Vapaa-ajan pukeutuminen

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Alan vähitellen muuttua ulkoisestikin oikein stereotyyppiseksi tutkijaksi, kulahtaneita villapaitoja ja farkkuja, piilareiden ja meikkien käyttö vähenee jne... En oikein jaksa enää baariinkaan ihmeemmin panostaa ja aika harvoin tulee käytyäkään. En muutenkaan käy missään tanssipaikoissa vaan useimmiten mennään jonnekin rentoon paikkaan nauttimaan hyvistä oluista. Sellaisiin paikkoihin ei mikään bileprinsessa -look oikein istuiskaan.

Lukiossa mulla oli joku ihme pikkuvanha kausi ja saatoin laittaa jakkupuvun kouluun :rolleyes:. Välillä nytkin tulee sellainen fiilis, että voisi ehkä vähän enemmän katsoa, mitä päälleen laittaa. Ostin juuri reissun päältä oikein naiselliset korkeakorkoiset, kapeakärkiset nilkkurit, mutta olen joka päivä keksinyt hyviä tekosyitä miksi jalkaan tunkevatkin ne kaikista kulahtaneimmat (=mukavimmat) kengät.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä oon aikamoinen farkkutyttö. Mulla on yleensä aina farkut jalassa, kesällä myös pellavahousut. Paitoina sitten t-paitoja, pooloja, neuleita ja huppareita :haart: Kauluspaidoista en tykkää. Omistan yhden, jota käytän, kun haluan näyttää siistiltä ja asialliselta :D Värisuosikit on musta, valkoinen, turkoosi ja ruskea. Punaista suorastaan vihaan ja pinkkiä en osaa kuvitella pukevani.

Saan usein kuulla näyttäväni sporttiselta ja onhan se tietysti ihan positiivinen kommentti, mutta kyllä sitä joskus haluais näyttää joltain muultakin, kun sporttiselta. Silloin, kun tämmönen halu yllättää niin jalkaan vedetään korkkarit, mutta vaikka niissä joskus oliskin niin kiva kulkea niin jalat alkaa särkemään aika nopeesti :( Siispä usein jalassa tennarit ja kesällä varvastossut :)

Kotona aina kivat löysät housut ja toppi/t-paita. Olen jopa alkanut panostamaan kotiasuihin.
Ulkona vapaa-ajalla farkut ja saappaat tai tennarit, poolo, trikoopaita tai neule.
Salille mennessä salikamat yleensä alla ja päällä kivat "tuulihousut" leveillä lahkeilla ja tietysti sporttinen takki.

Mulla on pieni fiksaatio vaatteisiin, haluan aina näyttää huolitellun rennolta.

Vaatteet ovat jokseenkin hankalia hankittavia, joten nytkin olen pukeutunut 16 vuotta vanhaan paksuun villapaitaan kokoa pieni teltta ja löysiin farkkuihin. Villasukat ovat aivan ehdottomat näin talvella ja kengät - ne ainoani - ovat mallia järkevä (ei korkoja, hyvät pohjat, kätevä nauhasysteemi). Toppatakikin löytyi lopulta miesten osastolta (materiaali, taskut, koko jne parhaat tässä mallissa!!). Nyt älyvapailla pakkasilla koko komeuden kruunaa fleeceinen "karvahattu" - näytän aivan pieneltä kiinalaiselta sen kanssa. Pukeutumisperiaatteeni lyhyesti: ei saa kiristää, eikä sen puoleen roikkua puolta kilometriä perässäkään. Käytännöllisyys ennen kaikkea, eikä uutta osteta jos ei ole ihan pakko. Värit ovat yleensä melko tummia, rakastan indgonsinistä ja syviä vihreän sävyjä.

Töissäkin voin onneksi kääriytyä sinisen rähjäiseen kokohaalariin, jonka kanssa varvastossut, sisällä kun ollaan. Siitä on estetiikka kaukana.

Ja salilla - vieläkin ne samat vanhat löysät ja haalistuneet sortsit ja t-paidat; ei tunnu kaupasta löytyvän edes paidan alle sopivaa toppia, saati sitten muuta. En vain halua olla niin kovasti "näytillä" kuin nykyinen omiin muotoihini jokseenkin sopimaton muoti edellyttäisi.

Niin-pä. Olen sellainen bulgarialainen naispainija -tyyppi, ja eikös kerran eräs puolituttu salillakävijä jotain vihjaisut siihen suuntaan että miehiä saisi enemmän jos vähän värjäisi ja puunaisi ja tuunaisi tätä härskiä habitustaan.

Mutta NEVER, en todellakaan laita jalkaani korkokenkiä :eek: , sukkahousut häviävät pitkille kalsareille 8-0 ja jos siinä vaaleanpunaisessa rätissä on jotain kukkasia niin etsikää siihen sopivampi täti, itsestäni en kyllä pelleä tee. Hameet ja korkokengät koen niin puhtaasti epäkäytännöllisiksi etten edes omista yhtään. Kyllä se naisellisuus on kuitenkin jotain ihan muuta kuin epämukavat vaatteet, sillä tälläkin kokoonpanolla joudun joskus innokkaia hätistelemään ympäriltäni.

Mä pukeuden kanssa mukavuudenhaluisesti. Farkut tai löysähköt housut(monesti camot), trikoopaitoja, huppareita, villapaitoja ja-takkeja. Kengätkin yleensä lättäpohjaiset, maiharit tai muut. Jos pitää pukeutua "paremmin" niin sitten suorat housut/hame, kauluspaita, jakku ja tietty korkkarit. Salille sitten ihan omat vaatteet, vanhat, mutta mukavat ja puhtaat.

Joskus on ihan mukava tälläytyä ja laittaa kaikki viimeisen päälle, mut arkena olen kyllä ihan luonnollinen oma itseni.

Tärkeintä mulle on että viihdyn vaatteissani ja ne on mukavat päällä.

Akikonomu sanoi:
Pukeutumisperiaatteeni lyhyesti: ei saa kiristää, eikä sen puoleen roikkua puolta kilometriä perässäkään. Käytännöllisyys ennen kaikkea, eikä uutta osteta jos ei ole ihan pakko. Värit ovat yleensä melko tummia, rakastan indgonsinistä ja syviä vihreän sävyjä.

Niin-pä. Olen sellainen bulgarialainen naispainija -tyyppi, ja eikös kerran eräs puolituttu salillakävijä jotain vihjaisut siihen suuntaan että miehiä saisi enemmän jos vähän värjäisi ja puunaisi ja tuunaisi tätä härskiä habitustaan.

Mutta NEVER, en todellakaan laita jalkaani korkokenkiä :eek: , sukkahousut häviävät pitkille kalsareille 8-0 ja jos siinä vaaleanpunaisessa rätissä on jotain kukkasia niin etsikää siihen sopivampi täti, itsestäni en kyllä pelleä tee. Hameet ja korkokengät koen niin puhtaasti epäkäytännöllisiksi etten edes omista yhtään. Kyllä se naisellisuus on kuitenkin jotain ihan muuta kuin epämukavat vaatteet, sillä tälläkin kokoonpanolla joudun joskus innokkaia hätistelemään ympäriltäni.
Ihan samoilla linjoilla. Miehän olen juntti/takametsäläinen/mökkihöperö. Vapaa-ajalla ja kotona käpsehin joko oloasussa/pyjamassa tai verkkareissa. Töihin pitää laittaa jotain "fiksumpaa", mutta ei ikinä mitään hienoa. Miulla on yks hame, mutta en ees muista, milloin käytin sitä viimeksi. Juhlatilaisuuksiin osallistun aina suorissa housuissa. Korkokengistä ja sukkahousuista täsmälleen samaa mieltä. Miulle on tärkeintä, että ite viihyn vaatteissani. Postimyyntikuvastojen naistenvaatteet ovat miusta äklöt, mukavampia olen löytänyt miesten puolelta (niin värien kuin mallienkin suhteen). Väreistä tykkään tummansinisestä, mustasta ja vahvan lilasta. Punainenkin käy jotenkin.

"värjäisi, puunaisi ja tuunaisi", :D :lol2: Ihan kuin miun suustani. Meikkejä en käytä, tukan yritän saada jotenkuten kuriin ja siistiksi. Naama, hampaat ja kainalot puhtaiksi (vähän dödöä), sitten saapi mimmi kelvata. Kelle ei kelpaa, enpä hänestä sitten piittaakaan. Eipä minua tarvitsisi odotella. Töihinkin suoriudun aamuisin alle noin puolessa tunnissa heräämisestä lukien.

pukeudun yleensä tummiin vaatteisiin. pastellivärit ei hirveesti innosta muutaku ehkä kesällä. farkut ja kireä tumma paita on vakio. bile vaatteita löytyy joka lähtöön...oon toppifriikki:hyper:

Yyhh... Töissä menee sellainen farkut/reisitaskuhousut/huppari/kolitsi - lookki, kesällä ehkä jotkut lyhyemmät housut ja toppi tai jopa hame tai mekko. Olen tutkija, joten dresscode on aika vapaa. Vapaa-ajalla saatan pukeutua todella naisellisesti, yhtä rennosti kuin töissä, sporttisesti... Riippuu siitä millä tuulella olen. Juhliin tykkään laittautua, mutten meikkaa salille kauheaa sotamaalausta. Osaan olla au naturel (= suoraan sängystä noussut ja kuolleelta näyttävä) tai sitten tosi lady (= tukka, kuteet ja meikki viimeisen päälle). Tilanteen mukaan. :)

Farkut ja college-takki, siinäpä minun kouluvaatteeni. Kotona käytän verkkareita tai muita rentoja housuja ja college-takkia, mutta koti- ja koulukäyttöön on eri takit. Käyttäisin mielelläni neuletakkeja, mutta en ole pitkään aikaan löytänyt sellaisia, joista tykkäisin, ja jotka olisivat tarpeeksi lyhyitä, etteivät menisi typerän näköisesti räystäspeppuni päälle. Olen älyttömän huono ostamaan vaatteita, vain urheiluvaatteisiin uskallan panostaa silmää räpäyttämättä satasia. Tavallisesta arkikäyttöön tulevasta T-paidasta tuntuu kymppikin olevan liikaa. Opiskelija kun olen, ostan vaatteita yleensä kerran vuodessa, elokuussa, mutta tuskinpa tilanne paljoa muuttuu, kun siirryn työelämään. Tutkijaksi olisi tarkoitus minunkin ryhtyä, joten työpaikka ei aseta vaatimuksia pukeutumiselle.

Tykkään monenlaisista vaatteista. Farkuista Platinumin mallit sopivat persaukselleni täydellisesti. Myös löysemmät farkut on kivoja ja rentoja. Paitoja ei voi ostaa tavan kaupoista, kun ei hanskat mahdu sisään. Pitää olla joustavaa ja mukavaa... urheilullista:) Sit hupparit, eri malliset, on todella mukavia ja käytän paljo. Ja tietty pakkispipoa ja t-paitaa;)

Takeista tykkään monenlaisista, suosikki on Unclen musta pilotti ja farkkutakit. tällein talvella myös lumilautailutakki on kiva pitää.

Salilla vaatteiden pitää olla rennot eikä ne saa hiertää tai "tuntua" liikaa.
Baarissa sen harvan kerran kun käyn, mieluiten mahdollisimman niukkaa ja piukkaa, heh:D Sit uus juttu mistä tykkään kovasti, on kimonot. Mutsi toi niitä kanarialta muutama viikkos sitten ja ovat aivan ihania pitää iltasin kämpillä. Sellasia viileän ja silkkisen tuntusia, aaaah :haart:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mäyräkoira:
Yyhh... sellainen farkut/reisitaskuhousut/huppari/kolitsi - lookki, kesällä ehkä jotkut lyhyemmät housut ja toppi tai jopa hame tai mekko.
Vapaa-ajalla saatan pukeutua todella naisellisesti, yhtä rennosti kuin töissä, sporttisesti... Riippuu siitä millä tuulella olen. Juhliin tykkään laittautua, mutten meikkaa salille kauheaa sotamaalausta. Osaan olla au naturel (= suoraan sängystä noussut ja kuolleelta näyttävä) tai sitten tosi lady (= tukka, kuteet ja meikki viimeisen päälle). Tilanteen mukaan.

Taa vastaus oli kuin meikalaisen suusta.

Metri sanoi:
Ihan samoilla linjoilla. Miehän olen juntti/takametsäläinen/mökkihöperö. Vapaa-ajalla ja kotona käpsehin joko oloasussa/pyjamassa tai verkkareissa. (...) Ihan kuin miun suustani. Meikkejä en käytä, tukan yritän saada jotenkuten kuriin ja siistiksi. Naama, hampaat ja kainalot puhtaiksi (vähän dödöä), sitten saapi mimmi kelvata. Kelle ei kelpaa, enpä hänestä sitten piittaakaan.

Näin juuri! :kippis1: Ykkösvaatimukseni vapaa-ajan vaatteille ovat mukavuus ja käytännöllisyys. Todella harvoin viitsin edes farkkuja laittaa, jos olen/olemme vain kotosalla, collegehousut tai verkkarit tms. ovat paljon mukavammat. Kaupassa taas käyn useimmiten tuulipuvussa ja vaelluskengissä :perusjuntti: :D

Tottakai pukeudun siististi ja myäs juhlavasti silloin, kun sen paikka ja aika on. Mutta ihan tavallista baari-iltaa varten viitsin enää harvoin sen ihmeemmin puleerata, farkut ja t-paita tai toppi riittävät vallan hyvin. Toisaalta, en kyllä yleensä käykään missään pintaliitoyökerhoissa, vaan räkäisissä hevi- ja rokkibaareissa :rock: :D

Zone-sarja -42%
Korteni kekoon.
Vakiovarusteena piiiitkät farkut, tumma paita (malli riippuu millon mistäkin, kesällä topit, lyhkähihaset vartalon muotoset paidat...), kenkinä bootsit tai maiharit. Takki talvella se mikä lämmittää eniten ja kesällä mustissa, kohta käyn ostamassa kauan kuolaamani nahkatakin, kun kukkaro sallii... Jos joku näkee mut hameessa, korkokengissä (paitsi lavalla, häissä ja muissa kissanristiäisissä )tai fuck me bootseissa, saa mua tulla vetään kuonoon, koska tarviin silloin kunnon täräytystä!

Kenkinä on lähes aina tennarit, jaloissa farkut ja paitoina myötäileviä neuletakkeja, neuleita, paitoja jne. tavallisia yläosia. Vaikka näin opiskelijana joudun tyytymään HM/Esprit-osastoon, niin mielestäni onnistun yhdistelemään ja valitsemaan sopivia vaatteita, joten näytän jopa joskus ihan hyvin pukeutuneelta . Jos rahaa olisi, niin ostaisin vaatteita huomattavasti useammin ja laadukkaampia merkkejä (jo senkin takia, että halpispuseroiden kestävyys on vähän niin ja näin..). Kuitenkin tykkään selkeistä hyvälinjaisista vaatteista.

Olen aika monipuolinen värien suhteen, mutta pääosin löytyy valkoista, punaisen eri sävyjä (kirsikka, vaaleanpunainen, lila, tummanpunainen, räikeänpunainen..) ja mustaa. "Kotivaatteina" käytän löysiä MicMac-housuja ja toppia :D. Baariin pukeudun johonkin pikkutoppiin+farkkuihin. Urheiluvaatteisiin panostan mielelläni, esim. juoksuasun tai treenihousujen suhteen en kitsastele.

Vapaa-ajalla on jalassa farkut/suorat housut ja trikoopaita. Tykkään ihan älyttömästi Benettonin/Sisleyn perus t-paidoista ja pitkähihaisista trikoopaidoista. Niitä tulee aina ostettua, kun kauppaan ilmestyy uusia värejä. Oon tosi huono pitämään mitään paksuja villapaitoja, paitsi tietenkin kovilla pakkasilla. Jotenkin ne aina ahdistaa sisällä ja niissä tulee kuuma. Tosi käytännöllisiä on kaikki neuletakit (lemppari H&M:n tiukka neuletakki). Farkkutakki on ihan pop. Sekin on ostettu Benettonilta ja ehdottomasti paras ostos ikinä! :haart: Kyllä se silloin aikoinaan maksoikin hunajaa, mutta on kyllä maksanut itsensä takaisin. Ei ole mennyt miksikään monen vuoden käytössä. Myös Espritin takit ovat hyviä malleiltaan.

Töissä pitää olla aina fiksut vaatteet eli jakkupuku. Senpä takia joutuu jonkun verran shoppaamaan kauluspaitoja ja muutenkin siistimpiä vaatteita. Tykkään pukeutua fiksusti, joten minua ei tällainen muodollisuus töissä haittaa.

Kotona ollessa on hyvin usein jalassa BB:n tai Davidin vapaa-ajan housut ja joku trikoopaita, ylläri! :D Housut menee aina heti vaihtoon, kun astunkin kotiovesta sisään. En jaksa ymmärtää, miten mies oleskelee aina farkuissa kotonakin ja nukkuu päiväunet farkut jalassa :eek: Minua ahdistaa jo ajatuskin farkuissa oleskelusta!

:offtopic: Toinen juttu mikä pitää aina tehdä kun kotia tulee on vaihtaa piilarit silmälasiin. Sekin varmaan on joku pinttynyt tapa? En osaa olla kotona ollenkaan piilarit päässä. Tuntuu koko ajan että ne kuivuu kiinni silmiin.

fitnesspimu sanoi:
Vapaa-ajalla on jalassa farkut/suorat housut ja trikoopaita. Tykkään ihan älyttömästi Benettonin/Sisleyn perus t-paidoista ja pitkähihaisista trikoopaidoista. Niitä tulee aina ostettua, kun kauppaan ilmestyy uusia värejä. Oon tosi huono pitämään mitään paksuja villapaitoja, paitsi tietenkin kovilla pakkasilla. Farkkutakki on ihan pop. Sekin on ostettu Benettonilta ja ehdottomasti paras ostos ikinä!

Kotona ollessa on hyvin usein jalassa BB:n tai Davidin vapaa-ajan housut ja joku trikoopaita, ylläri! :D Housut menee aina heti vaihtoon, kun astunkin kotiovesta sisään. En jaksa ymmärtää, miten mies oleskelee aina farkuissa kotonakin ja nukkuu päiväunet farkut jalassa :eek: Minua ahdistaa jo ajatuskin farkuissa oleskelusta!

Aika pitkälti kuin meikäläisen näppiksestä :) Noita trikoopaitoja on kaapit pullollaan ja ne on niin käytännöllisiä, ainakin kun oon kova hikoomaan enkä villa-/neulepaidoista siks välitä. Huono oon pitämään myös paitapuseroita, niitä aina optimistisena ostan kaappiin ja käytän harvakseltaan. Nyt kaappiin eksynyt myös noita uusia nansoja :) Ja Sisleyn farkkutakki on mun lemppari! Farkkuhameita kesäisin käytän paljon, muuten aina on farkut, joista Freesoul on ehdoton lempimerkki. Hyvänmallisia ja muodikkaita,

Kotihousuina kans BB:tä ja Davidia ja erilaisia collegetakkeja jonkun rennon t-paidan kaverina. Ja jalassa villasukat!

Kenkinä tennareita laidasta laitaan, löytyy Dieselit, Merrelit, parit Adidakset ja Osirikset. Kävelykengiksi osuu aina Vagabondit, ovat mun jalalle kuin tehdyt.

Eli aika "perussettiä". Toivoisin omaavani paljon enemmän tyylitajua...

Kotona on yleensä verkkarit, trikoot tai jotkin salihousut, t-paita sellanen löysä perusmalli ja näin talvella jokin fleece saattaa olla siinä päällä. Ulos kun lähden vedän kevyttoppapuvun päälleni. Tällasia vaatteita en kyllä pitänyt yleensä aikasemmin. Ts. mulla oli suunnilleen samanlaiset vaatteet sekä töissä että kotona: farkut/ suorat housut ja jotain neuleita tms. Tää uus astetta - paria rennompi look johtuu siitä, että koira kuolaa ja karvastaa kaikki vaatteet, kohta joutuis meneen töihinkin verkkareissa, jollei vähän vaihtais kuteitansa kotiin tullessa. Eli tällaista lookia oon pitänyt nyt runsaan puoli vuotta :D ja todennäköisesti näin jatkuu niin kauan, kun meillä koira/ koiria on. Siis kauan :rock:

Farkkuja ja jokin musta paita. Kengät yleensä liian kuluneet, mieleisiä saa hakea kissojen ja koirien kaa, kunnes löytyy välttävät ja ne kuluu puolessa vuodessa puhki. Yhen asusteen oon löytäny, silmää miellyttävän vyön ja harvoin juuri muuta. Niitä farkkujakin on turhan hankala löytää, siis sellaisia mihin sopis tää takapuoli, eikä jäis kapeelle vuötärölle sellasta turhaa lerpaketta. Ehkä pari kiloa pois siksi aikaa että saa ne kerättyä lihaksena takas? Pääosa siitä normaalista (20%) vararavinnosta kun tuntuu helluvan siinä.Talvitakit on hankalia myös, muut ajat toimii nahkatakki.

Sali vaatetus jo suht tuoreena pysyvää, mutta ihan perusjuttuja tavallisista liikkeistä.

Ulkonäön laittoa esiintyy satunnaisesti. Ei, en yritä olla jätkä, en vaan osaa. Kehtais vaan katsella jotain näiden urheiluvaatefirmojen vapaa-ajan puolta.

Latest posts

Back
Ylös Bottom