Valmistelut viimeisillä viikoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annabel
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Ajattelin aloittaa uuden threadin, kun uskoisin muillakin olevan kysyttävää taikka keskusteltavaa viimeisten päivien / viikkojen valmisteluista...

Aloitankin siis kysymällä, että milloin olette ajatelleet jättää / olette jättäneet kaikki maitotuotteet kokonaan pois?

Tyhjennättekö sekä peräsuolen, (että mahalaukun?) ennen kisa-aamun aamupalaa vai vasta sen jälkeen? Vai teettekö asialle yleensäkään mitään? :david:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Annabel sanoi:
Tyhjennättekö sekä peräsuolen, (että mahalaukun?) ennen kisa-aamun aamupalaa vai vasta sen jälkeen? Vai teettekö asialle yleensäkään mitään? :david:

???Ei ole kyllä tarvinnut...kroppa voisi joutua aika heikkoon tilaan...

Hyviä kysymyksiä Annabel :thumbs: mielenkiinnolla odotan kans konkareiden vastauksia!!

Pistän hieman aiheen vierestä mutta tuli mieleen eilen kisakenkiä ostaessa et jos meidät noviisit jaetaan vaikka alle ja yli 164cm ryhmiin, niin kumpaankos mut tasan 164 senttisenä laitetaan?? :rolleyes:

Itse käytän maitotuotteita ihan kisapäivään asti, ei aiheuta mulla minkään näköstä nesteen keräämistä. Ja kisa-aamuna teen suolen tyhjennyksen peräruiskella heti herättyäni eli ennen aamupalaa.

Kiitoksia vastauksista! Mä olen kyllä ymmärtänyt, että lähes kaikki tyhjentävät peräsuolen ja jopa mahalaukun kisa-aamuna. Ostin itse apteekista sellaisen peräsuolentyhjennyssupon, jonka pitäisi toimia juuri tällaisessa tarkoituksessa.

Eli olet siis, Kia, syönyt vasta suolen tyhjennyksen jälkeen. Niin mäkin olin ymmärtänyt, että moni tekee, mutta mietin, että eikö masu jää ikävästi pömpölleen sen aamupalan jälkeen? Osaatko sanoa, miksi suoli tyhjennetään _ennen_ aamupalaa, eikä vasta sen jälkeen?

Ei se vatsa aamupalan jäljiltä pömpötä enää lavalla ollessa, koska esim. nyt kevään kisoissa syöt aamupalan varmaan viimeistään kahdeksalta kun kisat alkaa kymmeneltä ja pitäähän siellä mahassa jotain olla, ettei pökerry lavalle :D

Lisää kysyttävää: milloin saa juoda viimesen kupillisen kahvia, kun otetaan huomiooon sen diureettinen vaikutus ja sen sisältämän kofeiinin kuuluminen kiellettyjen aineiden listalle? Saako kisaa edeltävältä viikolta unohtaa toiveet aamukahvista ;) ?

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Kofeiini ei enää kuulu kiellettyjen listalle !

Kofeiini

Kofeiinikuuluu vuoden 2005 listalla seurannan kohteena oleviin aineisiin eli se ei ole kielletty, mutta sen esiintymistä dopingnäytteissä seurataan.
lähde adt:n nettisivut

Voit siis rauhassa juoda kahvia, itse otin kisa-aamuna muutaman kofeiinitabletin joka edesauttoi viimeisten nesteiden poistumista ja piristi hieman.
Mutta nestettähän ei kisaa edeltavänä iltana ja aamuna kannata hirmuisesti nauttia.

Annabel sanoi:
Kiitoksia vastauksista! Mä olen kyllä ymmärtänyt, että lähes kaikki tyhjentävät peräsuolen ja jopa mahalaukun kisa-aamuna. Ostin itse apteekista sellaisen peräsuolentyhjennyssupon, jonka pitäisi toimia juuri tällaisessa tarkoituksessa.

Eli olet siis, Kia, syönyt vasta suolen tyhjennyksen jälkeen. Niin mäkin olin ymmärtänyt, että moni tekee, mutta mietin, että eikö masu jää ikävästi pömpölleen sen aamupalan jälkeen? Osaatko sanoa, miksi suoli tyhjennetään _ennen_ aamupalaa, eikä vasta sen jälkeen?

Kovasti ihmetyttää täällä kilpailevien tyttöjen puheet peräsuolen tyhjennyksestä...Mielestäni se ei ole niitä ensimmäisiä juttuja joita pitäisi olla mielessä, varsinkin jos nousee lavalla ekaa kertaa. Kyllä se kunto pitää olla hyvä jo paljon aikaisemmin, eikä jollain suolen tyhjennyksellä ole merkitystä. Ymmärrän sen, jos vatsa on jostain syystä niin jumittunut, että tekee kipeää tai muuten on todella tukkoinen olo. Silloinkin todella tarkkaan harkiten. Suolen tyhjennyksessä menettää suoloja ja heikko olo saattaa yllättää. Poseeraaminen ja etenkin vapari ovat rankkoja suorituksia. Todellakin miettikää nyt ihmeessä sen tarpeellisuutta. Siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Niitä on paljon tärkeämpiäkin asioita joihin tulisi keskittyä enennen kilpailua.

Minä en itse tehnyt en karsintoihin enkä SM-kisohin tyhjennystä.
Vaikka en nyt sijoittunut parhaimmistoon, niin en usko tyhjennyksen pois jättämisellä olleen minkäänlaista vaikutusta asiaan.

Olen Pinjan kanssa ehdottomasti samalla linjalla, tyhjennys kannattaa tehdä vasta jos olo on todella "tunkkainen" ja tuntuu että suoli on täysi ja vatsassa pakottaa.
Itse olin SM-kisoissa niin poikki lavalla etten saanut edes selkää kunnolla levitettyä, kaikki lihastuntuma oli poissa, ilamn sitä tyhjennystäkin.

Karsinnoissa ensimmäisellä kierroksella sain järkyttäviä kramppeja, kädet, jalat,pohkeet sekä takapuoli tärisi.
Jouduin tekemään ihan tosissani töitä että sain poseeraukset pidettyä kasassa, en pystynyt välillä edes hymyilemään kun suu ja posket menivät kramppiin.

Muistakaa kuitenkin syödä kisapäivänäkin aamulla vaikka tosi vähään veteen keitettyä puuroa ( lohkoina syötävää ) kunhan ette nestettä kamalasti tankkaile ei se hiilu lähde sieltä pömpöttämään.

Kohtuus tietysti kaikessa ehkei ihan hampilla kannata käydä, sitten kisan jälkeen vasta napa rutkumaan ja oikein kunnon ravintolaan syömään !

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Pinja sanoi:
Kovasti ihmetyttää täällä kilpailevien tyttöjen puheet peräsuolen tyhjennyksestä...Mielestäni se ei ole niitä ensimmäisiä juttuja joita pitäisi olla mielessä, varsinkin jos nousee lavalla ekaa kertaa. Kyllä se kunto pitää olla hyvä jo paljon aikaisemmin, eikä jollain suolen tyhjennyksellä ole merkitystä.

Todellakin miettikää nyt ihmeessä sen tarpeellisuutta. Siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Niitä on paljon tärkeämpiäkin asioita joihin tulisi keskittyä enennen kilpailua.

Olen täysin samaa mieltä. Minä en ole kertaakaan tehnyt kyseistä tyhjennystä, enkä usko että se olisi vaikuttanut kuntooni lavalla. Ruokamäärät ovat siinä vaiheessa jo sen verran pieniä, ettei sitä tavaraa edes voi olla kovinkaan paljoa sisällä. Mitä siis tyhjentämään? Päinvastoin olen kuullut, että esim. yhdellä tuttavallani tyhjennys meinasi pilata koko kisapäivän. Vatsa oli tuntunut koko päivän oudolta ja kipeältä. Kyllä siinä jo varmasti kisafiilis kärsii, jos kaikki ei ole kunnossa.

Pinja sanoi:
Kovasti ihmetyttää täällä kilpailevien tyttöjen puheet peräsuolen tyhjennyksestä...Mielestäni se ei ole niitä ensimmäisiä juttuja joita pitäisi olla mielessä, varsinkin jos nousee lavalla ekaa kertaa. Kyllä se kunto pitää olla hyvä jo paljon aikaisemmin, eikä jollain suolen tyhjennyksellä ole merkitystä. Ymmärrän sen, jos vatsa on jostain syystä niin jumittunut, että tekee kipeää tai muuten on todella tukkoinen olo. Silloinkin todella tarkkaan harkiten. Suolen tyhjennyksessä menettää suoloja ja heikko olo saattaa yllättää. Poseeraaminen ja etenkin vapari ovat rankkoja suorituksia. Todellakin miettikää nyt ihmeessä sen tarpeellisuutta. Siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Niitä on paljon tärkeämpiäkin asioita joihin tulisi keskittyä enennen kilpailua.

Minä kyllä ymmärrän aivan täysin, jos eka kertaa kilpailevalla pyörii mielessä kaikki mahdolliset asiat. Tästä suolen tyhjennyksestähän mainitaan esim. Taluksen kirjassa kisavalmisteluissa. Tarkoitus on siis saada maha litteäksi kisaan. Tietenkin toisilla maha pömpöttää helpommin kuin toisilla, eikä asialla ole mitään tekemistä kisakunnon kanssa. Esimerkiksi pelkkä jännitys, vieras yöpaikka puhumattakaan tankkauksesta ja neste-suola-temmpuilusta, voi tehdä sen ettei maha kerta kaikkiaan toimi. Jos tällaista on odotettavissa, voi mielestäni hyvin ostaa apteekista sen Microlaxin tai vastaavan supon. Ne ovat mielestäni todella hellävaraisia, varmistavat vain normaalin ulostamisen (peräsuoli). Eli täysin eri asia on, jos puhutaan varsinaisesta paksusuolen huuhtelusta, mikä tehdään vedellä esimerkiksi paaston yhteydessä. Sellainen tyhjennys on todella raju ja vaikuttaa neste ja suolatasapainoon. Tätä menetelmää ei missään nimessä pidä käyttää kisapäivänä, vaan ihan muulloin. Miksei vaikka ennen mahdollista tankkausta jos on ollut dieetillä ongelmia vatsan toiminnan suohteen ja voi ajatella, että paksusuoli on täynnä kuonaa. Ohutsuoli ja mahalaukku taas ovat aivan eri asioita, eikä mahalaukusta esim. kisa-aamuna syöty aamupala ole toisessa päässä suolta vielä piitkään aikaan. Kaikilla koulukunnilla lienee oma käsitys aamupalan laadun suhteen, useimmiten kuitenkin helposti sulavaa - ei mitään minkä tietää itselleen mahan turvotusta aiheuttavan. Mutta syödä pitää, eihän kukaan halua tosiaankaan pyörtyä lavalle.

Tsemppiä kaikille kisaajille, niin ensikertalaisille kuin konkareillekin :kippis1:

Joo ei tollasella peräruiskeella tai supolla autetulla ulostamisella kyllä suolatasapainoa saa mitenkään järkytettyä. :)

Paitsit että oikeasti se ei ole kauheen hellävarainen kropalle.Siis ruiskut ja supot.Ehkä kuulostaa niuhotukselta, mutta niitä käytetään kun suoli on oikeasti tukossa eikä muut keinot auta.Ehkä tulokaskilpailijana keskittyisin itseni kuntoon saamiseen enkä mihinkään suolen tyhjennykseen.Koska tuotoimenpide vie voimia ja uskoisin, että muutenkin kilpailijalla on täysi työ pitää itseään säteilevänä lavalla.Että neuvoksi: Älkää ainakaan kisaaamuna sitä tehkö jos ette ole ikinä ennen kokeillut!!

Minä olen suorittanut suolen tyhjennyksen joka kerta kisa aamuna ennen aamupalaa. Usein jännityksen takia vatsa ei välttämättä toimi heti aamusta niin kuin normaalisti, niin mielestäni on näin mukavampi se toimittaa. Kisapaikalla ei sitten tarvitse miettiä näitä vessa juttuja kun homma on jo hoidettu. Lisäksi olo tulee muutenkin kevyemmäksi ja poseeraus tuntuu miellyttävämmälle.
Usein olen joutunut suolen tyhjentämään myös ennen punnitusta, jotta painoa saisi alas.
Mitään haittavaikutuksia en itselläni ole huomannut. Olen käyttänyt sekä suppoja että vesiperäruisketta, lisäksi vielä useaan kertaan peräkkäin. Mutta jos tietää kroppansa olevan herkkä tälläiselle, niin parempi jättää koko operaato väliin. Ei se niin merkittävästi kuntoon vaikuta. Ja mitä varmempi olo lavalla on, niin sen paremmalle kroppakin näyttää.

Ai niin, ja mitä maitotuotteisiin tulee, niin olen kerran kokeillut jättää ne pois pari viikkoa ennen kisoja enkä huomannut eroa siihen, kun normaalisti käytän toiseksi viimeiseen diettipäivään asti.
Nesteen kertyminen maitotuotteista on kuitenkin taas näitä yksilöllisyys kysymyksiä. Henk.koht. en oikein usko maitotuotteiden aiheuttavan nesteen kertymistä.

Oon miettinyt että kannattaisko käydä vahauttaan ainakin bikiniraja ennen värien laittoa vaan riittääkö pelkkä höylä? Kuitenkin kun paikat on sheivattava muutamaa päivää aikasemmin, niin mulla ainakin kasvaa aika pian sänki. Tuntuu et ahistaa aika lailla sellanen muutaman päivän sänki ja bikinit päällä!
Sitten, miten ootta reenannu viimesellä viikolla? Teettekö normaalisti aerobisen? Mietin myös että mikä ois ehdoton survivalpaketti lavan takana eli mitä kannattaa ottaa sinne mukaan?
Onko ihan pakko laittaa tekokynnet?No ei varmaan, mutta laittaako kaikki? Itse jotenkin vierastan ajatusta,koska olen tottunut lyhyisiin kynsiin, niin sitten yhtäkkiä onkin aivan hullut haukat! Hajotan varmaan bikinit niillä!
Tässä muutama kyssäri alkuun, meen miettiin lisää... :)

Kyllä se höylääminen riittää ja kyllä sitä voi varovasti sen kisavärin päältäkin vielä höylätä uudelleen.
Viimisellä viikolla en tee ollenkaan aerobista ja salilla treenaan TODELLA KEVYESTI koko kropan läpi kolmeen jaetulla ohjelmalla (maanantai, tiistai ja keskiviikko).
Lavan taakse mukaan mm. peili, jumppamatto, lämmintä vaatetta, jumppakuminauha tai muita pumppivälineitä, kannettava CD-soitin tms. ja reilusti kuivaa hiilariruokaa.
Pitkä kätisen ei edes kannata laittaa tekokynsiä ja muutenkin jos ne tuntuu hankalilta suosittelen jättämään pois. Itse en käytä tekokynsiä ja omatkin kynnet pidän lyhyenä.

Böödi sanoi:
Oon miettinyt että kannattaisko käydä vahauttaan ainakin bikiniraja ennen värien laittoa vaan riittääkö pelkkä höylä? Kuitenkin kun paikat on sheivattava muutamaa päivää aikasemmin, niin mulla ainakin kasvaa aika pian sänki. Tuntuu et ahistaa aika lailla sellanen muutaman päivän sänki ja bikinit päällä!
Sitten, miten ootta reenannu viimesellä viikolla? Teettekö normaalisti aerobisen? Mietin myös että mikä ois ehdoton survivalpaketti lavan takana eli mitä kannattaa ottaa sinne mukaan?
Onko ihan pakko laittaa tekokynnet?No ei varmaan, mutta laittaako kaikki? Itse jotenkin vierastan ajatusta,koska olen tottunut lyhyisiin kynsiin, niin sitten yhtäkkiä onkin aivan hullut haukat! Hajotan varmaan bikinit niillä!
Tässä muutama kyssäri alkuun, meen miettiin lisää... :)

Niitä karvoja sattuu jäämään, vaikka kuinka tarkasti yrittäisi höylätä koko kropan läpi. Ihan hyvin pystyy vielä viimeistelemään, vaikka kisaväriä olisi jo laitettukin.

Viimeisellä viikolla oon vetäny todella kevyet treenit ja aerobiset ovat jääneet kokonaan pois.

Lavan taakse ehdottomasti kisa-asut, kengät, (kisamusa fitness-puolella), meikit, hiuslakka, jumppamatto, ruokaa, kannettava cd-soitin, hyvää fiilistelymusaa, bikiniliimaa, irtopainot/jumppanauha pumppaamista varten jne. hyvin samanlaiset varustukset kuin Kiallakin.

Suosittelen myös erittäin lämpimästi, ettet laita itsellesi tekokynsiä, jos olet tottunut lyhyiin. Bikinien pukeminen, meikkaaminen, hiusten laittaminen ym. eivät ole todellakaan helppoa puuhaa, jos et ole tottunut pitkiin kynsiin. Tuskinpa kisamenestys on niistä kiinni ;)

Kiitti vastauksista!:) Oon miettiny noita kofeiinitabletteja,että kuinka paljon syötte niitä? Onko jotain muita hyviä,laillisia,konsteja viimeisten nesteiden poistoon? Oon kuullu että jotku käyttävät Miral nimistä lääkettä,ettei paikat kramppaile lopussa,kokemuksia? Vinkkejä ihan kohtuu ok suolattomiin ruokiin? Oon ottanut rahkan takas kuvioihin, koska siinä ei ainakaan purkin perusteella pitäs olla suolaa,mutta epäilyttää tuo ikuinen kiista maitotuotteista dieetillä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom