Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liioittelet Sea Shepherd järjestön toiminnan vakavuutta aika rankasti. Järjestöä tai sen jäseniä ei tietääkseni ole vielä esim. tuomittu rikoksista, piratismista tai terrorismista. Ryhmä toimii lain rajamailla kyllä mutta löytäisitkö mulle vaikka videota, jossa SS vahingoittaa tai upottaa valaanpyyntialuksen? Vähän samaan tapaan, jolla Ady Gil tuhottiin.
Kovin myös syytetään piratismista ja terrorismista :lol:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_Shepherd_Conservation_SocietyVarious governments and organisations have called the group "pirates" or "terrorists".
Direct actions have included scuttling and disabling commercial whaling vessels at harbor, ramming other vessels, throwing glass bottles of butyric acid on the decks of vessels at sea, boarding of whaling vessels while at sea, and seizure and destruction of drift nets at sea. As of 2009, Paul Watson has said that the organization has sunk ten whaling ships while also destroying millions of dollars worth of equipment.
Kovin myös syytetään piratismista ja terrorismista :lol:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_Shepherd_Conservation_SocietyVarious governments and organisations have called the group "pirates" or "terrorists".
Direct actions have included scuttling and disabling commercial whaling vessels at harbor, ramming other vessels, throwing glass bottles of butyric acid on the decks of vessels at sea, boarding of whaling vessels while at sea, and seizure and destruction of drift nets at sea. As of 2009, Paul Watson has said that the organization has sunk ten whaling ships while also destroying millions of dollars worth of equipment.
Voidaan täysin rinnastaa siinä mielessä, että kummassakin tapauksessa omaa ideologiaa pyritään edistämään sivullisiin (Ne laivan työntekijät ovat täysin sivullisia, ne vain tekevät työtään) kohdistuvan väkivallan ja terrorismin keinoin. Tietysti on selvää, että itsemurhapommittaja on paljon pahempi, koska se tappaa ja vahingoittaa paljon enemmän ihmisiä. Eli tämä ekoterrorismi on lievempi muoto samasta asiasta. Kyllä näitä vastaan varmaan riittäisi pienempikin vastarinta kuin "aktivistien" tappaminen. Tuollahan voisi olla poliiseja/sotilaita mukana noissa pyyntialuksissa, jotka sitten ottaisivat nämä "aktivistit" kiinni ja toimittaisivat vankilaan.En esimerkiksi näe täysin mahdottomana, että mä olisin itse tuon järjestön toiminnassa mukana. Istuisin paatilla, seilaisin merellä, mahdollisesti viskoisin jotain hajupommeja tai maalaisin tekstejä valaanpyyntialuksen kylkeen. Teidän mielestänne siis mut ja alus, jossa olen voi täysin rinnastaa esimerkiksi Islamistien terroristi-iskuihin, joissa käytetään räjähteitä, ohjuksia ja aseita ja pelkkä tavoitekin on tuhota mahdollisimman paljon ihmishenkiä - toisin kuin Sea Shepherdillä, joiden tavoite on suojella valaita ja häiritä pyyntialuksia, ei tuhota niitä ja miehistöä. Näin ollen hypoteettisesti meikäläisen ja muut miehistön jäsenet siis saisi tappaa ja aluksen upottaa - koska olisin eko-terroristi? Just joo...
Mikäs vittu jengin ongelmana on tuossa valaanpyynnissä? Jos kaikki söisivät nautaa ja kanaa suoraan tehotuotannosta niin sitten oltaisiin niiq astetta inhimillisempiä kunhan nyt ei vaan valaita ammuta? Tuota voisi verrata meilläpäin siihen että jos hipit rupeaisivat purkamaan navettoja ylläköillä ja joku ovelampi maajussi vetäisi niitä kaikkia turpaan, ehkä jopa suomalainen ymmärtäisi sitten suunnilleen mitä tuossa tapahtuu.
Joo valaat kuolee sukupuuttoon... joko nyt tai myöhemmin jos eivät kerran pärjää enää nykyään. Suurin osa lajeista kuolee sukupuuttoon, ja on kuollut ja tulee kuolemaan.
mukaan lukien...Voidaan täysin rinnastaa siinä mielessä, että kummassakin tapauksessa omaa ideologiaa pyritään edistämään sivullisiin (Ne laivan työntekijät ovat täysin sivullisia, ne vain tekevät työtään) kohdistuvan väkivallan ja terrorismin keinoin.
Eli tämä ekoterrorismi on lievempi muoto samasta asiasta. Kyllä näitä vastaan varmaan riittäisi pienempikin vastarinta kuin "aktivistien" tappaminen. Tuollahan voisi olla poliiseja/sotilaita mukana noissa pyyntialuksissa, jotka sitten ottaisivat nämä "aktivistit" kiinni ja toimittaisivat vankilaan.
En mä tästä valaanpyynnistä tiedä juuri mitään mutta tämä sama juttu koskee kaikkea ekoterrorismia yms. Ärsyttää kun ihmiset suhtautuvat terroristeihin niinkuin ne olisivat jotain hyväntekijöitä.
Mikä on ekoterrorismia jos ei uhanalaisten laiton valaanpyynti? Tieteellinen tarkoitus on ihan huuhaata. Ikävä kyllä, ainoa keino kiinnittää maailman ihmisten huomio on provosoida ja "rähistä". Mut, mikäs siinä jos muu ei auta.
Mielestäni valaanpyyntialusten sabotoimisessa on periaatteessa kyse samasta asiasta, kuin jos varastaisi autoon yrittävältä päihtyneeltä auton avaimet. Rikoksen estäminen toisella rikoksella - todella törkeää kaksinaismoralismia. :curs:
Vertauksesi on huono, koska valaanpyynti ei vaaranna ihmishenkiä, laivojen upottaminen vaarantaa.
eli känniäisen ajaminen kyllä vaarantaa, avaimien pois-ottaminen ei..
lähempi vertaus olisi :Jos alaikäinen juo kaljaa ni tuikkasee puukolla silmät puhki.

Veitpä jalat suustani. En henk.koht. usko, että noilla keinoilla saadaan mitään oikeasti aikaan. Omalla vastuullaan menevät tielle, toiset tekevät kuitenkin TYÖTÄÄN. En ehkä itsekään paljon väistelisi. Ja ei, en halua tappaa valaita, tai muitakaan eläinlajeja sukupuuttoon.
Suurin osa nykykäytössä olevista harpuunoista on räjähtäväkärkisiä. Valas on kuitenkin sen verran iso eläin, että räjähtävänkin harpuunan osuman jälkeen ne elävät keskimäärin yli 2 minuuttia osuman jälkeen. Traditionaalisia harpuunoita käytettäessä valas tappelee vastaan 30min - 2 tuntia.
Mä vähän luulen, että nää venehemmot kuitenkin rantaan palattuaan seuraavassa Sea Shepherdin kokouksessa saa AIVAN törkeesti pillua villanuttupäisiltä,
palestiinalaishuivikaulaisilta, kainalot ajamatta jättäviltä kettutytöiltä. Et jotain tost seuraa kuitenkin.
Näemmä vähän radikaalimpaa porukkaakin tuolla ollut joskus mukana. Tuhopoltot ja vastaavat ovat jo sillä listalla mitä mä en hyväksy aktivismin nimissä. Et silti voi yleistää yhden tai kahden jäsenen törttöilyä ja väittää Sea Sepherdin olevan terroristijärjestö."Coronado is of Yaqui heritage and lives in Tucson, Arizona. He has a long history of activism. In 1985, at the age of 19, he joined the crew of the conservation ship, Sea Shepherd,[5] and on November 9, 1986, he and another activist, David Howitt, scuttled two ships, the Hvalur 6 and Hvalur 7, accounting for half of Iceland's whaling fleet. Before scuttling the ships, Coronado and Howitt caused $2 million worth of damage to the Icelandic whaling station. Coronado wrote about this action in the animal rights magazine No Compromise.[6]
In 1995, Coronado was convicted and sentenced to 57 months in prison in connection with the February 28, 1992 arson attack on research facilities at Michigan State University (MSU), which caused $125,000 worth of damage. He was also involved in an Animal Liberation Front (ALF) action, releasing mink from a nearby MSU mink research farm, wrecking equipment and opening animals' cages.[7] As a condition of his sentence, Coronado was ordered to pay MSU $2 million in restitution.[8] In 1992 the Animal Enterprise Protection Act, enacted largely in response to the MSU attacks, was "the first step toward equating non-violent acts of sabotage with eco-terrorism"."
http://en.wikipedia.org/wiki/Rod_Coronado
Aikaisemminkin jo pyydettiin enemmän faktaa noista alusten upotuksista. Olen tässä niitä koittanut etsiskellä mutta mitään varmaa tietoa en ole löytänyt.mielestäni tuo alusten upottaminen käy terrorismista, se on nyt kuitenkin 10-1 seashepherd vs japani..
Laservalo haittasi mainitsemaasi etsintää sitten paljonkin vai? Toivot, että SS:n jätkät joutuvat linnaan, kun ne näytteli merellä toista laivaa kohti vähän voimakkaammalla taskulampulla.toisekseen toi video minkä postasit niin näkyy koko ajan että laservalo palaa siellä kun osottelevat japanilaisia niillä.. No jokainen näkee asiat niinkuin haluaa nähdä, turha tästä on enempää täällä väitellä, pyydystys jatkuu, ja SS jatkaa toimiaan sanon mitä vaan tai sinä, toivottavasti vaan loputkin SSn jätkät joutuu linnaan.
Jotenkin unohdat edelleen, että Japani, valaanpyyntialukset ja niiden miehistöt toimivat kansainvälisistä sopimuksista piittamatta ja näin ollen laittomasti. Sea Sepherdin toiminta olisi pelkkää oman ideologian ajamista jos japanilla lupa pyyntiin mutta ei siltikään välttämättä johtaisi mihinkään toimenpiteisiin. Tuskin Japanillakaan on resursseja laittaa laivastoaan saattamaan jokaista valaanpyyntialustaan.Voidaan täysin rinnastaa siinä mielessä, että kummassakin tapauksessa omaa ideologiaa pyritään edistämään sivullisiin (Ne laivan työntekijät ovat täysin sivullisia, ne vain tekevät työtään) kohdistuvan väkivallan ja terrorismin keinoin.
Puhutaanko hei siitä terrorismista vasta sitten, kun tuolla käytetään tuliaseita, tykkejä, räjähteitä ja meritorjuntaohjuksia? Vaikka valaanpyyntialuksella joku merimies sattuisinkin vähän pelkäämään toisen laivan tönäisyä, pahanhajuista litkua tai vesisuihkuja niin ei SS:n toimintaa voi terrorismiksi kutsua, koska heidän toimintaperiaatteeseen ei kuulu ihmisten vahingoittaminen. Kovan linjan aktivismiksi toimintaa voi kyllä kutsua.Eli tämä ekoterrorismi on lievempi muoto samasta asiasta. Kyllä näitä vastaan varmaan riittäisi pienempikin vastarinta kuin "aktivistien" tappaminen. Tuollahan voisi olla poliiseja/sotilaita mukana noissa pyyntialuksissa, jotka sitten ottaisivat nämä "aktivistit" kiinni ja toimittaisivat vankilaan.
En mä tästä valaanpyynnistä tiedä juuri mitään mutta tämä sama juttu koskee kaikkea ekoterrorismia yms. Ärsyttää kun ihmiset suhtautuvat terroristeihin niinkuin ne olisivat jotain hyväntekijöitä.
Unohdit sanoa rastapäisiltä ;) Kyllä niiltä ihan hyvin kieltämättä lohkeaa.Mä vähän luulen, että nää venehemmot kuitenkin rantaan palattuaan seuraavassa Sea Shepherdin kokouksessa saa AIVAN törkeesti pillua villanuttupäisiltä,
palestiinalaishuivikaulaisilta, kainalot ajamatta jättäviltä kettutytöiltä. Et jotain tost seuraa kuitenkin.
Olkinukkeargumentti. Sea Shepherdin "mandaatti" ja toiminta perustuu YK peruskirjaan luonnosta ja sen suojelusta (United Nations World Charter for Nature.)Mutta edes tässä tapauksessa, että japskit hivenen soveltaen noudattaa kansainvälista valaanpyyntikieltoa,
multa ei löydy synpatioita ituhippien "mä oon niin vitun oikeassa että mä annan itselleni mandaatin tehdä vittu ihan mitä vaan, kun mä vittu taistelen oikean vittuasian puolesta kunminki" -mentalitettia kohtaan.
Vau. Rinnastat kokoontumislailla suojatun toiminnan laittoman valaanpyynnin toisiinsa. Upeaa objektiivisuutta.Melko justiinsa samalla mentaliteetilla voisin itse lähtee pesismailan kanssa prekaeetujen kokoukseen, ja pistää haisemaan.
Voi voi :joulu5:Sillä verukkeella, että koen ihan ÄLYTTÖMÄN vahvasti, että tällaiset tyypit ovat hyvin pahasta Suomen yhteiskuntarauhalle ja ennen kaikkea huoltosuhteelle, heihin palaa ihan aiheetta rahaa, jolle olisi paljon tärkeämpiä käyttökohteita, joten koen asiakseni hakata prekaeetuuden irti heistä.
Eikä siinäkään ees ketään kuolis, paitti ehkä vahingossa.
Kaupallisen ja perinteisen ravintotarkoituksessa harjoitetun valaanpyynnin lähtökohdat ovat erilaiset. Inuiiteille on lähtökohtana tappaa valas mahdollisimman nopeasti, koska siinä touhussa on oma henki vaarassa. Eivät eskimot mitenkään huvikseen kiduta valaita. Ei heillä muita välineitä valaanpyyntiin olisikaan vai oletatko, että eskimoiden pitäisi alkaa käyttämään kajakeistaan käsin räjähtäviä harppuunoita?Hmm, tässähän on nyt pieni tekopyhyys säännöstössä: inuitiiteille ja muille vinkuintiaaneille sallitaan valaanpyynti, koska se on heille perinteinen elinkeino, ja he arkaaisilla pyyntivälineillään saa niin vähän valaita pyydettyä, että se ei ole uhka valaskannoille...eli toisin sanoen, se on ihan ok kiduttaa vaan muutama valas hengiltä silloin tällöin. Taitaa valaan hengiltäottotapa olla ihan toisarvoinen prioriteetti näitä päätöksiä tehtäessä.
Puhutaanko hei siitä terrorismista vasta sitten, kun tuolla käytetään tuliaseita, tykkejä, räjähteitä ja meritorjuntaohjuksia? Vaikka valaanpyyntialuksella joku merimies sattuisinkin vähän pelkäämään toisen laivan tönäisyä, pahanhajuista litkua tai vesisuihkuja niin ei SS:n toimintaa voi terrorismiksi kutsua, koska heidän toimintaperiaatteeseen ei kuulu ihmisten vahingoittaminen. Kovan linjan aktivismiksi toimintaa voi kyllä kutsua.
Kiva video.. Suoraan suuremman aluksen edestä nokkaa hipoen. Vitun hipit!
Tottakai...tuostakin kuvakulmasta vaikea sanoa kuka kääntää nokkansa ja minne, mutta batmobiili näytti tulevan suoraa viivaa vasemmalta, ja jarruttamalla EI olisi leikannu ison aluksen reittiä. Lopussa näkyy kuinka nopeasti batmobiili pysähtyy, joten mahdollisuudet siihen pysähtymiseen kyllä oli.