Vapaaottelua urheiluruudussa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
joku mode vois tehdä kyselyn punttimimmien puolella, tietääkö ne vapaaottelun tai vapaaottelusta mitään.
ei sekään otanta aivan "normikansalaisista käy, mutta punttimimmejä ei kuitenkaan tällä puolella paljoa vieraile, joten ne todennäköisesti tietää jotain vapaaottelusta esim. poikaystäviensä kautta tai sitten se mitä on lehdistä tai telkkarista nähnyt.

Miten aina joku lehti tai tv-ohjelma menee selvittämään mistä vapaaottelussa on kyse ja aina ilmestyy foorumeille samat jutut että homma on nousussa tai hienoa että vapaaottelu saa julkisuutta? Ihan hyvä homma että saa julkisuutta mutta kummastuttaa vaan.

Niinpä. Ja ennen kaikkea, mitä sillä on väliä? Jos laji on itselle rakas niin mitä sillä on loppujen lopuksi väliä mitä jotkut ymmärtämättömät siitä ajattelee? Itselläkin on useita harrastuksia jotka aina joissakin ihmisissä herättää ihmetystä (mm. Harrikat ja aseet), mutta evvk. Sitäpaitsi pitkässä juoksussa uskoisin jokaisen asian saavan ansaitsemansa julkisuuden ja kunniotuksen, ilman perkeleellistä hypettämistäkin.

Niinpä. Ja ennen kaikkea, mitä sillä on väliä? Jos laji on itselle rakas niin mitä sillä on loppujen lopuksi väliä mitä jotkut ymmärtämättömät siitä ajattelee? Itselläkin on useita harrastuksia jotka aina joissakin ihmisissä herättää ihmetystä (mm. Harrikat ja aseet), mutta evvk. Sitäpaitsi pitkässä juoksussa uskoisin jokaisen asian saavan ansaitsemansa julkisuuden ja kunniotuksen, ilman perkeleellistä hypettämistäkin.

Monet ihmiset kuitenkin tekevät työtä lajin kehittämiseksi ja haluavat viedä sitä eteenpäin. Harrastajamäärien noustessa ja tietoisuuden lisääntyessä harrastajia tulee enemmän ja samalla lajin kasvaessa lienee mahdollista saada myös sponsoreja yms. Olethan sinäkin mieleltäsi hullu kun harrastat aseita ja Harrikoita. Ryöstät pankkeja ja hakkaat ja ammut viattomia ihmisiä. Vai?

Et ehkä itse halua muuttaa näitä käsityksiä, vaikka ne eivät edes olisi totuudenmukaisia, mutta MMA:n kohdalla ennakkokäsityksiä juuri halutaan murtaa.

No joo, onhan se toki noinkin. Jotenkin siihen on vaan itse jo niin turtunut että kaikki bodarit on tyhmiä, metsästäjät asehulluja, H-D kuskit rikollisia jne jne, ei jaksa enää kyseisillä asioilla ja olettamuksilla liikaa päätään vaivata. Pääasia kunhan itse ja läheiset ihmiset tietää missä mennään. Toisaalta sekin on pakko sanoa että aina nuo stereotypiatkin jostain juurensa juontavat, vrt. vaikka rehellinen mustalainen... :rolleyes:

Meneepäs offariks, muttamutta...

Mua lähinnä ihmetyttää se että kuinka jotain toista voi ihmetyttää että lajista innostunut pitää tällästä pientäkin pätkää mediassa hienona juttuna ja ehkä jopa kirjottaa siitä foorumille. Itse näen jokaisen tälläisen askeleena eteenpäin. Tartteeko hehkuttaa? Ei pakosti. Saako hehkutta? Totta vitussa.

Ihme parkumista että on muka samat jutut foorumeilla kun jossain lehdessä tms on joku juttu? Onhan toi nyt hieno homma kun vapaaottelusta puhutaan oikeasti ääneen ja Ylen kanavilla ja ihan vielä urheiluruudussa, ei poliisi-tv:ssä. Onhan siinä vissi ero.

Itse pidin ks. pätkästä pidin.
en ole mitään parkunut vaan ihmetellyt että täytyykö monessa eri mediassa sanoa samat asiat. Eli tässä tapauksessa ottaa selvää mitä vapaaottelu on ja aina sen jälkeen homma kauheassa on nousussa. Totesin myös että ihan hyvä asia että saa julkisuutta.

onhan tuo hienoa että näkee kamppailu urheilua ihan telkkaristakin. aika valitettavan harvoin tulee kuitenki esim nyrkkeily , thai boxing tai vapari matseja mistää mediasta . hyvä että nyt ees jotai.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom