Vanhan ajan tekstiseikkailua...

Pitääpä tutustua paremmalla ajalla. Loistava teos muuten tuo Adamsin "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy". Suosittelen jos ei ole vielä tulllut luettua.

Jakob sanoi:
Loistava teos muuten tuo Adamsin "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy". Suosittelen jos ei ole vielä tulllut luettua.

Itse luin tuon viime vuonna äidinkielen kurssilla ja tein kirjasta suullisen esitelmän. Kirja on ainoa scifi-kirja, jota olen lukenut ensimmäistä sivua pidemmälle. Jotenkin tuo scifi-kirjallisuus ei oikein iske, mutta Linnunradan käsikirja liftareille on todella loistava.

NatuSan sanoi:
Itse luin tuon viime vuonna äidinkielen kurssilla ja tein kirjasta suullisen esitelmän. Kirja on ainoa scifi-kirja, jota olen lukenut ensimmäistä sivua pidemmälle. Jotenkin tuo scifi-kirjallisuus ei oikein iske, mutta Linnunradan käsikirja liftareille on todella loistava.

Itsekään en scifiä lue, mutta tähän kirjaan tutustuin, kun meillä oli sijainen äidinkielessä. Luettuaan yhden aineeni, hän kysyi, että olenko tutustunut Douglas Adamsin tuotantoon. En ollut yhtäkään kirjaa lukenut, mutta päätinpä sitten lukaista ekan osan Linnurataa. Tämän jälkeen olin pahasti koukussa, ja oli aivan pakko lukea loputkin osat, sekä muut kirjat joita DNA on kirjoittanut.

edit. Onhan näissä kirjoissa myös jonkinverran sellaista väkisin väännettyä huumoria, mutta ovat ne silti hyviä.

Jakob sanoi:
Mihis asti on päästy? Mä oon ihan jumissa siinä alussa. Eli miten tuo prosser saadaan tuohon maahan makaamaan. Kirjassa taidettiin näin toimia.

En tiedä missä vaiheessa nyt olet, mutta siihen puskutraktorin eteen täytyy mennä itse makaamaan.

Juu tuossa kohtaa olin minä jumissa. Eteenpäin oon taas hiukan päässyt, pitänee jatkaa huomenissa. Sitten jos jäät tuossa kohtaa totaalisen jumiin niin kato tämä
Älä ota sitä pyyhettä Fordilta (muuten Ford lähtee menemään enkä mä ainakaan keksinyt tosta ratkaisua eteenpäin! Usuta Ford sen mr digitaalikellon kanssa juttelemaan

No tuohonhan minä tietenkin jäin. Kannattaa etsiä jostain alkuperäinen versio omalle koneelle, niin voi tallentaa hyvin menevän pelin.

Perkele, kun nyt ollaan jumissa siellä Heart of Goldissa, eikä oikein keksi, että mitä pitäisi tehdä. Marvinia ei voi seurata siihen huoneeseen ja muut menivät saunaan. Eikä oikein tahdo löytyä mitään uuttakaan, vaikka kovin etsinkin. Kirjassahan tässä vaiheessa tehtiin teetä, mutta nyt ei oikein ole siitäkään ideaa, että mistä sitä saisi.

Toi on ihan mahdoton ilman walkthroughta, koska tallentaa ei voi. Muutenkin ko. peli on aika kypsä ilman ohjeita, sillä alussa tekemättä jätetty juttu tulee vastaan vasta pitkän ajan päästä. Vaikka menisi 100% ohjeiden mukaan niin silti voi tulla noutaja ja hauskaa on silti lukiessa noita tekstejä

Pelasin tuon läpi joskus vuonna kypärä alkuperäisellä IBM PC:llä. Tosi hieno juttu että nää elää netissä edelleen. Tästä tulikin hinku päästä koittamaan Zorkkejakin uudelleen...

Back
Ylös Bottom