Vanhat videoarkistot auki

Kiitosta.

Pergule,kotona (siis kotona kotona) ois kauhea läjä voimailu vhs-kasetteja..kaikki voimailuun/kuulantyöntöön liittyvät urheiluruudun/suoraan tulleet pätkät on siellä (n.vuodesta 87-2000-luvun alku).Ainoa huono puoli että sinne on 600km matkaa..eikä kyllä ole kamojakaan jolla niitä laittaa nykymuotoon...

Pitäs joskus saada aikaiseksi, kaikki kuulan/keihään (muutama moukarikisa myös) arvokisat on vuodesta 91 (splitin EM-kisat)+painonnoston Ruotsi vs Suomet ja kaikki voimanostoon/vahvamieskisailuun liittyvät pätkät/arvo/pienemmät kisat aina tuolta 87 vuodesta siis.

Hmm.

hunter killer,

Minulla olisi välineet, millä saa VHS->DVD siirron aikaiseksi. Näyttää, että sinulla on melko kattava kokoelma ja todennäköisesti joitain sellaisia mitä minulta puuttuu. Mikäli haluat niin voitaisiin tehdä yhteistyötä noiden videoiden osalta.

Kerronpa hieman omasta keräilystäni. Aloitin oman keräilyn 1992 Barcelonan Olympia kisoilla. Minulla ei ollut kuin 6 VHS kasettia, mutta nauhoitin ne täyteen. Sitten tallentelin omaksi huviksi kisoja vuoteen 2003 asti. Sitten huomasin jenkki palstalta keräilyilmoituksen, jossa haluttiin vaihtaa voimamiesvideoita. Sitten vuodet 2003-2008 kerräilin niin tosissani kuin vain pystyin lähinnä vahvin mies kilpailuita. Sittemmin innostus on vähän hiipunut, mutta minun keräily kaverit Englannissa keräilevät vieläkin tosissaan ja saisin kyllä sieltä myös ne kisat mitkä puuttuvat 2008-2013 osalta, joitain kisoja toki löytyy tältäkin ajalta.

Minulta löytyy mm. kaikki WSM kisat 1977-2010(87 ei ollut kisoja) minulla on myös Brittiversiot niistä, missä on kaikki karsintaerätkin mukana, siis vuodesta 1994 lähtien on ollut karsintaerät. En tiedä paljonko niitä voimamieskisoja on, mutta varmasti useita satoja tunteja. Sitten minulla on jotain vähäisiä määriä yleisurheilua, painonnostoa, voimanostoa ja jotain muuta.

No eihän se olisi paskempaa saada itellekkään noita sellaisessa muodossa että nykyäänkin pystys kattomaan (esmes DVD)

Kesällä seuraavan kerran kotikonnuille tosin vasta...

Muistan että lyhyissä pätkissä on henkilökuvaa Kyösti Vilmistä,monesta sen ajan painonnostajahuipusta,muistaakseni dokumentti esmes Jaarli Pirkkiöstä yms.Muita joita ei esmes youtubesta löydy:Aarre Käpylän nostoja,Aleksander Kurlovitshin vierailu suomessa, Unto Honkosen muistopenkkarit joltain vuodelta jossa mukana Esa Hangasmaa,Jari Leino ja Rune Ståhlberg..sillon ku ne jampat oli isoimmillaan.

1989 vuoden painonnoston Suomi vs Ruotsi jne

Ylipäätään siis ihan kaikki lyhyetkin pätkät jotka tuli teeveestä tuolloin.

Mutta juu,katotaanpa sitten kun pääsen niihin käsiksi.
..hmm tuli deja vu,ihan ku ois tästä joskus muutama vuosi sitten höpisty täällä ennenkin...

Laitelkaa ihmeessä vanhaa voimailua yms. jakoon, jos se vain on mahdollista. Mulla oli ennen tapana nauhottaa kaikki mahdolliset voimamieskisat tai jos Urheiluruudusta tuli jotain voimailuun liittyvää. Ihan vanhimpiin voimamieskisoihin oon saanu täydennystä mtk77:ltä. Myös ammattinyrkkeily kuuluu mielenkiinnon kohteisiin, kuten myös yleisurheilu, varsinkin kuula ja keihäs.

Monesti nuo Urheiluruudun raportit on just parhaita. Tässä yksi sellainen. Oon tuon laittanutkin joskus esille surkealla laadulla. Nyt saa vähän paremmin selvää.

Tony Halme haastaa voimamiehet - Helsinki GP 1999
http://www.youtube.com/watch?v=62uNlgmDgRA

Tuolta jotain muutakin uutta vanhaa materiaalia:
http://www.youtube.com/user/Varvikko

Back
Ylös Bottom