Vapaaohjelmasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
nyt kun olen itse vauhdilla laittanut vapariani kasaan, tuli mieleen kysyä muilta perusfitnessin mimmeiltä, kuinka teidän vaparinne valmistuu :) .

teetkö sen kokonaan itse? tekeekö valmentaja sen kokonaan ja opettaa sitten sinulle? teettekö ohjelman yhdessä? mistä vaparisi teko lähti? oliko ensin joku teema vai kenties tietty musiikki, jota halusit käyttää?

minä suunnittelen siis vapaaohjelmani kokonaan itse, mutta sitä on tarkoitus hioa temppuihin erikoistuneen tanssinopen kanssa. yksin ei millään näe kaikkia ongelmakohtiaan vaikka videoisikin harjoituksia usein. lisäksi open läsnäolo pistää tsemppaamaan kummasti ja jokainen harjoitus tulee vedettyä täysillä ilmeet mukaan lukien ;) .

vapaaohjelman pohjana on yksi upea biisi, joka pistää minussa aina kaikki energiat liikkeelle. olen jo pitkään pitänyt sitä "omana biisinäni" ja kun ajatus kisaamisesta varmistui, minulla ei edes ollut muita musiikkivaihtoehtoja. tämä on se ainoa oikea :D ! biisin sanoista ja tyylistä tuli sitten mieleen tietynlainen teema, joka näkyy asussa ja toivottavasti myös liikkeissä.

konkreettisesti lähdin tekemään vapaaohjelmaa sillä oikein old school -tavalla eli kirjoitin paperille ylös kaikki taitoliikkeet, jotka osaan ja jotka on mahdollista vielä oppia tämän kesän/alkusyksyn aikana. valitettavasti joudunkin jättämään tuon elokuun vaparileirin väliin, sillä saavumme lomamatkalta vasta seuraavana päivänä. se on todella harmi, koska olisin varmasti saanut sieltä neuvoja joihinkin epävarmoihin liikkeisiin ja siten olisin voinut ehkä käyttää niitä ohjelmassani.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
puustinen sanoi:
nyt kun olen itse vauhdilla laittanut vapariani kasaan, tuli mieleen kysyä muilta perusfitnessin mimmeiltä, kuinka teidän vaparinne valmistuu :) .

teetkö sen kokonaan itse? tekeekö valmentaja sen kokonaan ja opettaa sitten sinulle? teettekö ohjelman yhdessä? mistä vaparisi teko lähti? oliko ensin joku teema vai kenties tietty musiikki, jota halusit käyttää?

Itse en vielä syksyyn valmistaudu vaan kevääseen eli onneksi on jonkinverran aikaa vielä miettiä mitä tekee. Valmentaja ei tee kokonaan eli itse koostan ideoita ja pieniä pätkiä ja ne sitten on tarkoitus koota yhteen. Valmentaja tietty auttaa oppimaan temppuja ja katsoo miten edistyy samaten kuin olen akrobatiakursseille ym. menossa hyppimään ja oppimaan....paljon on vielä tehtävää!! :D Mullakin on yksi "oma" biisi, mikä aina saa mussa fiilarit aikaan, katsoo nyt vaan onnistuuko sen saamaan miksattua vaparibiisiksi :)

Tsemppiä harjoitteluun Puustinen! Kiva nähdä Lahdessa, mitä oot keksiny :D Itsekin tässä heinäkuusta aloitan todella vaparin treenaamisen, ettei sitten jää viime tinkaan :lol2:

niin siis, en minäkään ole syksyllä kisaamassa vaan vasta ensi vuoden keväänä :) . halusin kuitenkin ehdottomasti saada ohjelman ajoissa valmiiksi ja totta puhuen, oikein sormet syyhysivät päästä sitä tekemään. tarkoitus on, että ohjelma on täysin valmis kesän loppuun mennessä. nyt on puolet valmiina sekä joitakin pätkiä sinne tänne kuten myös lopetus on tehtynä.

mutta sittenhän vasta alkaa se todellinen duuni, kun harjoittelu ja hiominen alkaa... tanssinopeni on kyllä niin tarkka tyyppi, että liikkeiden putsaamisesta tulee rankkaa :D .

puustinen sanoi:
niin siis, en minäkään ole syksyllä kisaamassa vaan vasta ensi vuoden keväänä :) . halusin kuitenkin ehdottomasti saada ohjelman ajoissa valmiiksi ja totta puhuen, oikein sormet syyhysivät päästä sitä tekemään. tarkoitus on, että ohjelma on täysin valmis kesän loppuun mennessä. nyt on puolet valmiina sekä joitakin pätkiä sinne tänne kuten myös lopetus on tehtynä.

mutta sittenhän vasta alkaa se todellinen duuni, kun harjoittelu ja hiominen alkaa... tanssinopeni on kyllä niin tarkka tyyppi, että liikkeiden putsaamisesta tulee rankkaa :D .

Sittehän mä saan susta kilpakumppanin :) tosin luulenpa, etten mä lähe sua voittaan..kunhan nyt ei naurettais ulos sieltä sentään :D NO joo, itellä ei tod oo vielä valmiina tuo vapari, ku vasta muutan suomeen tossa parin viikon päästä ja pääsen treffaa valmentajan...HUI! :eek: Mulle tulee kiire....!!! Eniten pelottaa se, etten ehi harjotteleen noita liikkeitä kuntoon ku oon vähän niinku lähteny "vanhana" vasta harjotteleen kärrynpyöriä ym. :D NO se onkin mun tulokaskisa, eiköhän tulokkaaks mä itteni saa johonkin jamaan :)

Hihi, pitäis munkin varmaan alkaa pikkuhiljaa suunnittelee seuraavaa vaparia. Ancelita! Mulla on sulle duunia :whip: ....Varaan sut virallisesti treenipiiskurikseni sekä vaparin että salin puolella :D. Heinäkuussa sit hihat heilumaan kunnolla! Kehitellään semmoset vaparit toisillemme että saadaan tosissaan kilpailla toisiamme vastan :lol2:.... Hihiii! Odotan jo! Tuu jo pois sieltä ja takas Suomeen!

Zone-sarja -42%
ZannaZ sanoi:
Hihi, pitäis munkin varmaan alkaa pikkuhiljaa suunnittelee seuraavaa vaparia. Ancelita! Mulla on sulle duunia :whip: ....Varaan sut virallisesti treenipiiskurikseni sekä vaparin että salin puolella :D. Heinäkuussa sit hihat heilumaan kunnolla! Kehitellään semmoset vaparit toisillemme että saadaan tosissaan kilpailla toisiamme vastan :lol2:.... Hihiii! Odotan jo! Tuu jo pois sieltä ja takas Suomeen!

TULOSSA OLLAAN!!! Ja tavaraa mun mukana on oman painon verran..hehe...voi olla et tulli pysäyttää ja en pääsekään suomeen :eek: 2 VIIKKOA ENÄÄ!!! HERE I COME!!!!! :D

tarkoitus on, että ohjelma on täysin valmis kesän loppuun mennessä.

ihan en tuohon kyennyt, myöhästyin asettamastani takarajasta 5 päivällä, mutta mitäpä väliä sillä on. vaparini on vihdoinkin valmis :) ! tiedän ison osan punttimimmeistä valmistautuvan näihin syksyn kisoihin, joten vähän hölmöähän tämä on hehkuttaa kevään kisaan liittyvää asiaa :rolleyes: .

miten muut keväällä kisaavat, onko koreografiat jo valmiina? itse en malta odottaa sunnuntaista videokuvausta, pääsen heti näkemään, miltä ohjelma näyttää. osissa tietysti, en ole kuvitellut vielä vetäväni sitä kerta heitolla läpi :lol2: .

ihan en tuohon kyennyt, myöhästyin asettamastani takarajasta 5 päivällä, mutta mitäpä väliä sillä on. vaparini on vihdoinkin valmis :) ! tiedän ison osan punttimimmeistä valmistautuvan näihin syksyn kisoihin, joten vähän hölmöähän tämä on hehkuttaa kevään kisaan liittyvää asiaa :rolleyes: .

miten muut keväällä kisaavat, onko koreografiat jo valmiina? itse en malta odottaa sunnuntaista videokuvausta, pääsen heti näkemään, miltä ohjelma näyttää. osissa tietysti, en ole kuvitellut vielä vetäväni sitä kerta heitolla läpi :lol2: .

Täällä on ohjelma ollut valmiina jo kuukauden päivät. Harmittaa vaan, kun menin torstaina reväyttämään spagaatissa takareiden/pakaran ja nyt ei onnistu jalan heitot eikä oikeen muutkaan kunnolla... :( No mutta sitkeydellä edetään ja onneksi on tosiaan jo musiikit miksattu ja ohjelma valmis, tosin joitain muutoksia saattaa vielä siihen tulla (jos nyt opin mun "vaikeammat" jutut) :D

Hirveä into on päällä :) Tsemiä kaikille muillekin kevääseen suuntaaville (ja syksyynkin)!!

voi ei, harmi tuo revähdys :( . onko kyseessä miten paha tapaus? oletko käynyt fysioterapeutin luona sitä hoidattamassa vai onko sinulla muuten hyvät hoito-ohjeet? itselläni kun repesi takareisi muutama viikko ennen ekaa kisaa silloin vuonna 1 ja 2, en pystynyt edes kävelemään pariin päivään. lopulta sain fysiossa jalan sellaiseen kuntoon, että pääsin liikkeelle, mutta vaparihan oli auttamattomasti pilalla. en pystynyt tekemään spagaateja, jalanheittoja enkä muitakaan notkeusliikkeitä. vaikutti se tosin muihinkin juttuihin, en pystynyt tekemään edes kärrynpyörää, kun en saanut jalkoja avattua.

"onneksi" revähdyksesi sattui nyt, kun on hyvin aikaa antaa sen parantua ja siltikin ehtii vielä harjoittelemaan ohjelmaa kuukausikaupalla :) . paranemisia!

voi ei, harmi tuo revähdys :( . onko kyseessä miten paha tapaus? oletko käynyt fysioterapeutin luona sitä hoidattamassa vai onko sinulla muuten hyvät hoito-ohjeet? itselläni kun repesi takareisi muutama viikko ennen ekaa kisaa silloin vuonna 1 ja 2, en pystynyt edes kävelemään pariin päivään. lopulta sain fysiossa jalan sellaiseen kuntoon, että pääsin liikkeelle, mutta vaparihan oli auttamattomasti pilalla. en pystynyt tekemään spagaateja, jalanheittoja enkä muitakaan notkeusliikkeitä. vaikutti se tosin muihinkin juttuihin, en pystynyt tekemään edes kärrynpyörää, kun en saanut jalkoja avattua.

"onneksi" revähdyksesi sattui nyt, kun on hyvin aikaa antaa sen parantua ja siltikin ehtii vielä harjoittelemaan ohjelmaa kuukausikaupalla :) . paranemisia!

Samantapainen kuin sulla ilmeisesti. Aamulla ei kunnolla pystynyt käveleen, mutta onneksi parin päivän jälkeen pysty jo ihan köpöttää normaalin näköisesti :) Sunnuntaina koitin vähän vaparia, mut tosiaan sama juttu: jalanheitot/spagaatti/kärrynpyörä ei onnistunu millään! Eilen kokeilin taas vähän ohjelmaa läpi ja on se jo suht parantumaan päin, kun sai jo jotain heittoja ja noi kärrynpyörät ees jotenki. Tosin ei tainnut lihas tykätä siitä, et oli eilen spinning ohjaus ja sit hyppelin vielä vaparia, kun tänään taas pientä kipua tuntuu vaikkei mitään teekkään...

Fyssarilla en oo käyny. Terveyskeskuksessa sanoivat, että lepoa ja buranaa...JEE! Mutta otan nyt hiukan aikaa vähemmän vapari juttuja, vaikka into ois nyt taas luja :hyper: Onneksi tosiaan on aikaa runsaasti kevääseen :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni on muutamia vuosia takaperin samalla tavalla revähtänyt pakara spagaattia tehdessä. Kipuilua oli kolmisen kuukautta, enkä pystynyt tekemään hyppyjä, jalanheittoja tai mitään vastaavaa, ja ongelma oli tuskallinen, sillä eräät kisat oli tuloillaan.
Tuona kolmantena kuukautena kivun yhä ollessa otin viimein yhteyttä fysioterapeuttiin, ja siellä sitten ultraääni jne hieronnoilla ja hoidoilla sai parannettua ongelman. Taisi viedä kaksi käyntikertaa, ja se oli sillä selvä. :)

Eli ancelita suosittelen myös käymään jonkun asiantuntevan luona, jos kipuilu jatkuu. Silloin harmitti, kun itse ei tajunnut aikaisemmassa vaiheessa hakea apua.

Toivottavasti saat hoidettua ongelman pian!

ultraa minäkin kinttuuni sain, samoin hierontaa ja kylmähoitoa. määräyksenä oli myös tehdä kylmähoitoja kotona jokaikinen ilta. eli ei muuta kuin vatsalleen makaamaan ja kylmäpussi pakaran alle.

missään nimessä revähdystä ei kannata nyt kiusata yrittämällä notkeusliikkeitä vaan sen täytyy antaa parantua rauhassa. muuten lihas ei parane lainkaan, kivut vain jatkuvat ja treeni on pilalla pitkäksi aikaa. fysion käyttämistä suosittelen minäkin :) .

Koreografia?

Heippa siskot!

Mä en tiä saako täältä mitään hyvää vastausta, mutta kysympä silti - ei siinä mitään menetäkkään :D. Mulla oia hakusessa seuraavan vaparin tekijä - eli siis koreografia kasaamaan liikkeistä järkevän ohjelman.

Edellinen valmentajani, ei ikävä kyllä kerkeä ottamaan mua - ainakaan nyt. Harmi sinänsä, koska jälki oli mun mielestä hienoa :) ja mielelläni jatkaisin,m utta jos ei kerkeä ni ei kerkeä. Ja onhan sekin niin että jos ei oo aikaa valmennettavalle, ni ei niitä pidä kahmia vaan dollarinkuvat sillmissä.. Mutta eniveis
Onko suositella jotain? Laittaa jotain yhteystietoja tms.?

Oon toisaalta miettinyt et joku telinevoikkari/tms. vois osata kans tehä hyvän ohjelman. Mutta se vaan kun en tiä oikeen mistä pitäis lähteä ettimään. Hjelppivä siskot.

Vaikea sanoa, mistä vaparille löytyy valmentaja...Kyllähän noita tyyliin Marjo/Lippe/Noora ym. on, mutta halpaa ne tuskin on nähnytkään. Normaali taksa varmaan sen 30-40e/h.. Telinevoimistelija pelkästään ei ehkä oo fiksua, koska jollei ole mitään käsitystä fitness vapaaohjelmasta, voi siitä tulla pelkkä voimistelu ohjelma... Tanssiopettaja on myös yksi vaihtoehto. Etsivä löytää :D

Itsellä jää nyt vaparin harjoittelemiset aivan tyystin. Tänään lensin trampoliinilta suoraan vatsalleni sivuun niin, että käsi vääntyi alle ja nyt en saa edes suoraksi oikeaa kättä ja särky on tuskaisa! Pitää huomenna soitella, jos pääsisi fysioterapiaan jonnekin...Samaten tuo takareisi/pakarat ei tykkänneet jalkojen heitoista eilen, kun treenailin ohjelmaa. :( Itku tässä rupee tulemaan, kun paikat vaan hajoaa :itku:

voi ei ancelita, kylläpä sinulla on nyt huonoa tuuria :( . toivottavasti käsi on todellakin vain vääntynyt ja paranee pian eikä sieltä ole revennyt mitään lihaksia tai siteitä. varmasti kannattaa mennä se kunnolla tutkituttamaan.

mutta sitten tästä:

Samaten tuo takareisi/pakarat ei tykkänneet jalkojen heitoista eilen, kun treenailin ohjelmaa.

valitettavasti en yhtään ihmettele. kun tuossa aiemmin sanoin, ettei lihasta saa nyt kiusata yrittämällä notkeusliikkeitä, en ajatellut mitään parin päivän huilia vaan lähinnä kuukautta tjsp. pahasti revennyt lihas ei ihan viikossa parane ja sinun on oikeasti annettava sille aikaa. oikeilla hoitomenetelmillä se paranee kyllä :) . ja sitä paitsi, kisaan on yli 7 kuukautta aikaa! sinulla ei varmasti tule kiire ohjelman kanssa, vaikket sitä kuukauteen voisikaan kokonaisuutena treenata. pitää vain jaksaa levätä!

zannazille vaparivalmentajasta: else lautalaa ovat jotkut ainakin käyttäneet. mutta hänkään tuskin ihan ilmainen on. telinevoikkaria parempi vaihtoehto voisi olla joku kilpa-aerobiccari vaikken henk.koht. tykkääkään kilpa-aerobic tyylistä vaan tanssillisemmasta otteesta. mites olisi susanna suomi (ent. markkula) tai vaikka riitta koukkari?

Vaikea sanoa, mistä vaparille löytyy valmentaja...Kyllähän noita tyyliin Marjo/Lippe/Noora ym. on, mutta halpaa ne tuskin on nähnytkään. Normaali taksa varmaan sen 30-40e/h.. Telinevoimistelija pelkästään ei ehkä oo fiksua, koska jollei ole mitään käsitystä fitness vapaaohjelmasta, voi siitä tulla pelkkä voimistelu ohjelma... Tanssiopettaja on myös yksi vaihtoehto. Etsivä löytää :D
30-40e/h...?? kyl mun mielestä kukaan kellä ei oo oikeesti koreografin koulutusta tai ole tanssinopettaja voi ottaa noin paljoo tunnilta vaparin suunnittelusta...oikeesti! Ei sen perusteella et on käynyt/kisaa yhä vaparipuolella voi tollasia taksoja veloittaa :rolleyes: mun mielestä oulus eräs ihan sm-tason tanssi valmentaja/koreografi ottanu 20-25e/h...joten kannattaa kyllä kysellä ympäriinsä :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
30-40e/h...?? kyl mun mielestä kukaan kellä ei oo oikeesti koreografin koulutusta tai ole tanssinopettaja voi ottaa noin paljoo tunnilta vaparin suunnittelusta...oikeesti! Ei sen perusteella et on käynyt/kisaa yhä vaparipuolella voi tollasia taksoja veloittaa :rolleyes: mun mielestä oulus eräs ihan sm-tason tanssi valmentaja/koreografi ottanu 20-25e/h...joten kannattaa kyllä kysellä ympäriinsä :)

En tosiaan oikein tiedä. Se oli jonkin näköinen heitto arvio. Hienoa, jos tosiaan halvemmalla pääsee :) Tietty täällä Helsingissä taksoista revitään enemmän kuin Oulussa...valitettavasti, mutta eiköhän sitä kysymällä tosiaan löydä :D

Juu ja kyllä mä tässä nyt jätän vaparin treenaamisen ihan kokonaan vähäksi aikaa. Onneksi on tosiaan vielä 7 kuukautta aikaa...mä oon vaan nuori ja hölmö, jolla intoa liikaa ja tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ;)

Niin varmaan siel ottavat enemmän :) kantsii muuttaa tänne pohjoseen päin ;)...mut kantsii kyl sit kyseenalaistaa oikeesti hintaa jos joku "kouluttamaton" /"mutu tuntumal" pyytää 30e ja yli tunnilta...

Latest posts

Back
Ylös Bottom