Vapaamuurareista Hymyssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Biggz
  • Aloitettu Aloitettu
En huomannut että asiasta olisi muualla keskustelua.. (jos on niin poistakaa). Uudessa hymyssä siis julkaistiin lista kaikista Suomen vapaamuurareista paikkakunnittain (tai kesäkuun numerossa itseasiassa loppuosa). Varmasti hyvin ikävä takaisku järjestön kannalta. Oli kyllä vaikuttava lista päättävistä ihmisistä vähän joka työelämän osa-alueelta. Pappeja, juristeja, komissaarioita, toimitusjohtajia, oopperalaulajia:) vähän kaikkee... Tiedä mistä tollainen on päässyt Hymyn käsiin. Tietysti hakkerointi jonkin päättävän jäsenen koneelle on varmasti suhteellisen helppoa, mutta todennäköisempänä pidän, että joku järjestöstä on vuotanut ko. tiedot....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no niin oli savonsanomissakin

Dean Kuntz sanoi:
Ketäs vapaamuurareita mainitaan Oulusta?? Kiinnostaisi onko yo:n rehtori vapaamuurari... ;)

äkkiä-äkkiä-äkkiä!
Mullakin kiinnostais nuo oululaiset muurarit...

ps. mitä ne on?
:nolo:

Lilboi sanoi:
äkkiä-äkkiä-äkkiä!
Mullakin kiinnostais nuo oululaiset muurarit...

ps. mitä ne on?
:nolo:

Jaajaa, pakko vissiin ostaa Hymy ;)

Kiuaskivi sanoi:
Mitä harmia on vapaamuurareista? Nillä nyt on vähän enempi hilloo mut entä sitten?

Oonko sit väittäny et ois harmia? Mun mielipiteet ja kokemukset vapaamuurareista on pelkästään positiivisia... eivätkä ne perustu pelkkään netistä luettuun "tietoon"...

Biggz sanoi:
Oonko sit väittäny et ois harmia? Mun mielipiteet ja kokemukset vapaamuurareista on pelkästään positiivisia... eivätkä ne perustu pelkkään netistä luettuun "tietoon"...

No hyva...jos ne vaikka muuraa sulle takan... :hyper:

Hippa sanoi:
Ja mikä on vapaamuurari? Mitä se tarkoittaa käytännössä olla sellainen?
Mä luulin penskana, että ne on jotain vapaaehtoisia muurareita, jotka tekee siis muurarin duunia. Muuraavat taloja, takkoja jne jne mut olin väärässä :curs:

Mä en kauheasti tiedä muurareista, mutta näitä "hyvä-veli" -kerholaisia, maailmanpohattoja ne on.

Jotain netistä löysinkin, mutta silti herää kysymys, että mikä niissä on niin järkyttävää? Miksi sen pitää olla salaista? Mitä merkitsee olla vapaamuurari?

Mitä se käytännössä on?

No se on tietysti siistiä,kun kuuluu salaseuraan.Eiköhän se ole yksinkertaistettuna hyväveli-järjestö.Naiset ei siihen kelpaa.

Aina löytyy sopiva asianajaja ja kivat tuomarit,jos turoilet.Bodareitakin varten löytyisi aivan varmasti apteekkari joka pystyy järkkäämään muutakin kuin Bafucin minttejä...

Hippa sanoi:
Jotain netistä löysinkin, mutta silti herää kysymys, että mikä niissä on niin järkyttävää? Miksi sen pitää olla salaista?/QUOTE]

Ei sen salaista ehkä pitäisikään olla, mutta silti politikointi/hyvä-veli-järjestelmä ällöttää ainakin minua.

Tuo Bodarille namuja esimerkki on vaan jäävuoren huippu.. Kannattaa tutustua aiheeseen tarkemmin.

Mutta näin meidän kesken, tieto lisää tuskaa

Biggz sanoi:
Uudessa hymyssä siis julkaistiin lista kaikista Suomen vapaamuurareista paikkakunnittain (tai kesäkuun numerossa itseasiassa loppuosa). Varmasti hyvin ikävä takaisku järjestön kannalta.

Hymyllä alkaa näemmä olla jutunaiheet vähissä, kun samoja juttuja pitää kierrättää. Lista ilmestyi samassa lehdessä jo 80-luvun alussa. Silloin se herätti keskustelua.

eldd sanoi:
Hymyllä alkaa näemmä olla jutunaiheet vähissä, kun samoja juttuja pitää kierrättää. Lista ilmestyi samassa lehdessä jo 80-luvun alussa. Silloin se herätti keskustelua.

Aijaa. En tiennytkään. No kyllä järjestöön on kuitenkin viimeisen 20 vuoden aikana tullut aika paljon lisää uusia nimiä.. ja osa vanhoista kuollut. 20 vuotta sitten järjestöstöstä ei tiedetty niin "paljon" kuin nykyään, joten mielenkiintokin oli varmaan toista luokkaa.

Järjestöstä löytyy enemmän tietoa varmaankin tuolta järjestön omalta kotisivulta :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom