Kolme valoa tungin pieneen hotellihuoneeseen, että sain valaistua edes sinnepäin realistisesti. Valaisu on helppoa, mutta kun pitää kikkailla valot realistiseksi ja luonnonvalo ei riitä, niin tulee vähän kikkailulle tarvetta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se luonnonvalo enää silloin haittaa kun salamat on kehissä, ainoastaan täysin kirkas auringonpaiste sotkee valoja, mut silloikin voidaan puskea aukko minimiin ja valot täpöille.
Mites, riittääkö 135mm mitenkään futiksen kuvaukseen? Kun pitäis tänä vuonna kuvata kai lehteen yhen 3. divarin joukkueen pelejä. Ei kyl millää viittis hommata mitään 70-200/ l-sarjan putkee, kun ei ole mitään halpoja leluja, ja vielä kun pitäis nyt hommata salamaa ja fisua.
Komppaan ja ikinä ei kannata katsella referenssinä maailmalta fudiskuvia, siellä on yleensä ammattilaiset 600 millin singoilla vetämässä semmoista paria tuhatta kuvaa sarjalla/matsi, joten siellä sitten aina osuu pari hassua kohdalleen.No sanotaanko, että käytännössä se ei riitä, tai saat sieltä juuri sellaista sekametelisoppaa aikaiseksi mitä yleensä on 1. kertaa futista kuvaavien kuvat muutoinkin.
Futikseen pitäis olla min 300mm, jotta siellä otetaan niitä tilanteita irti varmasti. Tietenkin tuurila se tilanne voi olla siinä ihan edessäkin ja osut kohdilleen, mutta todennäköisyys on aika minimaalinen.
Mulla on Canonin 70-300 IS USM ja jos pelit eivät ole pimeässä niin kyllä tuolla pitäisi pärjätä hyvinkin. Esimerkkikuvia ko. putkella voi katsella vaikka täältä.Eli mulla pitäis olla vähintää joku 70-300mm/L-sarjan is usm, että olisi edes jotain jakoo saada toimiva kuva? No taitaa jäädä futiksen kuvaus, ku viitti heittää +1000e putkeen, jolla otetuista kuvista saan muutaman kympin.
Originally posted by maolpa
Pakko kai sitten heittää omakin korsi kekoon. Olen keräillyt edes joten kuten onnistuneita kuvatuksia tänne
Jösses kun on hienoja kuvia, varsinkin tuo kuva naisesta mistä foobarikin piti. Tässähän itekin alkaa kiinnostumaan valokuvauksesta.