Vammanen ranne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koslovc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuos joitain ranne-juttuja luinkin,mut laitetaan ihan uus threadi kehiin,ni löydän tänne ite paremmin.
Treenien alottamisen alkuaikoina,n.1,5v sit,mul kipeyty oikee ranne.kenties virheasennosta tms rasittuma.Muuten parani levolla,mut ku nyt on tullu isommat panot kehiin ku mihin ranne on tottunu,on ongelmat häiritseviä.Siis luulen et kaikki johtuu tos ranteesta.Mun koko oikee käsi raahaa kehitykses jälessä,en saa voimaa siihen,mitä liikkeitä teenkin.Hermotukset ei mee perille,lihaksiin esim.habaan ei tunnu lähtevän viestiä vaan teen helposti liikkeen väärillä lihaksilla vaikka miten yritän.Rannetta on tosi hankala pitää suorassa ku pitelen painoa ja sit siihen alkaa sattuun.Lepo ei auta.Kipu sinänsä ei kauheeta oo,merkki kuitenki jostain,mut eniten mua vituttaa ku tää vaiva tuntuu olevan este oikeen käden kehittymiselle. Rannetukia en oo viel hankkinu,oon kyl napakal sideharson tapasel tsydeemil sitä koittanu tukea,mut ei auta.Lääkäriin?Magneettikuvaus?

Hommaa oikeat rannesiteet ja käytä niitä ainakin raskaammilla painoilla treenatessa. Voi olla että auttaa, voi olla että ei.

Hommaa oikeat rannesiteet ja käytä niitä ainakin raskaammilla painoilla treenatessa. Voi olla että auttaa, voi olla että ei.
Nimenomaan. "oikeat rannesiteet" on sitten esim. Metal:in Black:t tai vastaavat eikä mitkään letsgouintersportit, noissa on eroa kuin yöllä jä päivällä. Mun ranneongelmat (molemmat edelleen hiukan paskana parinvuoden takaisesta moottoripyörällä heittäytymisestä) hävisivät aika tehokkaasti kun hankin kunnon siteet. Intersportin lelusiteet eivät auttanee mitään, lähinnä haittasivat verenkiertoa...

Tähän threadiin pitäisi sopia. Noita MB:n siteitä on tullut harkittua nyt pidempään. Vähän vain pituus arveluttaa: miten määrittää sen ottaako 60cm vai 80cm siteet?

No pistetään tänne, niin ei tarvii uutta alottaa.

Tuossa pari viikkoa sitten nostelin lenkkipolun varressa sellasta telineeseen kiinnitettyä kahvallista tukkia (en tiiä sanooko mitään, mutta lienee epäoleellista).

Liike on rinnallevedon omainen ja intouduin sitten nostelemaan niin, että epähuomiossa ponnistin kyykkyasennosta ylös kyynärvarret maan suuntaisesti. Eli kun oikeasti liikkeen pitäisi käsien osalta olla pystysoutua muistuttava, nyt käteni olivat koko matkan kuin vastaotteella tehdyn hauiskäännön yläasennossa.

Kuvitelkaa siis nostavanne painavaa tankoa, mutta tanko ei roikukaan maata kohti osoittavien vaan suoraan eteenpäin osoittavien kyynärvarsien jatkona. Luonnollisesti ranne ei tätä kestänyt, vaan välittömästi iski kipu.

Lopetin nostelun siihen. Seuraavana päivänä ranne oli niin kipeä, ettei sillä kärsinyt kääntää avainta lukossa. Päivien kuluessa kipu asteittain lieveni, mutta ei ole vieläkään kadonnut.

Levossa ja kevyessä käytössä se ei kipuile. Ei myöskään ole kosketusherkkä. Vääntyillessä ja paineen alaisena kipua kuitenkin esiintyy, esim. leukoja vetäessä ja selkää pestessä.

Kipu tuntuu lähinnä tuossa ranteen ulkosyrjällä, tuon luupatin (ei muistu nimi mieleen) ympäristössä.

Eli pari viikkoa alkaa olla tapaturmasta aikaa. Mitään hoitoja en ole osannut tehdä enkä ole rannetta myöskään erityisemmin varonut (toki lopettanut aina kulloisenkin toimen kun kipua ilmennyt). Onko mitään venyttelyä, hierontaa, voiteita yms. kotikonsteja joilla parantumista
helpottaa vai pitäisikö jo kohta viedä lääkärin tutkittavaksi? Lieneekö revähdys vai mikä?

Jeps, tuttu ongelma, kestää viikoista kuukausiin että paranee. Vain aika parantaa....
Itsellä meni nyrkkeilyssä, kun löin koukulla päähän ja ranne pääsi taittumaan.

Kaverilla oli joku ihme pallon muotoinen luu katkennut ranteen seuduilta kun kerran luuli sen revähtäneen tai jotain lievempää. Onnistui vääntymään jossain, olisiko ollut painissa...

Itsellä vittuilee aina joskus ranteet treenatessa. Sen verran harvoin kuitenkin, etten ole vielä ostanut siteitä, mutta pitää harkita, jos tulee todellista tarvetta. Hintaahan noilla Metal Blackeilla on, mutta kerran ne on hyvät, niin ostan ne, jos joskus hommaan.

Laita kunnolla jäitä ämpäriin ja täytä se kylmällä vedellä.Pidä rannetta siellä joka päivä 10 min.Jos alkaa tuntua liian kylmältä niin ota käsi välillä pois ja sitten takasin.Mulla oli ranne paskana yli vuoden enkä uskonut että se paranee ikinä mutta nyt on täysin kunnossa.Kipu geeliä kannattaa hieroa sen kylmähoidon perään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom