Ota selvää firmasta minne menet haastatteluun ja sen tekemistä asioita etukäteen sekä lue. Kertaa omaa osaamistasi ja mieti miten aijot "myydä itsesi" mahdolliselle uudelle työnantajalle. Ole varma, sosiaalinen ja aktiivinen haatattelussa. Suurilla työn antajilla kaava on monesti sama (Nokia).
Tässä sitten esimerkki Nokian soveltuvuus testeistä.. hmm. mitäs tossa lauseen täydentämisessä haetaan ;)
Nimi:_____________________________________
Työssäni pidän tärkeänä________________________________________________________
Minusta hyvä ystävä____________________________________________________________
Epäedullisissa olosuhteissa minä__________________________________________________
Olen aina tahtonut______________________________________________________________
Jos olisin vastuussa, _____________________________________________________________
Ne, joita olen saanut totella, ovat___________________________________________________
Vaikka tiedän, että se on tyhmää, pelkään kuitenkin____________________________________
Minua on usein kehotettu_________________________________________________________
Työskennellessäni olen mieluimmin_________________________________________________
Haluaisin unohtaa________________________________________________________________
Uskon kykeneväni_______________________________________________________________
Olisin täysin onnellinen, jos________________________________________________________
Pidän eniten arvossa_____________________________________________________________
Kun saan määrätä, minä__________________________________________________________
Odotan tulevaisuudelta_____________________________________________________________
Suurin huoleni____________________________________________________________________
En pidä ihmisistä, jotka_____________________________________________________________
Koulussa minä___________________________________________________________________
Minua vaivaa____________________________________________________________________
Luulen viihtyväni parhaiten työssä, jossa_______________________________________________
Suurin erehdykseni oli_____________________________________________________________
Suurin heikkouteni on_____________________________________________________________
Salainen päämäärä elämässäni on___________________________________________________
Jos joudun johtamaan, minä_________________________________________________________
Toivoisin esimiesten olevan_________________________________________________________
Toivon, että minua ei kiusaisi________________________________________________________
Ihmiset, joista eniten pidän,_________________________________________________________
Jos saisin valita uudelleen__________________________________________________________
Pidän itseäni muita________________________________________________________________
Minusta on hauskaa työskennellä ihmisten kanssa, jotka__________________________________
Nuorempana tunsin syyllisyyttä______________________________________________________
Kun onni kääntää minulle selkänsä,___________________________________________________
Eniten haluaisin elämältä, että_______________________________________________________
Saatuani kokemusta_______________________________________________________________
Työltäni toivon ennen kaikkea_______________________________________________________
Pelkään jo etukäteen tilanteita, joissa_________________________________________________
Kaukaiset ystäväni________________________________________________________________
Elävin lapsuudenmuistoni___________________________________________________________
Eniten riitoja minulle tulee___________________________________________________________
Vahvin puoleni on_________________________________________________________________
Suurin vikani on ollut______________________________________________________________
Kasvatukseni on ollut______________________________________________________________
Alaiset, jotka_____________________________________________________________________
Menetän malttini, kun______________________________________________________________
Inhoan tilanteita, joissa_____________________________________________________________
Muiden kanssa kilpaileminen________________________________________________________
Lähivuosien aikana aion____________________________________________________________
Esiintyessäni ison joukon edessä minä________________________________________________
En pidä esimiehistä, jotka__________________________________________________________
Parhaiten pystyn_________________________________________________________________
Jos joudun työskentelemään yksin____________________________________________________
Innostun helpommin työssä, jossa____________________________________________________
Pitkästyn helpommin työssä, jossa____________________________________________________