vartalolyönnit vaparissa??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja posla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ööö... No siis kyllähän ne rystysiä suojaa ihan riittävästi. Kavereiden kanssa treenaaminen niillä on kyllä taidetta, kun ihan noilla harjoitushanskoillakin(joissa on "isot" pehmusteet rystysten kohdalla) tulee väistämättä mustisilmiä/ruhjeita jo kevyessä tekniikka muksimisessakin. Nyrkkeilyhanskoillakin meinaa lähteä joskus taju semitiukassa sparrissa niin en edes uskalla kuvitella miten noilla vaparihanskoilla kävisi :hyper:
Varsinkaan ottelussa oikeilla hanskoilla :rock:. No ehkä vielä joskus lähden kokeilemaan...

mulla on vaan noi rystyset aika heikot. Tai oikeammin niiden nivelpussit, arsyyntyvat helposti esim sakin paukuttamisesta, turpoavat,jne...

Kaikki mun tuntemat nyrkkeilijat ovat jarjestaan sanoneet, etta ei ikina matsia noilla vaparihanskoilla.

joo tossa vartalolyönnissä joutuu sellaseen asentoon helposti että polvea/kyynärpäätä/clinchiä/alasvientejä tulee helpolla.. matossa sit vartaloiskut onkin tehokas tapa saada paketti auki

mulla on vaan noi rystyset aika heikot. Tai oikeammin niiden nivelpussit, arsyyntyvat helposti esim sakin paukuttamisesta, turpoavat,jne...

Kaikki mun tuntemat nyrkkeilijat ovat jarjestaan sanoneet, etta ei ikina matsia noilla vaparihanskoilla.

Juu, joskus kun kävin vaparin alkeiskurssin niin opetettiin että "takakäsi ei ikinä yllä pidemmälle kuin etukäsi" ja "kaikki osaa lyödä, painitaan nyt vaan". Itse juuri nyrkkeilypuolelta haluaisin joskus uskaltautua kokeilemaan vaparia kehään asti jotta pääsisi kokeilemaan mitä itse/muut kestää noilla hanskoilla :rock:
Ensin vain pitäisi jaksaa treenata kuntoa niin paljon että olisi edes kilpailukunnossa taas ja sitten vielä painia sen verran ettei jää mattoon jumiin. Saas nähdä tuleeko ikinä mitään.

Nostetaas vähän. Juuri katsottuani uusimman K-1 Max:in, niin huomasin että aivan jokaisessa ottelussa porukka kyllä mätki ja lujaa vartaloon, ja K-1 säänöillähän saa antaa polvea turpaan niin uskallan epäillä, että vartalolyöntien vähäisyys ei johdu siitä että pystyottelu tilanteessa voisi tulla polvea naamaan. Jos ammattilais K-1 ottelijat eivät sitä polvea onnistu lyöjän naamaan iskemään, en usko että vapaaottelussa se sen suurempi vaara on.

Uskaltaisin veikata, että vapaaottelussa vartalolyöntien vähäisyys johtuu itse vapaaottelu hanskoista. Tai siis tarkemmin niiden pienuudesta, sillä ammattilais hanskat ovat aika saatanan ohuet, niin en usko että kukaan haluaa ottaa riskiä lyödä paljoa vartaloon jolloin jos vastustaja sattuu lyömään päähän on suuri riski että taju lähtee. Mutta toisaalta hanskojen ollessa ohuet luulisi myös lujan vartalo lyönnin tekevän enemmän damakee.

Veikkaanpa siis että ottelijat pelkäävät enemmän sitä vastustajan lyöntiä joka tulee päähän, eikä sitä polvea, sillä iskujen vaihtaminen on vähän eri juttu nyrkkeily hanskoilla kuin ammattilas vapaaottelu hanskoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tsekkaas myös thainyrkkeilyä, jossa saa päästä ottaa kiinni ja vetää alaspäin kohti polvipotkua. Ei sielläkään hirveän usein vartalolyöntejä näy. Toisaalta siellä voi vetää myös kyynärpäätä vastapalloon, jos suojaus putoaa ja etäisyys on molemmille sopiva.

Toinen mielenkiintoinen näkökulma noista hanskoista olisi, että jos ohuilla vaparihanskoilla lyökin vartalokoukun vastustajan kyynärpäähän, niin siinä onkin käden luut helposti murtumassa. Oletteko samaa mieltä?

Suositut

Back
Ylös Bottom