"Vapaavuoroja" Turussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stoney
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Joo-o, eli tietääkö kukaan et olisko Turussa (tai Turun seudulla yleensä) mitään treenisalia jossa vois käydä periaatteessa omin nokkineen treenaamassa? Ilman että tarttis kuulua mihinkään ns. treeniryhmään, ja että sais treenata ilman valmentajaa? On nyt 12 vuotta takana karatea, enkä usko et sen lopettamisen jälkeen löytyy ihan heti sopivaa lajia.. Thai boxingissa kävin kerran, mut siinä ottelutyyli potkuja ja lyöntejä myöten on aivan erilainen, enkä viittis enää kaikkea uudestaan opetela. Eli jos jollain olis tietoa ns. vapaavuoroista jossain Turun lähettyvillä ni viittiskö vähän antaa infoa? Jos nyt tajusitte jutun juonen niin kiitos jo etukäteen..

Stoney sanoi:
Joo-o, eli tietääkö kukaan et olisko Turussa (tai Turun seudulla yleensä) mitään treenisalia jossa vois käydä periaatteessa omin nokkineen treenaamassa? Ilman että tarttis kuulua mihinkään ns. treeniryhmään, ja että sais treenata ilman valmentajaa? On nyt 12 vuotta takana karatea, enkä usko et sen lopettamisen jälkeen löytyy ihan heti sopivaa lajia.. Thai boxingissa kävin kerran, mut siinä ottelutyyli potkuja ja lyöntejä myöten on aivan erilainen, enkä viittis enää kaikkea uudestaan opetela. Eli jos jollain olis tietoa ns. vapaavuoroista jossain Turun lähettyvillä ni viittiskö vähän antaa infoa? Jos nyt tajusitte jutun juonen niin kiitos jo etukäteen..

Ikävuosia 17, halu treenata mutta ei viitsis enää uutta lajia opetella..
Niin nuori, niin kyyninen :)

Ja viestini informaatioarvo pyöreät nolla.

Omoplata sanoi:
Ikävuosia 17, halu treenata mutta ei viitsis enää uutta lajia opetella..
Niin nuori, niin kyyninen :)

Ja viestini informaatioarvo pyöreät nolla.

Samaa ajattelin minkäkin!

Mitä olit ajatellu treenaavan? Miks lopetit Karaten jos et haluu mitään uutta oppia? Ihan reippaasti vaan Muay-Thai alkeiskurssille, kyllä se ottelutyyli löytyy nopeemmin ku arvaat!

:offtopic:
Pakko kysyä: oletko harrastanut karatea 5-vuotiaasta asti säännöllisesti, välissä ei kummempia taukoja? Aika hieno pohja jatkoa ajatellen :worship:

Jep jep.. no ikävuosia on siis 18 ( oon vaan unohtanu päivitellä tietoja ) ja oon siis 6-vuotiaasta asti karatea harrastanut. No nyt sitten salin otteluryhmä hajosi, eikä nämä treenit enää oikeen vastannu mun toiveita. Otteluryhmässä tuli treenattua kolmisen vuotta, ja kehitystahti otti melkoisen piikin.. Lopettaminen oli siis ihan oikeasti helvetin vaikeeta, koska treenaaminen on ollu sen verran kauan osa mun arkirutiinia. Mut siis pääasiassa en halua 12 vuoden jälkeen muuttaa tyyliä, koska tää tuntuu niin luonnolliselta. Mulle valitettiin thai nyrkkeilyssä heti siitä et toinen kylki on liikaa edessä, ja et kiertävässä potkussa tukijalka tekee kuulemma ihmeellisen koukun.. Näin mut on opetettu potkimaan ja tykkään vanhasta tyylistä. Mulla ei oo mitään thai nyrkkeilyä eikä mitään muutakaan vastaan, mut alkeiskurssi on vaan niin turhauttava jotenkin. Teen heidän mielestään kaiken päin persettä, mut ei oo helppoo ku on 12 vuotta jyystäny täysin eri tyylillä.. Siks haluisin tietää mahdollisista vapaavuoroista.

PS.
Ja jos joku nyt luulee ni en ole mikään hippakosketuskaratetreenaaja, vaan kunnon kontaktilla oppinu ottelemaan, ja näin haluan tulevaisuudessa jatkaakin. Enkä siis myöskään etsi minkään lajin alkeiskurssia, koska nautin omalla tyylillä ottelemisesta. Sori nyt jos kuulosti "omakehulta", en ainakaan tarkottanu sellaseks..

Kaarinan squash-hallilla treenaa porukka. Vapaaottelua, pystymatsia, painia ymym. Jotkut ihan omiaan, yleensä treenit vähän kaikkien ehdotusten mukaan. Ei mitään tyylisuuntarasisimia. Koita heistä ottaa selvää, eikä muuten maksa juuri mitään (20 euroa vuosi tjsp.).

Ihan pirun hyviä pari jätkää tossa porukassa, osa taas aika alottelijoita. Eivät tietenkään välttämättä huoli mukaan, mutta jos tosissaan treenaat, ottavat varmasti mukaan, ovat mukavia sällejä.

Mutta miksi ei parantaa tekniikkaa jos se on mahdollista? Mä kyllä voisin vannoa että jos sä treenaisit muay-thaita taikka kikkarii puol vuotta, ni olisit luultavasti unohtanu suurimmat "virheet" mitkä teet nykyään. Mutta mutta, jos sä et halua oppia uusia asioita ni omapahan on asiasi...

Mulle pikkulinnut laulo että Virusmäen Budohallilta tuskin tulee kukaan pois ajamaan, vaikkei siellä virallisesti vapaavuoroja olekaan...

Tietty jos sääntöjen mukaan menee niin etsii sieltä halvimman seuran ja liittyy siihen, mut ei käy treeneissä jos ei nappaa ja on silti oikeutettu vapaavuoroihin.

Kokeilisit potkunyrkkeilyä, jossa potkut ovat lähellä tai täysin karatepotkuja. Myöskin otteluasento on sivuttaisempi kuin thaissa. Kannattaa kokeilla, voisit tykätä. Mutta jos ei ole valmis ollenkaan oppimaan uutta ja erilaista niin unohda.

Onhan se ihan ymmärrettävää että jos haluaa huvikseen sparrailla omalla tyylillä niin vituttaa jos ruvetaan väkisin tunkemaan johonkin thaikku- tai kikkarimuottiin. Siellä kuitenkin potkitaan niillä tekniikoilla jotka toimii parhaiten thaikku- tai kikkarikehissä.

Edit: Jasse, osaatko sanoa paljonko tyypillisesti vaparin pystytreeneissä kiinnitetään huomiota esim. potkutekniikkaan? Tuleeko karate(tai thaikku tai kikkari)potkijalle sanomista tekniikasta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meidän (GB-gym Hki) treeneissä lyöminen on ehdottomasti pää prioriteetti pysty mätkimisessä, polvipotkujakin on alettu huomioimaan ja kyllä potkutekniikkakin opetetaan. mutta potkut eivät ole todellakaan terkein taito MMAssa.

Sanomista tulee jos tukijalka ei kierry, ja tottakai kaikkille yritetään opettaa tehkasta vartalonkäyttöä oli kyseessä sitten potku, lyönti tai guardin ohitus.

Jasse Junkkari sanoi:
Meidän (GB-gym Hki) treeneissä lyöminen on ehdottomasti pää prioriteetti pysty mätkimisessä, polvipotkujakin on alettu huomioimaan ja kyllä potkutekniikkakin opetetaan. mutta potkut eivät ole todellakaan terkein taito MMAssa.

Sanomista tulee jos tukijalka ei kierry, ja tottakai kaikkille yritetään opettaa tehkasta vartalonkäyttöä oli kyseessä sitten potku, lyönti tai guardin ohitus.

Eli siis puhutko nyt ihan potkunyrkkeilystä? Haluaisin vaan pitää tietyn vapauden treenaamiseen, mut jos potkunyrkkeily muistuttaa karatea yhtään niin vois siinä tapauksessa kiinnostaakin.. En ole sulkenu pois mitään uusia lajeja, kaikkeahan voi koittaa ainakin kerran. Ensimmäisen treenikerran perusteella en tykänny thainyrkkeilystä, ja oon aina ollu siinä luulossa et potku- ja thainyrkkeily muistuttaa hyvin paljon toisiaan. Mut jos ei, niin se vois sopia mulle paremmin..

Äsken puhuin MMA/vapaaottelu-treenien sisällöstä.

Kickboxing eroaa kyllä perinteisestä muay-thaista ainakin otteluasennon suhteen. Olen antanut itseni ymmärtää että KB on nykkeilyllisempää kun MT jossa suurin merkitys on perus kierto- ja etupotkuilla. Johtuu kaiketi pisteytyksestä,kussakin lajissa tietysti treenataan niitä juttuja millä ne kisat voitetaan.

Perus potkunyrkkeily on tosissaan kehittynyt karatea ja nyrkkeilyä yhdistelemällä,ja laji tunnettiinkin joskus nimellä full-contact karate. KBssä voi kilpailla monilla eri säännöillä, ja kuten sanottu, säännöt/pisteytys muokkavat myös otteluasentoa, liikkumista,yms.
Luulen että KB vyökokeissa vaadittavat taka-,kirves,-kääntö,-hyppypotkut luistavat sinunlaiseltasi karatekonkarilta kuin vettä vain!

Lisätietoja potkunyrkkeilystä; www.kickboxing.fi

Jasse Junkkari sanoi:
Äsken puhuin MMA/vapaaottelu-treenien sisällöstä.

Kickboxing eroaa kyllä perinteisestä muay-thaista ainakin otteluasennon suhteen. Olen antanut itseni ymmärtää että KB on nykkeilyllisempää kun MT jossa suurin merkitys on perus kierto- ja etupotkuilla. Johtuu kaiketi pisteytyksestä,kussakin lajissa tietysti treenataan niitä juttuja millä ne kisat voitetaan.

Perus potkunyrkkeily on tosissaan kehittynyt karatea ja nyrkkeilyä yhdistelemällä,ja laji tunnettiinkin joskus nimellä full-contact karate. KBssä voi kilpailla monilla eri säännöillä, ja kuten sanottu, säännöt/pisteytys muokkavat myös otteluasentoa, liikkumista,yms.
Luulen että KB vyökokeissa vaadittavat taka-,kirves,-kääntö,-hyppypotkut luistavat sinunlaiseltasi karatekonkarilta kuin vettä vain!

Lisätietoja potkunyrkkeilystä; www.kickboxing.fi

En itseasiassa tiennyt KB:ssa edes olevan vyökokeita :D .. Kyllä mua ainakin alko tää kiinnostamaan, eli jos nyt sitten koittais tätäkin lajia vielä ennen ku rupee noita vapaavuoroja kyttäämään..

Olisi tosiaankin kiva tietää noista "vapaavuoroista" Turussa. Itsellä arkipäivät buukattu muihin menoihin, mutta viikonloppuisin voisi liittyä porukkaan, joka treenaa avoimella mielellä MMA:ta. Kokemusta löytyy thainyrkkeilystä ja lukkopainista. Joten Turun seudun "keskenään treenaajat" ilmoitelkaa itsestänne!

Onko Turun GB-Gymillä kenties esim. 10 kerran korttia? Itsellä ei ole mahdollista päästä kaikkina arki-iltoina treenaamaan, joten ei ole järkeä ostaa kk-korttia. Sisältääkö kk-kortti kaikki treenit vai onko sw/bjj ja mma -treenaajat "omaa porukkaa"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom