Varoitus: suomalaiset luottokortit ulkomailla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dopey
  • Aloitettu Aloitettu

Dopey

Easy like Sunday morning
Ikä
54
Kaupunki
US of A
Olen USAssa tällä hetkellä Nordean Mastercardin kanssa, enkä pysty maksamaan sillä hotellia (Hyatt). Nordea kertoi, että missään ko. ketjun hotellissa ei voi maksaa Nordean korteilla ja samaa ongelmaa on muidenkin ketjujen kanssa. Pitkällisen selvittelyn jälkeen on ilmennyt, että sekä Visa että Mastercard ovat ottaneet käyttöön jonkun uuden autentikointisysteemin, jota Nordea ei tue. Kortilla saa toki automaatista käteistä, mutta hotelli on sen verran kallis, että nostoja pitää tehdä nostorajoitusten vuoksi monta ja jokainen niistä maksaa monta taalaa. Facebook-kaverien kanssa asiasta keskustellessa on käynyt ilmi, että samaa ongelmaa on esiintynyt saman pankin Visa-korttien kanssa esim. UK:ssa - joissain paikoissa toimii ja toisissa ei.

Ainakin itselleni on tullut yllätyksenä, että nykyään ei ole enää mitään manuaalivaihtoehtoa kuten aikaisemmin - jos homma ei maksupäätteellä onnistu, niin se oli sitten siinä. Ainakin itseäni kiinnostaisi tietää, koskeeko tämä vain Nordeaa vai onko muissa maissa ja muidenkin suomalaisten pankkien korteilla esiintynyt vastaavia ongelmia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla tuli jo viime keväänä eteen että briteissä ei mennyt nordean visa läpi. Oli siellä päässä käsitys että nordean systeemisssä vika, kun taas nordealla väittivät toista. Nythän ei montaa viikkoa sitten tuli nordealta tiedote että voit sitä korttia itse verkkopankissa rajoittaa esim. että ei ostot mene aasiassa läpi tai vaikka venäjällä. Ja sitten jos taas haluat että menee niin verkkopankissa voi sitä muuttaa taas toiseen asetukseen.

Aika mielenkiintoista, jotenkin luullut että Visa käy aina ja kaikkialla. Tosin Amexi varmaan tossa tilanteessa paikkaisi tilannetta.

Nordea MasterCard ja Nordea Visa Electron Islannissa --> Ei ongelmia credit-, debit- tai nostoasioissa.

Ja täällä jopa vingutetaan (ilman, että tarttis mitään allekirjottaa), jos jostain syystä ei näpyttelyllä mene läpi. (Toki maksupäätteellä siis...)

En tiedä mahdoinko ymmärtää jotain väärin. Siltipä: Ei vielä pienintäkään onkelmaa Nordean MasterCardin kanssa (paitsi se, että nostaminen maksaa joka v*tun kerta --- mutta se on ominaisuus, ei vika).

Hyvä silti tietää, niin pidän vastaisuudessa silmät ja korvat auki :)

Ite olin pari viikkoa sitte kanadassa ja jenkeissä eikä kummassakaan ollut kyllä mitään ongelmaa nordean mastercardin ja business mastercardin kanssa.

Ite olin pari viikkoa sitte kanadassa ja jenkeissä eikä kummassakaan ollut kyllä mitään ongelmaa nordean mastercardin ja business mastercardin kanssa.
Mullakin on toiminut täällä kortti kaikkialla muualla paitsi hotellissa. Sekä verkon kautta varatessa että respassa maksaessa Nordea hylkää maksupyynnöt omien sanojensa mukaan puuttuvan terminaalitunnisteen takia. Makselin just loppulaskun pois käteisellä joten ei tuo nyt maailmaa kaada, vaikkei koko täälläoloaikana voinutkaan maksaa mitään huoneen laskuun koska huoneen tiedoissa ei ollut hotellin näkövinkkelistä validia luottokorttia.

Kai sitä pitää varuiksi hankkia Amex jahka on taas Suomessa jos näitä reissuja tulee lisää.

Kaakkois-Aasiassa Nordean tavallisella electronilla ei ole ollut ongelmia, mutta kaveri on paikoitellen ollut kusessa saman pankin debit-korttinsa kanssa.

Mitenkähän uusi tuo uudistus on? Itellä nimittäin ei ollut USAssa mitään ongelmia viime kesänä, heinä-elokuussa. Maksuvälineinä Nordean MasterCard ja Visa Electron.

Mulla on kerran käynyt niin, että jenkeissä kaupan kassa ei tunnistanut mun pin-koodia, mutta silloin myyjä sivuutti sen perinteisellä allekirjoituksella. Silloin korttina taisi olla Visa Electron, Nordean. Olen matkustanut kyllä siellä ja kanadassa paljon, ja muuten ei ole ikinä ollut ongelmia Nordean Mastercardin , eikä muidenkaan korttien kanssa.

Ei mullakaan ole Nordea Masterin kanssa ollut missään ikinä ongelmia (Eurooppa, USA & Kanada, Australia)... Sen sijaan isosti kiukuttavat verkkokaupat, jotka Masterilla maksettaessa haluavat lisävarmennuksen pankkitunnuksilla. Mitä hyötyä on luottokortista, jos sillä pelkästään ei voi maksaa?!!

Ei mullakaan ole Nordea Masterin kanssa ollut missään ikinä ongelmia (Eurooppa, USA & Kanada, Australia)... Sen sijaan isosti kiukuttavat verkkokaupat, jotka Masterilla maksettaessa haluavat lisävarmennuksen pankkitunnuksilla. Mitä hyötyä on luottokortista, jos sillä pelkästään ei voi maksaa?!!

Vaihda verkkopankista asetuksia. Muistelisin, että itse olen jokus vaihtanut sieltä ja sen jälkeen ei ole tarvinnut tunnareita.

Ongelmia Nordean Mastercardilla on ollut kerran Chicagon kentällä. Ei pystynyt maksamaan muutaman dollarin ostosta omalla eikä vaimokkeen kortilla. Amexilla sai maksettua.

Kyseessä on mastercardin ongelma, alkanu 8.3. Ongelma esiintyy satunnaisesti ja ei tosiaan vaikuta muualla kuin maksupäätteillä. Korjausta ootellessa...

Olen viettänyt koko alkuvuoden jenkeissä ja maksanut kaikkialla Danske Bankin Mastercardilla. Toistaiseksi ei mitään ongelmia.
Ärsyttää vaan bensa-automaattien area code verification. Se ei toimi juuri missään suomalaisella kortilla, joten pitää aina maksaa sisälle tankatessa.

Sen sijaan isosti kiukuttavat verkkokaupat, jotka Masterilla maksettaessa haluavat lisävarmennuksen pankkitunnuksilla. Mitä hyötyä on luottokortista, jos sillä pelkästään ei voi maksaa?!!

Tämä verkkopankkitunnistus ei johdu verkkokaupoista vaan korttiturvallisuusstandardeista. Mastercard secure 3d vaatii lisätunnistuksen CCV koodin lisäksi. Tällöin verkkokauppa saa halvemmat transaktiomaksut ja korttiyhtiö vastaa kaikista mahdollisista väärinkäytöksistä.

Ensimmäistä kertaa Nordean Visa Gold credit/debit - kortin kanssa tuli vastaan automaatti, josta ei saanut rahaa. Tämä siis Budapestissä, suurehkossa kauppakeskuksessa. Tunnisti kyllä kortin, mutta ei saanut prosessoitua nostoa jostain syystä kummaltakaan puolelta. Toisen pankin automaatti samassa kauppakeskuksessa sitten antoi mukisematta rahaa. Lompakossa on ko. kortin lisäksi Amex Gold, näillä on pärjännyt varsin mainiosti. Molemmissa korteissa on helvetin hyvä matkavakuutus, tosin Amexin vakuutus edellyttää että matkasta tietty osa on maksettu Amexilla, Nordealla taas ei.

Tuo vakuutus on siis mielestäni ihan oikeasti helvetin hyvä etu noissa gold - korteissa, muutenhan noilla ei kummempaa eroa ole.

Viisi vuotta takaperin jo oli epäluotettavuutta Nordean masterin kanssa... nyt viimeiset kolme vuotta ollut kukkarossa molemmat, OP:n visa debit/credit ja Nordean Mastercard debit/credit. Ja täytyy kyllä sanoa että melko usein täytyy toista korttia käyttää kun toinen ei toimi. Kertaakaan ei ole vielä käynyt niin ettei kumpikaan ole toiminut.

Yhden kortin kanssa en enää reissaisi edes keskieuroopassa. Päällekkäiset vakuutukset noissa goldeissa tietty on, mutta varmuus on paras.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom