Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Pari tirppakuvaa

Liitteet

• _MG_1850_width800.jpg
    _MG_1850_width800.jpg
    272,9 KB · Katsottu: 89
  • _MG_1795_width800.jpg
    _MG_1795_width800.jpg
    512,3 KB · Katsottu: 127
  • _MG_1801_width800.jpg
    _MG_1801_width800.jpg
    454,5 KB · Katsottu: 109
  • _MG_1844_width800.jpg
    _MG_1844_width800.jpg
    322,2 KB · Katsottu: 100
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hävettää näitten otosten rinnalle tää laittaa, mutta lähes ainut onnistunut lomakuva ylläksen huipulta.

snowboarding_by_lascar112-d3hrd2f.jpg

Näyttäisi pysyvän pojilla kamerat hyvin kädessä. Hienoja kuvia!

Laitetaanpa pari omaakin kuvaa tänne.

Vanha Pepsi-mainos Mauritiuksella:
pepsi.jpg

En osaa sanoa, johtuuko nyt paskasta duunikoneen näytöstä ja sen asetuksista, vai onko vika ihan kuvassa, mutta duunikoneen näytöllä näyttäisi kuvassa olevan todella paljon liikaa kontrastia, kun taas läppärin näytöllä kuva näyttää ihan hyvältä. En tiedä, ehkä se on hyvä.

Kaksi seuraavaa Pohjois-Laosista, otettu iPhonen hippiohjelmalla:
Photo%2013.1.2011%2013.02.48.jpeg

Photo%2014.1.2011%206.43.21.jpeg

Onko vinkkejä hyvään kirjallisuuteen, tai sivustoihin muotokuvaamisen perusteista?

Olen kuvannut kaikkea muuta kuin muotokuvia ja jotenkin se puoli alkanut nyt kiinnostamaan vähän enemmän.

Terppa pitkästä aikaa. Tein huvikseni itselleni kuvablogin, tarkoitus olisi päivittää tänne aina kerran viikossa joku hyvä otos tuolta varsinaisesta galleriasta.

http://weekly-photo.blogspot.com/

Ensimmäisessä kuvassa on muuten sattumalta entinen raskaan sarjan SM kolmonen.

Hauska tuo kukkakuva, aikoinaan otin aivan samanlaisen, mutten julkaissut sitä missään ja nyt katsoin äkkiä että miten se on nyt täällä :D

JES!

Sal(a)ma tuli. Nyt on paljon aikaa opetella käyttämään, tädin häät elokuun puolessa välissä :D jotenkin siis pitäisi oppia leikkimään tuolla...

http://www.flickr.com/photos/61832912@N02/ tuossa olisi minun Flickr, jos jotakin kiinnostaa. Parit kuvat on aika rankalla kädellä photoshopattu, mutta sitä on nyt tullut pakostakin vähän leikittyä kun sai piirtopöydän:rolleyes:

Tuosta maisemakuvauksesta kaipailisin vinkkejä, ja kenties jopa kirjallisuuteen liittyvää.

En tiedä kuinka monimutkasia asioita nämä on (selittää aloittelijalle), mutta mieltä askarruttaa se että miten kuvaan vaikuttaa tuo ISO-asetus, ja minkälaisella aukolla/valotuksella noin suurinpiirtein kannattaa kuvata kirkkaalla kelillä. Oma kamera on Lumix DMC-FZ7 (ei mikään huippu), ja olen kuvaillut automaattiasetuksilla, ja sillä värit on jotenkin mitäänsanomattomia. Katselin jotain kameralla otettuja kuvia netistä ilman että niitä on muokkailtu, ja niissä oli aivan eriluokkaa nyanssit, kuin mitä omissa kuvissa.

Oletkos lukenut kameran mukana tulleet paperit?
En tiedä Panasonicista, mutta Canonin manuaaleissa oli paljon enemmän tietoa kuin olin etes ajatellut :D se oikeasti kannattaa lukea, jos siis siinäkin on saman tyyppistä tekstiä kuin noissa Canonin papruissa.
Ja testailemalla sitä oppii todella paljon, että minkälaisilla asetuksilla kannattaa mitäkin kuvata.

En tiedä onko ihan oikea paikka kysästä, mutta osalla on noissa kuvissa oma nimi, kuvaus firman nimi tms. Eli millasella ohjelmalla saa vaikka 200 kuvaan kerralla sinne alareunaan esim. sen kuvan ottajan nimen?

-07vuoden pohotoshop mulla on mutta en vielä moista ominaisuutta siitä ole löytänyt. Kiitos nopeasta vastauksesta! Pistään etsintään! :)

Back
Ylös Bottom