Vapaaotteluhanskat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloittelemassa tässä kesän jälkeen vapaaottelun peruskurssia ja hanskat pitäisi hankkia.:rolleyes:
Minkä merkkiset ja minkä paksusilla ''rystys toppauksilla'' varustetut hanskat olisivat hyvät ihan treeni / sparri käyttöön näin aluksi kun hiukan hukassa:(.
Kilpailuun soveltuvat hanskat voi unohtaa. Olen ajatellut 4-5 cm paksuisia hanskoja kenties Kingiltä tai Fairtexilta. Kokemuksia ?

Kiitos asiallisista vastauksista :worship:

Ei niitä hanskoja alussa edes tarvii, jos malttaa oottaa nii seurankautta saa halvalla hyvät hanskat.
Mut jos välttämättä haluu ostaa jo etukätee hanskat nii mä voisin suositella fairtexin hanskoja
http://www.ufs.fi/kauppa/product_info.php?products_id=207
Ite oon käyttäny noita hanskoja ja noi on muistaaksee just 4cm paksut.
hyvät hanskat ne ei hankaa mistää pahasti, ja ilman käsisiteitä pysyy tukevasti kädessä.

Toiset hyvät hanskat on King professional grappling amateur hanskat :)

Ääni täältä myös Kingin ja Fairtexin hanskoille. Istuu erittäin hyvin käteen kuin käteen ja pehmuste on järkevästi sijoitettu rystysten päälle.
Twinsin vaparihanskoista ei voi sanoa samaa.

Pikkuhanskoilla ei juuri pystyä sparrata. Mutta toki mitä paksumpi sen parempi.
Kerran olen pikkuhanskoilla sparrannu (siis ihan lyöntien kera) ja voi veljet, kyllä ne iskut tuntuu :)
Mutta ymmärtääkseni noi tossaukset ainakin Fairtexeissa toppaus on sama koosta riippumatta.

Kannattaa odottaa suosiolla ja kysyä seuran valmentajalta neuvoa kun kurssi alkaa. Tiedän, että olisi kiva ostaa kamoja etukäteen ja fiilistellä, mutta etenkin jos rahaa ei ole rajattomasti, ei kannata koska tulee helposti hukkaan heitettyjä ostoksia. Eri seuroissa vaparia lähestytään vähän eri kantilta ja esim. nyrkkeilyhanskat ja säärisuojat saattavat olla sinulle tarpeellisempia alussa kuin vaparihanskat. Tämän asian osaa kertoa vain oma valmentajasi.

Harjoitteluun sopivat kuitenkin nimenomaan nuo noin 5cm toppauksella olevat amatöörihanskat. Ohuita hanskoja käytetään vain ammattilaisotteluissa ja ammattilaisetkin yleensä treenaavat paksummilla hanskoilla.

:worship: kiitosta kiitosta.
Ja tiedustelin tarpeellisista varusteista peruskurssille ja ilmoitettiin että hammassuojat,munarit ja grappling hanskat + mahdollisesti shortsit ja rashguard.:D:D

Tärkeimmät tietysti munarit ja hammaspalat, hanki välittömästi.

Hanskat ( nekkaus ja grappling ) sekä säärisuojat voi ostaa vaikka peruskurssin jälkeen.

Rashguardia ei tarvitse ostaa ikinä jos ei halua. vaikka niissä on hyötynsä ne on helvetin kalliita

No sittenhän olet tehnyt fiksusti, jos olet jo selvittänyt asian. Eli jotain laatumerkkiä olevat amatöörihanskat hankintaan. Monet kaverini (pro- ja am-ottelijoita) pitävät Fairtexin FGV-15:aa hyvänä.

Kehottaisin hieman välttämään noita "nämä varusteet tarvitset siinä ja siinä vaiheessa" -kommentteja, jos ne perustuvat lähinnä jonkun seuran peruskurssin käymiseen ja lyöhyehköön harrasteluun. Eri seuroissa vapaaottelun peruskurssi voi sisältää ihan erilaisia asioita. Tiedän esim. seuran, jossa peruskurssilla käydään lyömistä ja potkimista läpi yksissä treeneissä kurssin aikana. Ja toisen jossa joka toinen treeni on pystyä ja joka toinen mattoa. Onhan se ihan selvä, että eri varusteiden tarpeellisuus tulee tällöin eri vaiheissa, ettekä te tiedä kumman peruskurssin henkilö aikoo käydä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaako hanskojen olla hieman väljät mahdollisten käsisiteiden mahtumisen kannalta :D ettei pieniä tule ostettua ja huomata sitten jossainkohtia että perskuta
mahdukkaan siteiden kanssa :D ilmeisesti näin ?

Pitäis itse ostaa hanskat ja ny pähkäile että kummat olis paremmat.. mites teidän mielestä, King Professional ggl-7 vai Fairtex fgv15? plussia ja miinuksia molemmista kaivataan jos omia kokemuksia löytyy! :)

Sanotaanko näin että pidän Kingin professional amateur-hanskoista, mut mitä sit? Osta sellaiset joissa on paljon toppausta rystysten kohdalla ja tuntuvat hyvältä handussa.

Pitäis itse ostaa hanskat ja ny pähkäile että kummat olis paremmat.. mites teidän mielestä, King Professional ggl-7 vai Fairtex fgv15? plussia ja miinuksia molemmista kaivataan jos omia kokemuksia löytyy! :)

Sanotaanko, että tuskin menee metsään, otit kummat tahansa. Kuten aiemmin kirjoitin, niin molemmat ovat parhaiten omaani ja monen reenikaverin käteen istuvia hanskoja mitä markkinoilta löytyy.

kyllähän se näin on että sama se mitä muut sanoo kunhan omaan räpylään käy. hyvä kuitenkin kysellä plussat ja miinukset ja muiden kokemuksia hanskoista :) kingit tilailin ja tuleepi tuossa keksiviikkona!

...niinno itse tykkään valita sellaiset hanskat, jotka tuntuu omaan käteen hyvältä ja varsinkin jos muillakin on hyviä kokemuksia kyseisistä hanskoista, enkä sen perusteella että joku sanoo "tuntupa se hyvältä tossa silmäkulmassa"

Välillähän sitä näkee näitä sankareita, jotka ostavat hanskat sillä perusteella, mitkä on hyvät käteen. Tyypillisesti ammattilaisotteluhanskat, koska ne on suunnitektu siten, että niillä olisi mahdollisimman hyvä lyödä. Treenikavereita kohtaan tämä on erittäin törkeää. Se on jokaisen oma asia, jos haluaa käyttää huonoa kypärää tai huonoja alasuojia. Mutta säärisuojat ja hanskat suojaavat enenkaikkea treenikaveria, ja siksi niidne pitää olla hyvät.

Itse teen yleensä niin, että jos kaverilla on huonot hanskat, pyydän olemaan varovainen. Jos tulee yhtään kovaa osumaa, niin lyön sitten itse täysillä, jotta toinen pääsisi osumaan mahdollisimman vähän.

Vaparisparri hyvillä pikkuhanskoilla järkevästi toteutettuna on parasta mma treeniä. Siksi kandee ostaa parhaat mahdolliset pikkuhanskat mitä vaan löytää. Ja tärkeintä niissä hanskoissa on se että suojaavat sparrikaveria koska ilman näitä kavereita on se sparraaminen hiukkasen vaikeeta. Tosin yleensä jos on yhtään pystyä mukana niin sparrataan isoilla tumpuilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom