään siroa pientä balleriinaa kun olen tyypillinen pikajuoksiavartalo jo luonnostaan. Eli kyllä asiat luonto päättää puolestasi nostele sinä vaan painoja. ja jos olet tyypiltäsi hennompi niin et "vahingossa" saa liian isoja lihaksia. Se vaatii kaikille työtä. Lähde liikkeelle päätöksestä että löysät pois niin ollaan jo pitkällä. Mäkin välillä peilin edessä jännittelen lihaksia ja :hyper: tavote on että seuraavaksi ne näyttäisi jännittämättä samalta .. eikä peppu roikkuis.:rolleyes:

anteeks mut mun korvaan pistää vaan ikävästi et haluu ikäänku olla jonku toisen vartalossa...et varmasti asiaa näin kärjistetysti ees tarkota, mut muistathan ystävä rakas että tulokset ja hyvä olo on pysyvämpiä,ja ennenkaikkea todellisempia jos etsii itelleen oman tavan sämplätä näitten kaikkien treeni,ravinto ja lepo juttujen kanssa...mun mielestä silläei sais olla niin kovaa yhteyttä siihen ulkonäköön...kisaajat tietty erikseen..
treenaatko sen takia että saisit tuollasen vartalon?sellasen vinkin haluaisin antaa, että mieti oikeesti pidätkö treenaamisesta,miten saat siitä tehtyä itelles mukavampaa ja sellasta että jaksat ja haluat siitä elämän tavan tehdä?
ite esimerkiks reenit maistuu paljon peremmin ku pää asias vaan punttailen, ennen tein aerobosta säännöllisesti (tätä "pakkoliikuntaa" mulle) 3-4krt viikossa,nyt tasan sillon ku itestä hyvältä tuntuu ja aina rauhallisempaan tahtiin ku ennen...mua on monesti helpottanu näis "valinnoissa" et miettii että entä 5 vuoden päästä? tai 10? en juokse nyt viikossa 5krt 30min koska en usko että sisimmässäni haluan siitä itelleni elämäntvana tms...
toivottavasti pointti selkis :)

Kun mä katson mitä tahansa kaunista, timmiä naista, mä ajattelen, että tohon mä haluaisin päästä. Se ei kuitenkaan ole mun tavoite. Mun tavoite on yksinkertaisempi ja helpompi toteuttaa. Se on: syö hyvin ja siististi, lepää, tee täysillä mutta varioiden treeniä, yritä kuunnella kroppaa ja anna anteeksi itsellesi elämäniloiset repsahtelut viinin ja jäätelön kanssa.

Sit mä toivon, että saan parhaan mahdollisen irti kropastani, joka on lyhytselkäinen, mutta pitkä- ja voimakasjalkainen ja taipumuksiltaan keskeltä paksuuntuva. Persettä olen jo hiukan saanut, käsivarsissa alkaa olla lihaakin ja se kaikista tärkein - selkä - alkaa melkein erottua makkaroiden sulaessa. Voi onnea! :lol2: :)

Jos tavoittelisin noita vartaloita, olisin aina onneton. Kun tavoittelen muutosta omassa kropassa, se on paljon helpompaa. Pitää vaan ottaa paljon kuvia välivaiheista, koska silmä tottuu niin nopeasti!

Jos tavoittelisin noita vartaloita, olisin aina onneton. Kun tavoittelen muutosta omassa kropassa, se on paljon helpompaa.

Amen.

... ja pakko on myös kysyä, miksi ne tavoitteet ovat vain ulkonäköpuolella? Miksei voisi - esnin sanoja lainatakseni - syödä hyvin ja siististi, levätä, tehdä täysillä mutta varioiden treeniä, yrittää kuunnella kroppaa ja antaa anteeksi itsellesi elämäniloiset repsahtelut viinin ja jäätelön kanssa? Koska jos näin tekee ja keskittyy terveyden kohentamiseen ja jaksamisen lisäämiseen, paranee kroppakin takuuvarmasti siinä sivussa.

Mun mielestä voi ihan hyvin ottaa itselleen idolin ja koittaa päästä samaan pisteeseen kuin se idoli.

Sehän on ihan tosi, ettei toisen kroppaa voi itselleen saada.

Aluksi voi miettiä omat hyvät ja huonot puolet. Lähteä siitä sitten tekemään työtä oman kuntonsa eteen.

Zone-sarja -42%
NEG
- maha
- selkämakkarat
- lyhyt selkä
- ranteet naksuu
- kestämättömät polvet, vaikka ihan nätit
- olkapää kipuilee
- kaksoisleuan lievettä
- kova hikoilemaan

POSIT
+ lihaksikkaat jalat
+ aikamoisen vahvat kädet näin lyhyeen varteen
+ selässä näkyy jo vähän jotain lihaksen aavistusta
+ tukka vaan kasvaa
+ grippi vahvistunut kivasti
+ kiva naama
+ terveen värinen
+ hyvä ryhti (parempi)
+ iho hyvässä kunnossa

MITÄ HALUTAAN
Vyötärö, joka erottuu ja lihasta joka paikkaan vähän lisää. Vahvuutta ja ryhtiä. Olkapäät ja polvet, jotka ei temppuile.

Tällanen tuli mun listasta. Tehköön perässä ken uskaltaa ja viitsii. :piis: :haart:

eli miten päätän itselleni tavoitteen jonka saavuttaminen on (minulle siinä tilanteessa ja niillä toimenpiteillä) mahdollista?

Tässä on vuosien saatossa alotettu kerta jos toinenkin ja sen mitä kuvittelen oppineeni on että ensimmäinen tavoite kannattaa olla sellaisten myönteisten rutiinien :hyper: luominen ja omaksuminen. Minulla helpoin tapa on paljon mutta matalatehoisia treenejä; kun teho ja kesto luonnostaan kasvaa jää osa kerroista pois tai sitten joksikin pitkä-venyttely-saunalla -suorituksiksi ja niin sen pitää olla, kova treeni vaatii myös pitemmän palautuksen.
Sitten kun liikunta-ravinto-lepo on tasapainossa niin eiköhän niitä tavotteita keksi...

Voin, esni, vähän varastaa sinulta, vartalotyypeissämme on ilmeisesti jotain varsin samanlaista! (tosin minä olen optimisti :D)

NEG
- maha
- selkämakkarat
- lyhyt selkä
- ranteet ja etenkin nilkat naksuu
- kestämättömät polvet, ja leikattu on rumakin
- olkapää kipuilee, reumaattinen niveltulehdus muutamassa nivelessä
- todella pitkänomainen ja alaskiinnittynyt hauis, vaikea saada muotoa
- lattaperse
- jättiutareet
- jo kasvuiässä syntyneet raskausarvet, onneksi ei ole aikuisiällä tullut lisää

POSIT
+ lihaksikkaat jalat, etenkin pohkeet
+ vatsa- ja selkämakkaroista huolimatta varsin erottuva vyötärö (edestä ja takaa)
+ pitkät raajat, esteettisesti kiva juttu, vaikka ei voimahankinnassa ihan paras
+ selässä näkyy jo vähän jotain leventymistä
+ nätit olkapäät ja solisluut, ojentaja erottuu
+ tukka ja kynnet vaan kasvaa
+ grippi vahvistunut kivasti
+ hyvä ryhti
+ iho hyvässä kunnossa, etenkin kasvoissa
+ hyvä palautumiskyky, etenkin anaerobisesta treenistä
+ sairastelee vähän, jos lainkaan
+ notkeus
+ veden taju

MITÄ HALUTAAN
Etenkin sivuprofiilista vatsanseudun ja alaselän litistymistä (timmi fitnesskeskivartalo) ja lihasta joka paikkaan vähän lisää, peppuun enemmänkin. Vahvuutta ja ryhtiä. Olkapäät, polvet ja selkä, jotka ei temppuile. Rasvaa pois, ihan reilu määrä. Tanssitaitoa, ehkä akrobaattisiakin taitoja (nämä ovat minulle tosi haastavia). Haluan olla itseni näköinen, vain vähän paranneltu :D .

Viimeksi muokattu:
Caitlyn: mä jätin suosiolla raskausarvet ja sellu - äh, tarkoitan ihon väliaikaiset häiriötilat - pois listasta. Hassu juttu muuten: mulla on vain oikean ulkoreiden "satulassa" selluraita, vasen on tyylikkään linjakas. Jos mun säärtä halutaan joskus kuvata, pitää muistaa tämä. BUAHHAAHAA! :D :evil:

Mutta hassua, miten samantyylisiltä meidän kropat - ja jopa ongelmat - kuulostavat. Näytämmeköhän kuitenkin sitten ihan erilaisilta? :)

Olisihan noita positiivisia asioita tullut enemmänkin... Olen sen verran itse- (täytä sananloppu itse). Mutta laitoin lähinnä tuohon ihanteeseen pääsemiseen vaikuttavat asiat. Ehkä mulle tärkeät on myös erittäin sirot kädet, ranteet ja nilkat. Tosin tällä hetkellä ne tekee vain hallaa, kun vertautuvat muuten pursuilevaan varteen... :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nilkat ja ranteet ovat pienet minullakin - ja jossain määrin epäsuhdassa kehon nykyiseen tilaan :D. Hupaisaa!

anteeks mut mun korvaan pistää vaan ikävästi et haluu ikäänku olla jonku toisen vartalossa...et varmasti asiaa näin kärjistetysti ees tarkota, mut muistathan ystävä rakas että tulokset ja hyvä olo on pysyvämpiä,ja ennenkaikkea todellisempia jos etsii itelleen oman tavan sämplätä näitten kaikkien treeni,ravinto ja lepo juttujen kanssa...mun mielestä silläei sais olla niin kovaa yhteyttä siihen ulkonäköön...kisaajat tietty erikseen..
treenaatko sen takia että saisit tuollasen vartalon?sellasen vinkin haluaisin antaa, että mieti oikeesti pidätkö treenaamisesta,miten saat siitä tehtyä itelles mukavampaa ja sellasta että jaksat ja haluat siitä elämän tavan tehdä?

lähinnä pohdin sitä että miten noiden kahden naisen treenitavat yms. eroaa toisistaan ja sitä kumpaan suuntaan omalla kohdallani kannattaisi pyrkiä...tai siis kumpi lopputulos olisi todennäköisesti lähempänä totutta.
musta on hyvä verrata välillä itseään muihin, koska sitä tuppaa oleen paljon kriittisempi itselleen. siten voi joskus yllättyä positiivisestikin ja huomata vaikka omistavansa melkein yhtä tiukan vatsan kuin ihailemallaan henkilöllä ...ehkä:evil:

ja mulla valitettavasti treenit yms. jää kovin minimalistisiksi kun alan miettiä että tätä nyt sitten pitäisi jatkaa seuraavat 10v. terveellisen ruokavalion noudattamisessa ei sitten samaa ongelmaa olekkaan, siitä on helpompaa muodostaa itselleen mielekästä ja sitä huomaa heti kun on syönyt oikein voivansakkin paremmin.

oukei, en tosiaankaan pahalla tarkottanut.. :) tosta ite kysymyksestä on mun mielestä näin noobiena ainakaa alkjaa vastailemaan,jokaisen keho ja genetiikka on ni erilainen, ja tietty omat henk.koht mieltymyksetki varmaa vaikuttaa, ainakaa en ite eniten nauti olkapää reenistä-> ne raukat jää vähimmälle..:(

mitä jos ettisit sen itelles parhaalta tuntuvan tavan ja sithän se näkis miten upeen kropan voit ite saada!

lähinnä pohdin sitä että miten noiden kahden naisen treenitavat yms. eroaa toisistaan ja sitä kumpaan suuntaan omalla kohdallani kannattaisi pyrkiä...tai siis kumpi lopputulos olisi todennäköisesti lähempänä totutta.
musta on hyvä verrata välillä itseään muihin, koska sitä tuppaa oleen paljon kriittisempi itselleen. siten voi joskus yllättyä positiivisestikin ja huomata vaikka omistavansa melkein yhtä tiukan vatsan kuin ihailemallaan henkilöllä ...ehkä:evil:

ja mulla valitettavasti treenit yms. jää kovin minimalistisiksi kun alan miettiä että tätä nyt sitten pitäisi jatkaa seuraavat 10v. terveellisen ruokavalion noudattamisessa ei sitten samaa ongelmaa olekkaan, siitä on helpompaa muodostaa itselleen mielekästä ja sitä huomaa heti kun on syönyt oikein voivansakkin paremmin.

Noiden ero on se, että toinen treenaa tosissaan ja toinen siksi, että pysyy kroppa ees jonkinlaisessa kuosissa.

Ashleyllä ei ole paljoakaan lihasmassaa eikä ole kireä. Hoikassa kunnossa kyllä, mutta tuollaista voi saavuttaa ilman sen kummempaa vaivannäköä. (Tietty, jos on hirveän ylipainoinen voi tuon saavuttaminen olla suurenkin vaivan takana.)

Mari Kudla taas on ihan selvästi lihaksikas, ja naiselle tuollaisen lihasmassan saavuttaminen vaatii tavoitteellista ja määrätietoista treenaamista. Rasvaprosenttikin on joissain kuvissa aika alhainen, mikä yleensä tietää dietaamista.

Ei kannata turhaan miettiä sitä ajan kulua. Mietit mitä haluat ja teet työtä sen eteen. Kenellekään ei lihakset kasva yhdessä yössä, joten huomaamatta ei tuloksia tule. Naisen on muutenkin vaikea kerryttää lihasmassaa, koska hormonitoiminta ei ole siihen kovin sopiva.

Nuo sun esimerkit ovat treenaamista täysin erilaisilla tavoitteilla.

Näyttää olevan taas kivasti erilaisia tapoja matkata kohti tavoitettaan :) .

Mua alkaa aina ahistaa, jos ajattelen kamalan pitkälle ajassa eteenpäin ja sitä kokonaistyömäärää. Olenkin oppinut omalla kohdallani sen, että tavoitteen asettamisen jälkeen aletaan työstää siihen pääsyä osatavottein. Eli esim. aluksi pyrin säännölliseen liikuntaan, sitten alkaa säännöllinen yksinkertainen saliohjelma ja muu liikunta yhdessä, sitten ryhdyn miettimään miltä mikäkin tuntuu ja mitä tykkään tehdä ja mitä en todellakaan tykkää tehdä (kokeilla pitää muutaman kerran, ennenkuin voi heittää asian tunkiolle) ja teen siitä pidemmälle viedyn ohjelman. Sitten lähden tekemään tästä mielekästä ja vaihtelevaa, jotta mielenkinto pysyy yllä ja asettamaan niitä suurempia välitavotteita ja oman kropan käydessä tutummaksi pääsen kokoajan lähemmäksi minulle sopivinta tapaa elää treenaten.

Okei, myönnän, että mun motivaatio on aikalailla fiilispohjanen ja kaikki ulkonäköön liittyvät seikat tulee sitten positiivisena sivutuotteena. Se kokonaistavoitekkin on lähinnä sellainen, että miltäköhän koostumukseltaan tietynlaisessa kropassa tuntuisi elää. Ja sehän jo tiedetään, että perusterveellinen ruokavalio tuntuu hyvältä ja sitä sillon jaksaa ylläpitää.

Nojoo...tälläsiä ajatuksia tänään.

Nuo sun esimerkit ovat treenaamista täysin erilaisilla tavoitteilla.

nimenomaan valitsinkin kaksi hyvin erinlaista ja silti mielestäni ainakin treenattua kehonkuvaa, koska mielestäni kummatkin kropat ovat omalla tavallaan kauniita.

kyllä kai kummatkin ovat nähneet vaivaa saavuttaakseen omanlaisensa ulkomuodon, mutta onko siis ainut ero yksinkertaisesti vain siinä että Mari on treenannut enemmän kuin Ashley? vai joutuuko Ashley diettaamaan kokoajan tms. pitääkseensä itsensä sekä hoikkana että treenattuna...mitä luulette?

:hyper: antakaa mäkin teen mäkin haluun!

plussat:
-hartija linja

...joo`o, en sitten keksinyt enempää joten keksin uuden sarakken...
kehityskelpoiset:
-notkeus
-ryhti
-peppu
-vatsa
-lyhyt varsi (lihakset erottuu helpommin)

miinukset:
-pienet rinnat
-suhteessa muuhun kehoon paksut reidet (liian lyhyet sääretkin)
-hiukset (ei kasva!)
-kuiva/herkkä iho

haluan:
piukka pyöreä peppu. kapea uuma ja erottuvat vatsalihakset. solakat, jäntevät reidet. kauniit, pitkät ja erottuvat lihakset, ryhdikäs ja sopusuhtainen olemus. pienempi rasvaprosentti.

Eli toisin sanoen treenaaminen on sinulle vain "pakollinen paha" matkalla kohti unelmavartaloa? :rolleyes:

Voisin tältä istumalta luetella useitakin asioita, jotka tekevät treenistä mielekästä (ja joiden IMO pitäisi painaa vaa'assa vieläkin enemmän kuin ulkonäköasioiden): ryhdin paraneminen, kunnon koheneminen, voimien lisääntyminen (auttaa ihan jokapäiväisessä elämässä kauppakassien kantamisesta lähtien), luuston vahvistuminen...

Jos punttitreeni on sinulle, lumicki, ikävää pakkopullaa ja sen jatkaminen "seuraavat 10v" (itse asiassa koko elämän ajan, "varastoon" kun ei voi treenata) ahdistaa noin kovin, niin suosittelen kyllä lämpimästi, että suuntaudut mieluummin sellaisiin liikuntalajeihin, joista oikeasti pidät. Punteilla treenaaminen on toki erinomainen liikuntamuoto, mutta mikään ainut autuaaksitekevä juttu ei se(kään) ole.

Latest posts

Back
Ylös Bottom