Valion uusi raejuusto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dariel
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs mieltä olette näistä Valion uusista maustetuista raejuustoista? ( Pikkelsi ja Tsatsiki ).

Ravintoarvot / 100g:

Energiaa 350kj/80kcal
Proteiinia 11g
Hiilihydraatteja 4g
Rasvaa 2%

Maku on ainaki jumalallinen. Välipalana todella mainio kun voi suoraan purkista syödä todella hyvää tavaraa. Onko normaali rasvaton raejuusto paljon terveellisempi vai kelpaako tämä yhtälailla? Mitä mieltä olette :)

Eihän tuo nyt huono välipala ole, vaikka protskun määrä onkin huomattavasti vähäisempi kuin normiraejuustossa (jossa muistaakseni 16g/100 g, ja rasvattomassa versiossa 18g/100g). Mitään taas makuun tulee - noh, mä en näistä uutuuksista taas tykännyt lainkaan, mutta makuasioistahan tuskin kannattaa sen ihmeemmin kiistellä...

Sanoisin, että tavallinen tai rasvaton raejuusto on ravintosisällön puolesta (ja hinnankin) ehdottomasti parempi valinta, mutta kyllä nämä uutuudetkin ihan kelpo kamaa ovat, jos niistä tykkää. Molempi parempi :)

Te ketkä ette tykänneet yhtään perus raejuustosta, niin miltä nämä "maustetut" teidän mielestä maistuvat? En meinaan saa (perus raejuustoa) kirveelläkään alas ilman kaikkia mahdollisia lisukkeita..kuten salatti 2/4+kastike1/4 jne:D

Mielestäni toi on aika eri asia kuin perus raejuusto, toi on vähän ku valmis salaatti. Kannattaa todellakin kokeilla jos ei perus raejuusto uppoa!

Tsatsiki oli hirveen makuista :urjo: ja kalliimpaa kun peruskama,
ja tosiaan proteiinia oli vähemmän...
ihan kuin ihminen ei osaisi itse lisätä sekaan jotain jos ei sellaisenaan mene.

vielä proteiini määristä raejuustoissa..
perus 16g/100
rasvaton 18g/100
maustesotkut ainakin tsatsiki 11g/100

Pitänee maistella onko sen arvosta. :) alkaa pikkusen jo tympimään välillä tuo perinteinenkin. välillä söin tossa 3kk ajan 400-600g päivään tota tavallista. sit piti lopettaa vähäks aikaa kokonaan kun rupes jo oksettaa ajatuskin pelkästä raejuustosta. nyt tulee syötyä ehkä joka toinen päivä 200g.

Dariel sanoi:
Noi on 1.5e kipale ( 200g rasioit)

Joo on vähän liian arvokkaita jokapäiväiseen käyttöön kun hinta on lähes tuplat verrattuna halvempiin mössöihin. Tavallinen menee itseltä hyvin alas muun ruuan kanssa mutta paljaaltaan tökkii vähän liikaa. No pitää ainakin yksi purkki ottaa testiin.....

Noniin, kiitos kiivaan radiomainonnan ja pakkotoisto.comin buffauksen, tein vuoden virallisimman raejuustotestin eilen.

Kaupasta mukaan tarttui 1kpl tazigi ja yksi piccelsson.

Visuaalinen havainto:

Ensin mainiittu näyttää yrjöltä, ts. erittäin vastenmielinen näky.

Pikkeli näyttää ihan hyvältä, lukuunottamatta vihreitä sattumia.

Haju

hmmm, molempien haju muistuttaa mielestäni jotain pilaantuneen pikkelsihampurilaissötkötyksen ja muuten vaan pilaantuneen ruoan väliltä.

Ei siis hyvä ensivaikutelma

Maku

Piggis on suhtkoht hyvää. Maistuu aikalailla kurkkusalaattipikkelsiltä. Maku on aika kaukana normiraejuustosta, mutta taustalla kummittelee kuitenkin pieni säväys raakaa raeherkkua. Hyvä niin.

Luulen, että tämä sopii niille jotka tykkäävät kurkkusalaateista sun muista hampurilaissössöistä, itselle ei oikein pudonnut. Luulen, että ainoa käyttö itselläni voisi olla esim. leivän päällä. Joku kotihampurilainen tietty olisi paras, mutta niitä en ainakaan minä vedä.

Sitten taksikihirvitys

Siis todella, aivan hirveä kokemus. Sen lisäksi, että ko. paska näyttää yrjöltä, se maistuu siis kertakaikkiaan rehtorin tuhnulta. Maku on etikkainen, suolainen ja jotenkin sellainen ällötyskirpeä pilaantunut kakka. En saanut tuota alas kuin yhden lusikallisen, joten mitään suurta analyysia en pystynyt tekemään. Tosin tuo paska tuli uneeni jossa Satu Silvon näköiset etikkapurkkihirviöt jahtasivat minua singoilla, jotka ampuivat raejuustopurkkeja, joilla oli Petteri Ahomaan naama, ja Janita Janatuisen tissit. Ei enää koskaan.

Kiitos.

Heitin tota pikkelssi-versiota kik-hernesalaatin sekaan, sopi sinne oikein hyvin. Piristävää vaihtelua tavis-raejuustolle (johon tosin voi ihan itsekin sekoittaa kurkkusalaattia). Ei kuitenkaan pärjää Arlan Keso grillattupaprika-raejuustolle, joka on ihan herkkua.

Ite jouduin "opettelemaan" syömään raejuustoa ja maitorahkaa. Ei uponnu aluks millään. Nyt pystyy safkaan raakana kummatkin. :)

Vähän :offtopic: , mutta raejuustoa on todella helppo maustaa itsekkin vaikkapa salsakastikkeella. Menee kummasti alas paremmin, vaikka ei mua henk. koht. tökikkään toi "raaka" raejuusto.

Kai Nalo sanoi:
Noniin, kiitos kiivaan radiomainonnan ja pakkotoisto.comin buffauksen, tein vuoden virallisimman raejuustotestin eilen........
........Sitten taksikihirvitys

Siis todella, aivan hirveä kokemus. Sen lisäksi, että ko. paska näyttää yrjöltä, se maistuu siis kertakaikkiaan rehtorin tuhnulta. Maku on etikkainen, suolainen ja jotenkin sellainen ällötyskirpeä pilaantunut kakka. En saanut tuota alas kuin yhden lusikallisen, joten mitään suurta analyysia en pystynyt tekemään. Tosin tuo paska tuli uneeni jossa Satu Silvon näköiset etikkapurkkihirviöt jahtasivat minua singoilla, jotka ampuivat raejuustopurkkeja, joilla oli Petteri Ahomaan naama, ja Janita Janatuisen tissit. Ei enää koskaan.
Kiitos.
:lol2: :itku:
Edit sitten vielä kahvit pitkin lattiaa voi perkl. ku naurattaa!
Hyvää huomenta.

Arlalta löytyy myös uusi maustettu raejuusto Keso. Makuna taisi olla joku grillattu paprika.

75kcal
10pr
3hh
3r

Tämä on ainakin halvempaa kuin valion maustettu. 1,5€ 250g
Itse vetäisin tänään purkillisen "raakana" ja ainakaan vielä ei tullut mitään :urjo: reaktiota.

Eilen maistoin tuota Zatzikia? ja kyllähän se ihan syötävän hyvää oli, mutta makuun kyllä varmasti kyllästyy nopeasti. Sopinee paremmin ruoan laittoon lisukkeeksi tai täytteeksi tms. Hintakin on itselle liian kova jos pelkäksi proteiinipitoiseksi välipalaksi tuota alkaisi ostamaan.

Ite meinaan ainakin pysyy perus kamassa... hirveen hintanen on toi uus purkki tolla hinnalla saa jo 3 purkkii ehrmannia... :rock: Ja niissä on nyt hiukan enemmän protskuu kun tossa yhessä purkissa ja kyllä niitä aina saa itse maustettua jos on tarvis... :piis:

Back
Ylös Bottom