Vakuutusedustajan työstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hafanafa
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Onko kenelläkään kokemusta vakuutusedustajan työstä?

Työssä varmasti pääsee huiput menestymäänkin, mutta mitä siihen tarvitaan? Mitkä ovat työn hyvät ja huonot puolet? Päämies tarjoaa käyttöön työtilat, välineet jne. usein korvausta vastaan. Paljonko tuo korvaus yleensä on? Oma talous täytyy olla kunnossa, kun työhön ryhtyy, mutta kuinka paljon varsinkin alkuvaiheessa omaa pääomaa tarvitaan? Kattaako koulutuskuukausien pohjapalkka kulut?

Tällaisia kysymyksiä tuli mieleen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikalailla kai erilainen työ on kyseessä, kuin mitä vakuutusyhtiö Turva tarjoaa asiamiehilleen. Tein tuota hommaa joskus 92-96 välisen ajan ja kyllä sillä jotain ansaitsi. Osa-aikatyötähän se oli, eli ei päätointa. Aktiivisuutta vaati pirusti ja tehdylle työtunnille ei paljoa jäänyt rahallista palkkaa. Ihan OK sivutoimi, jossa parhaat tienas ihan mukavasti. Pitkälti puhelahjoista kiinni ja siinä sivussa itse myytävästä tuotteesta ja sen toimivuudesta.

Jos se työ on provisiopalkkauksella, niin harkitsisin 2 kertaa, jollei säästöpossussa ole aloitukseen isohkoa summaa. Hyvin yksityisyrittäjämaista, eli mitä enemmän tusaat sen enemmän tulee tuottoa..... vie helposti 24/7 työksi.

Itse olen toiminut vakuutusedustajana sekä Tapiolassa että IFissä.
Aika koiran hommaa, pienet tienestit.

Kohtuullisille palkoille pääsee tekemällä henkivakuutuksia.
Pelkillä auto ja kotivakuutuksilla ei paljon tienaa.
Pomot kyllä sanoivat kummassakin paikassa että kyllä tienaa ja ihan pirusti, mutta eipä paljon rahaa irronnut. Sopii kakkostyöksi hyvin, mutta en kyllä suosittelisi kenellekään.

Todennäköisesti alussa myynti varmaan aika heikkoa, ennen kuin oppii tuotteet ja hyvät myyntiargumentit. Saitteko te työn alkuvaiheessa esim. jonkinlaista pohjapalkkaa? Jouduitteko itse maksamaan esim. puhelin-, auto- ja toimitilakustannukset?

Tarkoitatko vakuutustajalla vakuutusmeklarin työtä vai vakuutusasiamiehen työtä, vakuutusedustaja on yhteisnimitys näille. Kyseessä on kuitenkin kaksi aivan erilaista hommaa.

Jos pitää pärjätä pelkillä asiamiespalkkioilla, niin nillä ei juhlita. Ne on kai maksimissaan kymmeniä euroja vuodessa/vakuutus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom